Budapesti Közlekedési Központ;tesztüzem;T-Systems;Mol BuBi;közbringarendszer;

2014-09-01 07:16:00

Továbbra sem használhatjuk a Bubit

Egy héttel meghosszabbította a BKK a MOL Bubi közbringarendszer nyilvános tesztüzemét, mivel még két apróbb szoftverhiba kijavítását várják a kártyás fizetési funkciók véglegesítésén dolgozó T-Systems Magyarországtól. 

Az éles indulásról nem érkezett hír, de a korábban regisztrált kétezer tesztelőnek kiküldött levélben azt írták: szeptember 7-ig zajlik a rendszer szoftveres átvétele és az üzem élesítése.  A BKK július 14-én hirdette meg a rendszer első nyilvános próbaüzemét ezer fős kerettel, a próbát augusztus 2-án két héttel meghosszabbította, és újabb ezer főre terjesztette ki, majd a próbákat legutóbb augusztus 31-ig ismét meghosszabbította.

A nyilvános tesztüzem során az önkéntes tesztelők sok hibára felhívták a figyelmet: a dokkolók nem működtek, ahogy a biciklik váltója sem. Előfordult, hogy fizetés nélkül is el lehetett vinni a kerékpárt.  Időközben előbukkant a kihagyhatatlan bűnbakkeresés, egymásra mutogatás is: a BKK a rendszerregisztrációt végző T-Systems Magyarország Zrt.-t okolta a késedelemért, mondván, hogy a T-Systems a szoftveres fejlesztésekkel késedelemben van - ezért nem fejezhették be a tesztelést.

Mint azt korábban megírtuk, a beruházás összköltsége 1,1 milliárd forint, aminek 85 százalékát az EU állja, az önrészt a fővárosi önkormányzat fizeti, valamint a Mol is beszállt százmillió forinttal.

A hibákból fakadó késések miatt a kivitelezőnek kötbért kellett fizetnie, ám július 16-án elérték ennek vállalkozói szerződésben rögzített maximumát (csaknem 180 millió forintot). Ennek ellenére nem került sor szerződésbontásra, az alvállalkozó T-Systems még egy kis időt kért.