Independent / BBC
A brit polgári repülésfelügyeletnek szúrt szemet az az eljárása, amellyel bizonyos fapados légitársaság semmibe veszik a közösségi jognak azokat az előírásait, amelyek az utasokat védik. Figyelmeztették a WizzAirt, a Jet2-t és az ír AirLingus légitársaságot, hogy az európai szabályoknak megfelelően fizessenek kártérítést ügyfeleinek, ha a késés meghalad bizonyos időt, illetve ha törlik az adott járatot, különben perbe fogják a céget. A jogszabályok ugyanis kimondják, hogy az utasokat kompenzálni kell, ha a késedelemért a légi közlekedési vállalat a felelős. A szállítók azonban túlságosan nagyvonalúnak tekintik az előírásokat, bizonyos fuvarozók nyilvánvalóan jogos kérelmeket utasítanak el, határidőt szabnak az igények benyújtásához, és hogy nem fizetnek, ha a késést műszaki okok magyarázzák. A magyar társaság szóvivője válaszolt: jelenleg felülvizsgálják a kártérítési kérelmeket, de már jelezték a szigetországi hatóságoknak, hogy áttekintik, a jövőben mi számít rendkívüli körülménynek a késések elbírálásakor. A felügyelet kitart amellett, hogy ha az adott cégek továbbra is cserben hagyják utasaikat, ha nem tesznek eleget a jogerős verdiktnek, bírósági eljárásra számíthatnak.