túraautó világbajnokság;Michelisz Norbert;Suzuka;Zengő Motorsport Team;Marrakesh;

Michelisz Norbert a gyári Honda helyett idén is a Zengő Motorsport Team versenyzője lesz FOTÓ: NÉPSZAVA

- Michelisz: a vb-dobogó a cél

Több hónapon át tartó várakozás után ismét elrajtol a túraautó-világbajnokság (WTCC), benne a legnépszerűbb magyar sportolóval, Michelisz Norberttel. A Zengő Motorsport Team pilótája hisz abban, hogy a tavalyi negyedik helyéről előre léphet.

A WTCC vezérkara idén úgy döntött, hogy a megszokott Marrakesh helyett idén Argentínában veszi kezdetét a túraautó-világbajnokság. Az esélyeket tekintve – vélhetően – ismét a Citroen gyári versenyzői számítanak a világbajnoki cím várományosainak, ám akadnak szép számmal a mezőnyben olyanok, akik szívesen törnének borsot a francia alakulat orra alá. Többek között a mezőny egyetlen magyarja, Michelisz Norbert, aki visszautasítva a gyári Honda ajánlatát maradt a Zengő Motorsport Team pilótája.

„Az biztos, hogy jelenleg nagyon jól érzem magam a csapatnál, és amíg tudunk együtt fejlődni, addig nem szeretnék váltani. Pontos célkitűzéseket nehéz megfogalmazni az erőviszonyok ismerete nélkül, talán a jelenlegi legkonkrétabb cél az, hogy a márkatársak között tudjak újra a legjobb lenni, azaz megint leelőzzem a gyári versenyzőket. Úgy érzem, csalódott lennék, ha nem végeznék az első ötben az év végén, de célom az összetett dobogóján végezni” – jelentette ki saját honlapján szurkolói kérdésre válaszolva Michelisz.

A tavalyi vb-negyedik versenyző szerint 2015-ben azokon a pályákon lesz esélye a jó szereplésre, ahol az előző évben: viszonylag sok volt a lassú és szűk kanyar jellemezte ringeken, valamint a hazai pályáján, a Hungaroringen. Ezzel együtt realista a vb-címet illetően. „Szezon előtt optimistának kell lenni, és nagyon optimista vagyok, de egyben realista is. Hiszek benne, hogy egyszer összejöhet a világbajnoki cím, de a szezon előtti információk birtokában azt mondom, nem valószínű, hogy erre már idén sor kerülhet” – árulta el a pilóta.

Támogatóinak köszönhetően idén jóval többet tud majd tesztelni, jóval nagyobb büdzsé – hírek szerint 613 millió forint – áll a csapat rendelkezésére, hogy minél jobban szerepeljen. Ez pedig a technikai sportok világában a legfontosabb. „Összesen hat zengős tesztnappal kalkulálhatunk év közben. Emellett hivatalos leszek a gyári tesztekre is, amelyek beosztása hasonló lesz a télihez, tehát azokon nem biztos, hogy minden alkalommal lehetőséget kapok majd” – közölte Michelisz. Már ezen a hétvégén kicsit közelebb kerülhetünk annak a megválaszolásához, vajon teljesülhet-e Norbi álma…

Ők mondták

José María Lopez (címvédő, argentin, Citroen): „Nekem egy feladatom van, ugyanazt megcsinálni, mint tavaly. Noha a többiek rengeteget fejlődtek, hiszek abban, hogy összejön a címvédés.”

Yvan Muller (négyszeres világbajnok francia, Citroen): „Tavaly balszerencsés voltam, ám idén mindenképpen szeretnék visszavágni Lopeznek. A teszteken több újítást kipróbáltunk az autókon, de hogy melyik lesz a hasznunkra igazán, majd a versenyeken dől el.”

Sebastien Loeb (francia, Citroen): „Egyértelműen az lesz a célom, hogy jobban szerepeljek, mint tavaly. 2014-ben debütáltam ebben a sorozatban, még meg kellett mindent tanulnom, ám idén már tapasztalataimra építve minél előrébb szeretnék végezni.”

Gabriele Tarquini (olasz, Honda): „A teszteken abszolút sikerült előre lépnünk, így bízom abban, hogy idén már komoly ellenfelei lehetünk a Citroeneknek. Optimistán várom a rajtot.”

Tiago Monteiro (portugál, Honda): „Nagyon sok időt tölthettünk el az autóban a felkészülés során, és rengeteg újítást kipróbálhattunk. Természetesen a futamgyőzelem a célom, és hogy minél előrébb végezzek összetettben.”

Rob Huff (brit, Lada): „Tavaly nyertem két futamot, ám az idei autónk maximálisan alkalmas a nagy célok elérésére. A szezon meglepetését mi fogjuk okozni, minden téren jelentős előre lépést várok magamtól és az autótól egyaránt.”

Mehdi Bennani (marokkói, Sebastien Loeb Racing – Citroen): „Nem azért vagyok a mezőnyben, hogy egy legyek a húszból, hanem azért, hogy világbajnok legyek. Ehhez most megkaptam a nyerő autót, idén már futamgyőzelmeket szeretnék szerezni.”

Dusan Borkovics (szerb, Proteam Racing – Honda): „A Honda teljesen már, mint a tavalyi autóm, a Chevrolet, éppen ezért meg kell várnunk néhány futamot ahhoz, hogy lássam, a Civic-kel mire jutok majd az idei vb-n.

Versenynaptár
A túraautó-világbajnokság 2015-ös versenynaptárában az okozott mindenki számára meglepetést, hogy Makaó nem kapott helyet, viszont a mezőny öt új ringen is tiszteletét teszi. A vb a megszokott marokkói idénynyitástól eltérően idén Argentínában kezdődik, és hazánkba, a Hungaroringre május első napjain érkezik meg, ami a hatfutamos európai szezon első állomása lesz.
A sorozat egy négy állomásból álló ázsiai résszel záródik, Az is biztos, hogy Szuzukát Motegi váltja majd, amit a kínai verseny követ, aztán egy hónap szünet után Thaiföld, majd Katar jön a sorban. Utóbbi helyszínen az éjszakai futam sem elképzelhetetlen.
- Március 6-8.: Argentína (Termas de Rio Hondo)
- Április 17-19.: Marokkó (Marrakesh)
- Május 1-3.: Magyarország (Hungaroring)
- Május 15-16.: Németország (Nürburgring Nordschleife)
- Június 5-7.: Oroszország (Moscow Raceway)
- Június 19-21.: Szlovákia (Slovakia Ring)
- Június 26-28.: Franciaország (Paul Ricard)
- Július 10-12.: Portugália (Vilareal)
- Szeptember 11-13.: Japán (Motegi)
- Szeptember 25-27.: Kína (Shanghai)
- Október 30 - November 1.: Thaiföld (Buriram)
- November 20-22.: Katar (Losail)
Az argentin versenyhétvége programja
Március 6. (péntek)
Tesztek
Március 7. (szombat)
1. szabadedzés 12.45 – 13.15
2. szabadedzés 15.00 – 15.30
időmérő (Q1, Q2, Q3) 19.00 – 20.00 (Eurosport 20.30 – felvételről)
Március 8. (vasárnap)
1. futam 19.15 – 13 kör (Eurosport – élőben)
2. futam 20.30 – 13 kör (Eurosport – élőben)

Péntektől látható Nur-Nuru-Bin és Vobara. Az attrakció ősbemutatónak számít, hiszen korában soha nem tartottak ilyen állatot a budapesti állatkertben, de Európa 3000 állatkertjéből is csupán 9-ben láthatóak.