A City uralja Manchestert

Publikálás dátuma
2014.11.03. 06:56
Fotó: Getty Images/ Laurence Griffiths
Úgy tűnik, a manchesteri derbiken immár a korábban lesajnált City az úr. A kékek zsinórban negyedszer győzték le a városi riválisukat Sergio Agüero találatával a United csapatát, amely továbbra sem találja korábbi önmagát.

Ráadásul Smalling kiállítását követően a vörös ördögök majd 60 percen át emberhátrányban játszottak. Továbbra is veretlen a Chelsea az angol labdarúgó Premier League-ben: José Mourinho listavezető együttese a tízedik forduló szombati játéknapján nehezen ugyan, de 2-1-re nyert otthon az utolsó előtti helyen álló Queens Park Rangers ellen. Szintén győzött az idei szezon meglepetéscsapata, a Southampton: a Szentek a Hull City otthonában nyertek 1-0-ra, így továbbra is őrzik a második helyüke.

Premier League, 10. forduló, további eredmények:
Arsenal–Burnley 3-0, Everton–Swansea 0-0, Leicester–WBA 0-1,
Stoke City–West Ham United 2-2, Newcastle–Liverpool 1-0,
Aston Villa–Tottenham Hotspur 1-2. Az állás: 1. Chelsea 26

.

Szerző
Frissítve: 2014.11.02. 22:06

Széttépné a szerződéseket

Publikálás dátuma
2014.11.03. 06:54
Bernie Ecclestone elismerte hibáját FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES
Úgy tűnik, a sportágat átjáró válság miatt szinte teljesen háttérbe szorult a vasárnap este, lapzártánk után lezárult F1-es Amerikai Nagydíj. Ráadásul kibújt végre a szög a zsákból, és Bernie Ecclestone elismerte, az ő hibája, hogy pénzügyi válságba jutott a Forma–1.

Két kiscsapatnak be kellett menet közben dobnia a törülközőt – a Caterham és a Marussia csődeljárás miatt el sem utazott Austinba –, míg másik három istállónak bojkottal kellett fenyegetőznie – a Force India, a Sauber és a Lotus – ahhoz, hogy végre mindenki beismerje, válságba, méghozzá a sportágat végveszélybe sodró válságba került az F1.

Maga a sportág korlátlan ura, Bernie Ecclestone is elismerte saját felelősségét ebben, s kijelentette, hajlandó bármit megtenni a változásért, de ehhez az élcsapatok beleegyezésére is szükség van.

„Keresem a legjobb megoldást a problémára. Tudom, hogy mi nem működik, de azt nem tudom, miként kéne megoldanom. A harmadik autós változatot pedig mindenki felejtse el” – fogalmazott Ecclestone.

A szakmabeliek szerint azonnali reformokkal, a jelenlegi gazdasági modell megváltoztatásával, a pénzek igazságosabb és ésszerűbb elosztásával kellene kezdeni a rendcsinálást.

Ugyanis éppen a brit milliárdos hagyta, hogy a sportág költségei túlságosan az egekbe szöktek, és a sokak szerinti megoldást jelentő költségsapka bevezetését a nagycsapatok megakadályozzák.

„Az valószínűleg az én hibám, hogy rosszul osztjuk szét a bevételeket. Széttépném a szerződéseket, amelyeket a csapatokkal kötöttem. És készen lennék kiegyenlíteni az idei bevételekből a csapatok adósságait is, amivel a partnereiknek tartoznak. A maradék pénzt pedig már egy új, igazságosabb rendszer szerint osztanám szét. Két év múlva már ez a forma lenne érvényes” – árulta el Ecclestone.

Egy biztos, a brit üzletember fellélegezhetett tegnap délután, ugyanis a három kiscsapat nem bojkottálta az Amerikai Nagydíjat, tehát mind a 18 autó részt vett a futamon.

„Ha valakinek nem megy idő előtt tönkre a motorja, avagy a váltója, akkor mind a tizennyolc autó ott lesz a pályán” - jelentette ki a BBC kérdésére Gérard Lopez, a Lotus társtulajdonosa és csapatfőnöke. 

Hasonlóan vélekedett a Force India vezetője, Vijay Mallya is, aki kollégájához hasonlóan elutasította a bojkott lehetőségét; elmondása szerint a csapat tevei semmit sem változtak péntek óta, és autóik ott voltak az Amerikai Nagydíj rajtrácsán.

A Lotus vezetője ugyanakkor azt elismerte, úgy érzik, muszáj valamilyen figyelemfelkeltő eszközhöz nyúlniuk, hiszen hiába ismételgetik a költségcsökkentés szükségességét, szavaik süket fülekre találnak.

„Most olyan döntéseket kell hoznunk, melyek elsősorban magát a Forma–1-et segítik!” - jelentette ki Lopez. Talán az, hogy maga Ecclestone is rájött arra, komoly válságot idéztek elő a nagyokkal közösen, megmentheti a sportágat. Amire nagy szükség van!

Rosbergé volt a pole

Mindössze tizenhét autó sorakozott fel a lapzártánk után véget ért Amerikai Nagydíj rajtrácsára, ugyanis Sebastian Vettel a bokszutcából indult a mezőny után.

