Na, ez aztán rendesen kivágta a biztosítékot a korábban négyszer is mindkét vb-címet kisöprő Red Bull istállónál, amely minden rosszért a motorszállítóját, a Renault okolja: Ricciardo az év első versenyén már második erőforrását használta, csapattársa, Danyiil Kvjat pedig a motor meghibásodása miatt részt sem vehetett az ausztrál futamon, míg a Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen sem jutott el a célig motorhibája miatt. Holott biztos pontszerzőnek tűnt.
Bajlódtunk a kanyarok bejáratánál és kijáratánál is, ráadásul a Sauber könnyedén húzott el tőlünk az egyenesben” – árulta el az Auto Motor und Sportnak Helmut Marko, a csapat szaktanácsadója.
A francia motorgyártó elismerte azonnal, hogy az erőforrások megbízhatóságával, vezethetőségével vannak problémák, de bíznak abban, hogy nem kell egészen a tervezőasztalig visszamenniük. Ugyanakkor nem tagadják, egyre feszültebb a Red Bullal a viszonyuk, és nem kizárt, hogy felvásárolják a Toro Rossót, amiből gyári istállót csinálnak.
Ám a Red Bull gondjain ez nem segít sokat, és az osztrákok megszellőztették, amennyiben nem változtatnak az érvényben lévő szabályokon, bizony kiszállnak a sportágból.
„Át fogjuk gondolni a kivonulás lehetőségét, ha anyagilag ez már nem tartható. A Mercedes érinthetetlen, és amíg a motorkoncepció nem változik, sosem jutunk előrébb. Amikor mi nyertünk – és nekünk nem volt akkora előnyünk, mint a Mercedesnek –, betiltották a dupla diffúzorokat, a kipufogót megváltoztatták, a rugalmas elemek használatát is ellehetetlenítették, valamint év közben még a motorvezérlést is megváltoztatták. Most miért nem ilyen agilisak a döntéshozók? Persze nem akarok igazságtalan lenni, a Mercedes kiváló munkát végez, jó autójuk van, fantasztikus motoruk, jó versenyzőik” – közölte Christian Horner, a brit csapat első embere.