Ki Mit Tube;Mr. Klausz;

2014-09-23 07:13:00

Megvan a Ki mit Tube verseny győztese

Mr. Klausz nevű versenyző nyerte Magyarország első, a YouTube videómegosztón indított, "Ki Mit Tube" elnevezésű tehetségkutatóját, aki a "Sorsod Borsod" című slam poetry-vel (Ez egy olyan alulról szerveződő esemény, ahol a résztvevők saját verseiket, műveiket adják elő pár percben, és ezek után értékelik egymást.) jutott be a legjobbak közé. Az augusztus 21-én indult versenyre bárki, bármilyen produkcióval jelentkezhetett, egyetlen megkötés csupán az volt, hogy az alkotóknak szerepelniük kellett videóikban. 

A zsűri abból a 15 produkcióból választott ki ötöt, amelyek a legtöbb szavazatot kapták a videós portálon, az öt döntősnek pedig újabb videókat kellett készíteniük.

A Ki Mit Tube öt hét versengés után érkezett a vasárnapi fináléhoz, az új döntős produkciók közül a közönség választhatta ki a legjobbat: a szavazatok alapján Mr. Klausz bizonyult a legnépszerűbbnek, nagy fölénnyel sikerült győznie. Második lett a Lóci játszik, harmadik helyen pedig az Appril Secret Section végzett. A nyertes a győzelemmel autót, egymillió forintot, médiatámogatást, utazást és más értékes nyereményeket nyert, valamint ellátogathat a Google londoni központjában lévő YouTube Space oktatóközpontba.

Az országban első alkalommal megrendezett internetes tehetségkutató népszerűnek bizonyult a netezők között, igen magas nézettséget ért el, a verseny indulását követő tíz napban 2,5 millióan nézték meg a feltöltött videókat. Szeptember 10-ig már 4,5 millió felett volt a megtekintések száma, a verseny végére pedig mintegy hétmillióan nézték meg a versenyre nevezett 449 produkciót, amelyekre összesen 80 ezer szavazat érkezett.

A világon nem ez az első hasonló projekt, a brit "The You Generation" netes tehetségkutatót tavaly márciusban rendezték a szigetországban, amelyet az angol X-Faktor egyik népszerű zsűritagja, Simon Cowell zenei és televíziós producer kezdeményezésére indítottak. Az újszerű verseny gyorsan népszerű lett, heteken belül több százezer követőre talált, az elmúlt másfél évben pedig mintegy 42 millió megtekintést gyűjtött be.