A szeptemberi adatból egyértelműen látszik, hogy az ágazat augusztusi megtorpanása egyszeri kilengés volt, ami az Audi-gyár leállása, és a Suzuki-gyár visszafogottabb termelése miatt következett be. Azaz nincs szó tartós, sokkszerű visszaesésről. Bár a részletes adatokra még várni kell, de a szeptemberi bővülésben főszerepe lehetett az Audi-gyár megindulásának - kommentálta Németh Dávid, a K&H vezető elemzője a friss ipari adatot. Hozzátette ugyanakkor, hogy bár az ipar újból felpörgött, az is látható, hogy lassul a tempó, a két számjegyű növekedés azonban a múlté.
Havi szinten csupán 2,7 százalékos növekedést mutatott szeptemberben az ipar, az augusztusi 5,7 százalékos visszaesés után, így beigazolódott a gyanú, hogy nem csak az "ideiglenes" autógyári leállások álltak a megtorpanás mögött, hanem általános lassulás jellemzi a hazai ipart - vélekedett Gabler Gergely, az Erste vezető elemzője.
Hasonlóképpen vélekedik Kondrát Zsolt, az MKB vezető elemzője is, aki megjegyezte, hogy az autógyártás mellett más, nagy súlyú ágazatok teljesítménye is kiábrándító volt augusztusban, és részben ez a magyarázata annak, hogy miért nem tért vissza a két számjegyű növekedéshez az ipari termelés. Ennek köszönhetően, illetve a német üzleti hangulat és megrendelések közelmúltbeli romlását figyelembe véve az ipari termelés fokozatos lassulására számíthatunk a következő negyedévekben. Előrejelzésük szerint a bruttó ipari termelés növekedése 2014-ben 8,3 százalék, 2015-ben 4,3 százalék lesz.