Ha mindehhez hozzávesszük azt, hogy a szintén az olaszok motorját használó Sauber – jelen esetben Marcus Ericsson – lett ismételten a második, bátran kijelenthető Jerez első számú győztese a Ferrari-motorral versenyző csapatok voltak.
„Az idei autót sokkal jobbnak érzem, mint a tavalyit. Még mindig rengeteg munka vár ránk, sokat kell fejlődnünk, de végre van valamink, amin tudunk dolgozni. A csapat nagyszerű munkát végzett a kocsi megalkotása és felkészítése során. Boldogok lehetünk, de még mindig nagyon az elején járunk. Egyértelműen jobban kezdtünk, mint tavaly. Sok kört tettünk meg, és a dolgok működnek, jó vezetni az autót” – jelentette ki elégedetten Kimi Räikkönen.
Azt viszont mindenképpen figyelembe kell venni az eredmények értékelésénél, hogy a Mercedes elsősorban a megbízhatóságra ment rá, és messze ők teljesítették a legtöbb kört: tegnap például 116-szor haladt át a képzeletbeli célvonalon.
„A mostani volt az egyik legtermékenyebb hetünk a kilométerek tekintetében. Jó látni, mennyire lelkesek és mennyit dolgoznak a srácok a garázsban. Úgy érzem, a mostani kocsi nagyon-nagyon hasonló az előző évihez. Tényleg nehéz különbséget tenni közöttük” – árulta el a címvédő Hamilton.
A McLaren ma jutott a legmesszebbre, ám programjuk ismét idő előtt véget ért. A benzinpumpa meghibásodása miatt Jenson Button csak 35 kört tudott megtenni, ám ez így is rekord volt a jerezi négy nap alatt. Már ami a wokingi alakulatot illeti.
A Forma–1-es csapatok nagy többsége kerek két hét múlva, Barcelonában hajt ismét pályára a február 19-22. között esedékes második teszten.