Sebastian Vettel;Forma-1;Red Bull;Mercedes;Toro Rosso;

FOTÓ: Getty Images, Clive Mason

- Kivonulna a Red Bull?

Nemcsak a nézők számára ijesztő a Mercedes fölénye az elmúlt hétvégén kezdődő Formula 1-es világbajnoki sorozatban. A 2014-t kisöprő német istálló ugyanis ugyanott folytatta, ahol tavaly abbahagyta, igaz, a fölénye még bántóbb, mint egy évvel ezelőtt. A harmadik helyen célba ért négyszeres világbajnok Sebastian Vettel (Ferrari) például 58 kör alatt kapott „laza” 34 másodpercet Lewis Hamiltontól és Nico Rosbergtől, míg a 6. helyen célba érő Daniel Ricciardót már le is körözte a két mercedeses.

Na, ez aztán rendesen kivágta a biztosítékot a korábban négyszer is mindkét vb-címet kisöprő Red Bull istállónál, amely minden rosszért a motorszállítóját, a Renault okolja: Ricciardo az év első versenyén már második erőforrását használta, csapattársa, Danyiil Kvjat pedig a motor meghibásodása miatt részt sem vehetett az ausztrál futamon, míg a Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen sem jutott el a célig motorhibája miatt. Holott biztos pontszerzőnek tűnt.

Bajlódtunk a kanyarok bejáratánál és kijáratánál is, ráadásul a Sauber könnyedén húzott el tőlünk az egyenesben” – árulta el az Auto Motor und Sportnak Helmut Marko, a csapat szaktanácsadója.

A francia motorgyártó elismerte azonnal, hogy az erőforrások megbízhatóságával, vezethetőségével vannak problémák, de bíznak abban, hogy nem kell egészen a tervezőasztalig visszamenniük. Ugyanakkor nem tagadják, egyre feszültebb a Red Bullal a viszonyuk, és nem kizárt, hogy felvásárolják a Toro Rossót, amiből gyári istállót csinálnak.

Ám a Red Bull gondjain ez nem segít sokat, és az osztrákok megszellőztették, amennyiben nem változtatnak az érvényben lévő szabályokon, bizony kiszállnak a sportágból.

„Át fogjuk gondolni a kivonulás lehetőségét, ha anyagilag ez már nem tartható. A Mercedes érinthetetlen, és amíg a motorkoncepció nem változik, sosem jutunk előrébb. Amikor mi nyertünk – és nekünk nem volt akkora előnyünk, mint a Mercedesnek –, betiltották a dupla diffúzorokat, a kipufogót megváltoztatták, a rugalmas elemek használatát is ellehetetlenítették, valamint év közben még a motorvezérlést is megváltoztatták. Most miért nem ilyen agilisak a döntéshozók? Persze nem akarok igazságtalan lenni, a Mercedes kiváló munkát végez, jó autójuk van, fantasztikus motoruk, jó versenyzőik” – közölte Christian Horner, a brit csapat első embere.

Nemzetközi sajtóvisszhang
Bild (német): "A Nico Rosberget faképnél hagyó Hamilton mellett még a Terminátor is kicsinek tűnt."
Stuttgarter Zeitung (német): "Hamilton ismét világbajnok teljesítményt nyújtott."
La Gazzetta dello Sport (olasz): "A Ferrari mérsékelten elégedett lehet, Vettel dobogós helye bizakodásra adhat okot - de többre nem.”
Le Figaro (francia): "Úgy tűnik, ez a szezon is Hamilton és Rosberg párbajára korlátozódik."
Guardian (brit): "Hamilton megmutatta Rosbergnek, hogy ki a főnök.”
Telegraph (brit): "Hamilton, az F1 vitathatatlan főnöke: pole pozíció, leggyorsabb kör, kockás zászló, feladat teljesítve."
Hindustan Times (indiai): "Új szezon, régi történet."



A győri Audi Hungária nemcsak az autóiparra fektet nagy hangsúlyt. A város fejlesztéséből is kiveszi a részét, emellett a pedig a sportot is támogatja a vállalat. A Győri Audi ETO KC női kézilabdacsapata sikert-sikerre halmoz, egymás után kétszer is megnyerte a Bajnokok Ligáját. Az Audi segítségével épült új stadion az egyesületnek, amely a magyar-horvát közös rendezésű női kézilabda Európa-bajnokságnak is helyszínéül szolgált. Lapunk az Audi és a kézilabda kapcsolatáról beszélgetett Thomas Faustmannal, az Audi Hungária ügyvezető igazgatójával.