A vásárolt és meghibásodott termék esetén a vásárlónak nyugta ellenében joga van kicseréltetni, megjavíttatni a terméket, illetve árcsökkenést és a termék kifizetését igényelni. A közlemény kiemelte, hogy a régi „3 napos szabály” (bármilyen terméket három napon belül visszavihetnek és visszakérhetik annak vételárát) már nem él, tehát a fogyasztók csupán minőségi kifogás esetén léphetnek fel jogaik érvényesítéséért a kereskedővel szemben.
Ha a megvásárolt termék tönkrement, a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie, egy példányt pedig a vásárló kapja meg. A vállalkozás 30 napon belül köteles válaszolni. Sok árucikknél a vásárlástól számított két évig lehet javítást és cserét kérni, ha a termék alapvetően hibás volt. Az első hat hónapban viszont a kereskedő bizonyíthatja, hogy a meghibásodás a vásárlás után történt, ezért nem jogos a vásárló kérése.
A következő másfél évben már a fogyasztónak kell igazolnia szakvéleménnyel, hogy eleve hibás terméket kapott a vásárláskor. Ez alól kivételek a tartós fogyasztási cikkek, mint az LCD tévék és a tízezer forintnál drágább mobiltelefonok, ezekre ugyanis kötelezően egyéves jótállás vonatkozik, amely idő alatt végig kereskedőnek kell bizonyítani, ha úgy véli, hibátlan terméket értékesített.
A KÖFE felhívja a figyelmet, hogy interneten vásárolt termék esetén a kiszállítástól számított 14 napon belül indok nélkül elállhat a termék megvásárlásától. Ilyenkor a vásárlónak önköltségesen kell visszajuttatnia a terméket, az eladónak pedig vissza kell fizetnie a termék teljes árát. Az elállás nem vonatkozik romlandó termékekre vagy a felbontott CD, DVD termékekre, illetve ha terméket magánszemélytől vásárolta a megrendelő.