A narancslé amerikai kiskereskedelmi eladásai a szeptember végén zárult 2013-14-es termelési szezonban 16 éve nem látott alacsony szintre, 525,1 millió gallonra (1 gallon=3,79 liter) csökkentek - mondta Juhász Gergely. Ennek oka, hogy az amerikaiak kevésbé keresik a cukortartalmú italokat, és a szélesebb választék, köztük az egzotikus gyümölcsök, mint például a fogyasztószerként is reklámozott aszai (az Euterpe oleracea pálma termése) növekvő népszerűsége, valamint az energiaitalok miatt csökken a narancslé fogyasztása.
Elmondta: a narancslé iránti kereslet csökkenésének tudható be, hogy a novemberi szállítású, százszázalékos, fagyasztott narancslé fontonkénti (1 font=0,4536 kilogramm) árfolyama a chicagói határidős tőzsdén a napokban 3,7 százalékkal, 1,3340 dollárra esett - ennyire olcsó 2013 novembere óta nem volt. A Conclude vezérigazgatója további 10 centes, mintegy 7,5 százalékos árfolyamesést is elképzelhetőnek tart, miután nincs jele a mérséklődő kereslet megfordulásának, viszont a kínálat is növekedhet.
Juhász Gergely elmondta: az amerikai mezőgazdasági minisztérium prognózisai szerint a legnagyobb amerikai narancstermesztő állam, Florida az idén október 1-jén kezdődött szezonban a korábban vártnál nagyobb mennyiséget takaríthat be a déligyümölcsből. A betakarított narancsot rekeszenként tartják nyilván, a mostani szüretkor 108 millió darab, egyenként 90 fontos, 40,8 kilogrammos rekesszel számolnak, szemben az előző szezon 104,6 milliójával. Az előző szezon igen gyenge volt, az elmúlt 29 év legkisebb termését adta.
Juhász Gergely kifejtette: a világ legnagyobb narancstermesztője Brazília, az 50,6 millió tonnára becsült éves globális friss narancstermés több mint egyharmadát adja, Európa (elsősorban Olaszország, Spanyolország és Görögország révén) és az Egyesült Államok "fej-fej mellett" a második, mintegy 6,1-6,2 millió tonna körüli terméssel.