Az első sorból a két Mercedes vághatott neki a futamnak – ezúttal Nico Rosberg, Lewis Hamilton sorrendben –, míg mögöttük ismét a két Williams következett. Idei legjobb rajtpozícióját szerezte meg a 9. helyről induló Adrian Sutil, aki először jutott be 2014-ben a Q3-ba; de elégedett lehet a szintén idei legelőkelőbb helyezéséről rajtoló Pastor Maldonado is.

A Sauber ugyanakkor hivatalosan is bejelentette, hogy 2015-ben Marcus Ericsson lesz az alakulat egyik versenyzője. Több lap is kihangsúlyozta, hogy a svájciakat elsősorban a mögötte álló támogatók győzték meg: állítólag 18 millióval tud hozzájárulni a csapat költségvetéséhez.



Szerző

Széttépné a szerződéseket

Publikálás dátuma
2014.11.03. 06:54
Bernie Ecclestone elismerte hibáját FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES
Úgy tűnik, a sportágat átjáró válság miatt szinte teljesen háttérbe szorult a vasárnap este, lapzártánk után lezárult F1-es Amerikai Nagydíj. Ráadásul kibújt végre a szög a zsákból, és Bernie Ecclestone elismerte, az ő hibája, hogy pénzügyi válságba jutott a Forma–1.

Két kiscsapatnak be kellett menet közben dobnia a törülközőt – a Caterham és a Marussia csődeljárás miatt el sem utazott Austinba –, míg másik három istállónak bojkottal kellett fenyegetőznie – a Force India, a Sauber és a Lotus – ahhoz, hogy végre mindenki beismerje, válságba, méghozzá a sportágat végveszélybe sodró válságba került az F1.

Maga a sportág korlátlan ura, Bernie Ecclestone is elismerte saját felelősségét ebben, s kijelentette, hajlandó bármit megtenni a változásért, de ehhez az élcsapatok beleegyezésére is szükség van.

„Keresem a legjobb megoldást a problémára. Tudom, hogy mi nem működik, de azt nem tudom, miként kéne megoldanom. A harmadik autós változatot pedig mindenki felejtse el” – fogalmazott Ecclestone.

A szakmabeliek szerint azonnali reformokkal, a jelenlegi gazdasági modell megváltoztatásával, a pénzek igazságosabb és ésszerűbb elosztásával kellene kezdeni a rendcsinálást.

Ugyanis éppen a brit milliárdos hagyta, hogy a sportág költségei túlságosan az egekbe szöktek, és a sokak szerinti megoldást jelentő költségsapka bevezetését a nagycsapatok megakadályozzák.

„Az valószínűleg az én hibám, hogy rosszul osztjuk szét a bevételeket. Széttépném a szerződéseket, amelyeket a csapatokkal kötöttem. És készen lennék kiegyenlíteni az idei bevételekből a csapatok adósságait is, amivel a partnereiknek tartoznak. A maradék pénzt pedig már egy új, igazságosabb rendszer szerint osztanám szét. Két év múlva már ez a forma lenne érvényes” – árulta el Ecclestone.

Egy biztos, a brit üzletember fellélegezhetett tegnap délután, ugyanis a három kiscsapat nem bojkottálta az Amerikai Nagydíjat, tehát mind a 18 autó részt vett a futamon.

„Ha valakinek nem megy idő előtt tönkre a motorja, avagy a váltója, akkor mind a tizennyolc autó ott lesz a pályán” - jelentette ki a BBC kérdésére Gérard Lopez, a Lotus társtulajdonosa és csapatfőnöke. 

Hasonlóan vélekedett a Force India vezetője, Vijay Mallya is, aki kollégájához hasonlóan elutasította a bojkott lehetőségét; elmondása szerint a csapat tevei semmit sem változtak péntek óta, és autóik ott voltak az Amerikai Nagydíj rajtrácsán.

A Lotus vezetője ugyanakkor azt elismerte, úgy érzik, muszáj valamilyen figyelemfelkeltő eszközhöz nyúlniuk, hiszen hiába ismételgetik a költségcsökkentés szükségességét, szavaik süket fülekre találnak.

„Most olyan döntéseket kell hoznunk, melyek elsősorban magát a Forma–1-et segítik!” - jelentette ki Lopez. Talán az, hogy maga Ecclestone is rájött arra, komoly válságot idéztek elő a nagyokkal közösen, megmentheti a sportágat. Amire nagy szükség van!

Rosbergé volt a pole

Mindössze tizenhét autó sorakozott fel a lapzártánk után véget ért Amerikai Nagydíj rajtrácsára, ugyanis Sebastian Vettel a bokszutcából indult a mezőny után.

Az első sorból a két Mercedes vághatott neki a futamnak – ezúttal Nico Rosberg, Lewis Hamilton sorrendben –, míg mögöttük ismét a két Williams következett. Idei legjobb rajtpozícióját szerezte meg a 9. helyről induló Adrian Sutil, aki először jutott be 2014-ben a Q3-ba; de elégedett lehet a szintén idei legelőkelőbb helyezéséről rajtoló Pastor Maldonado is.

A Sauber ugyanakkor hivatalosan is bejelentette, hogy 2015-ben Marcus Ericsson lesz az alakulat egyik versenyzője. Több lap is kihangsúlyozta, hogy a svájciakat elsősorban a mögötte álló támogatók győzték meg: állítólag 18 millióval tud hozzájárulni a csapat költségvetéséhez.



Szerző