A szabályozást a Magyar Autós Szakmai Szövetség és a Magyar Gumiabroncs Szövetség is támogatja.
Szakértőik szerint a TPMS segítségével biztonságosabbá válik a közlekedés, a rendszer nagy szerepet játszhat a gumik élettartamának növelésében, ezzel együtt csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás is: ha az abroncsban túl magas a nyomás, csökken a gumi élettartama, romlik az autó stabilitása, a futómű is gyorsabban kopik. Alacsony nyomás esetén ugyancsak gyorsabban kopnak a gumik, lapos kerekekkel ráadásul az autó is többet fogyaszt.
A gyártók kétféle nyomásmérő rendszert fejlesztettek ki, ezek közül az úgynevezett "indirekt rendszer" az elterjedtebb, amely a személygépkocsi ABS szenzorából nyeri az adatokat.
Ennek előnye, hogy nem kell az abroncsok belsejébe helyezni az érzékelőket, hátránya, hogy álló helyzetben nem mér, ráadásul a téli-, illetve a nyári gumik cseréjénél a rendszert mindig újra be kell állítani.
Ezzel szemben a "direkt rendszer" jóval pontosabban is mér, hiszen a szükséges adatokat a minden abroncs belsejében elhelyezett vezeték nélküli szenzorok szolgáltatják, így a rendszer gumik nyomását külön-külön is elemzi, valamint azt is érzékeli, hogy a jármű mozog vagy álló helyzetben van.
Nagy előnye még, hogy a defektet szinte azonnal jelzi, így nem fordulhat elő, hogy a gyanútlan autóvezető még kilométereket tesz meg lapos kerékkel, ezzel jelentős károkat okozva az abroncsban.
Hátránya, hogy nem túl olcsó: egy-egy ilyen ellenőrző készlet akár 60 ezer forintba is kerülhet, a téli- nyári gumik cseréje miatt pedig két szettre is szükség lehet.
Mindkét rendszer alkalmazható bármilyen abroncstípusnál, ám a szenzorok beépítése, cseréje mindenképpen szaktudást igényel, ezért azokat csak a szükséges eszközökkel rendelkező autószervizekben, gumiszerelő műhelyekben érdemes beszereltetni.
Ez persze további költségeket jelenthet, ám 2015 júniusát követően kötelező lesz elvégezni, mert onnantól a TPMS rendszer része lesz a műszaki vizsgán ellenőrzött funkcióknak.
Ugyanakkor a szakértők szerint az eljárás hosszú távon kifizetődő, hiszen nemcsak a gumik bírják tovább, de optimális abroncsnyomással közlekedve 100 kilométerenként akár fél liter üzemanyag is megtakarítható, ez éves szinten 20 ezer kilométeres futásteljesítménnyel számolva 100 liter üzemanyag-megtakarítást jelent.