Fernando Alonso;Forma-1;Ausztrál Nagydíj;

2015-03-03 14:38:00

Mi történt? Mégsem áll rajthoz Alonso

Noha sokáig még azt is tagadta a McLaren, hogy a barcelonai tesztbalesetet szenvedett Fernando Alonsónak valami baja lenne, most mégis azt jelentette be hivatalosan a brit istálló, a kétszeres világbajnok nem áll rajthoz a 2015-ös évad első versenyén. Helyét Kevin Magnussen veszi át az Ausztrál Nagydíjon.

Kezdjük a több mint sajnálatos ténnyel: Fernando Alonso nem vehet részt a 2015-ös évad első versenyén, az Ausztrál Nagydíjon. A spanyol pilótát alaposan átvizsgálták az orvosok, majd kiderült, az agyrázkódása miatt nem tanácsolják, hogy rajthoz álljon Melbourne-ben. Csapata, a McLaren hivatalos közleményben jelentette be, hogy a kétszeres világbajnokot a a csapat dán tartalékpilótája, Kevin Magnussen helyettesíti.

„Fernando orvosai azt ajánlották, hogy noha már tünetmentes, nincsenek orvosi problémái, a barcelonai február 22-ei balesete során szenvedett agyrázkódása miatt a lehető legtöbb ideig ki kell zárnia minden kockázati tényezőt, amely újabb agyrázkódást eredményezhet nála, ezzel minimalizálva a második ütközés szindróma esélyét. Mindez bevett szokás az agyrázkódást szenvedett sportolóknál, így világbajnokunk sajnos nem állhat rajthoz Melbourne-ben az idei szezonnyitó futamon. Ennek megfelelően Jenson Button, valamint az istálló tartalékversenyzője, Kevin Magnussen vezeti majd autóinkat Ausztráliában” – állt a McLaren közleményében.

A fent említett közlemény sok érdekességre felhívhatja a sportág szerelmeseinek a figyelmét. Például miért állította a katalán városban egy sajtótájékoztatón a McLaren első embere, Ron Dennis, hogy szó sincs agyrázkódásról, és immár más megvilágításba került az a tény, miszerint a baleset után memóriazavarokkal küzdő Alonso miért nem tudta megmondani, ki ő, s miért hitte azt később, hogy még mindig a Ferrari versenyzője. Vagy már nem annyira tartják pletykának sokan Alonso állítólagos kijelentését, hogy addig nem ül autóba, amíg pontosan ki nem derül, mi történt vele február 22-én.

Mindenesetre az év második versenyén, a március 27-e és 29-e között rendezendő Maláj Nagydíjon már megvan az esélye annak, hogy Alonso ott lehet a rajtrácson. A kétszeres világbajnok saját közösségi oldalán úgy fogalmazott, elfogadja orvosai véleményét.  „Nagyon nehéz lesz kihagyni az Ausztrál Nagydíjat, de elfogadom a tanácsokat. Egy második ütközés 21 napon belül: NEM” – írta Alonso. Egy biztos, a McLaren egy darabig nem fogja elfelejteni a 2015-ös tesztidényét…

A Mercedes mindent vitt
Az elmúlt hétvégén véget ért hivatalosan is a 2015-ös téli tesztidény. Nagyon rossz hír mindenkinek, aki nem a Mercedesnek szurkol, minden tekintetben a címvédő alakulat végzett az élen. Sőt, sokak szerint még nőtt is az előnyük a tavalyihoz képest. Ha ez igaz, akkor…No, de nézzük inkább a legfontosabb mutatókat.
A háromszor négy nap alatt messze a német gárda teljesítette a legtöbb kilométert, az ő pilótái végeztek az élen a gyors köröket tekintve, és a Mercedes erőforrással menő csapatok, majdnem hatezer kilométerrel többet teljesítettek, mint az utánuk jövő Ferrari-motoros istállók, azaz a megbízhatóság terén sem állnak túl rosszul.
Igaz, amíg a német erőforrással négy csapat, addig az olaszokéval mindössze két istálló versenyez.Rosberg és Hamilton csak az utolsó barcelonai teszt során tették fel a lágy gumikat, azonnal jelentős tizedeket adtak a többieknek, ám a közepes abroncsokon is képesek voltak tartani a többiek lágy, illetve szuperlágy gumikon teljesített tempóját.
Egyénileg Nico Rosberg tette meg a legtöbb kört (759), illetve kilométert (3463), míg a vb-címvédő csapattársa, Lewis Hamilton 226 körrel és több mint ezer kilométerrel kevesebbet töltött a pályán. Az is megfigyelhető, hogy a három újonc, Felipe Nasr és Max Verstappen és Carlos Sainz is a legjobb hatban található, míg a listát a rengeteg gonddal küzdő két McLaren-pilóta zárja azok közül, akik eredetileg végigversenyzik a szezont.
A csapatok teljesítményét látva szintén hatalmas a Mercedes-fölény, míg kellemes meglepetés a Sauber jó szereplése, hiszen a hinwilli istálló két fiatalja – Marcus Ericsson és Felipe Nasr – nemcsak megbízhatóan rótta a köröket, hanem gyorsnak is bizonyultak.