Eddig több mint négyezer roncs, illetve emberi maradványt gyűjtöttek össze a helyszínelők a francia Alpokban múlt héten lezuhant Germanwings-repülőgép darabokra esett részeiből, illetve a 150 áldozat holttesteiből - közölte kedden a francia csendőrség. A katasztrófa helyszínén kedden is folytatódott a gép második, a repülési adatokat rögzítő fekete dobozának a keresése.
Hétfő óta már nem csak helikopterrel, hanem szárazföldön is megközelíthető körülbelül egy kilométer hosszú, buldózerekkel kialakított földúton. A csendőrség április 8-ig tervezi a holttestek és a repülőgép nagyobb roncsainak összegyűjtését, azt követően a Lufthansa légitársaság költségére rendezik a területet.
A német Lufthansa csoportnak biztosítási szolgáltatásokat nyújtó cégek konzorciuma 300 millió dollárt különített el a csoporthoz tartozó Germanwings légitársaság franciaországi katasztrófájának költségeire - írta a Handelsblatt kedden. A biztosítók rendszerint személyenként egymillió dollár kártérítéssel kalkulálnak halálos légiközlekedési balesetek esetén. Ez ebben az esetben 150 millió dollárt jelent. További költség adódik a repülőgépre kötött biztosításból.
A lap szerint az Airbus A320-as gépet 6,5 millió dollárra biztosították. A Lufthansa a tragédiát követően 50 ezer eurót (54 ezer dollárt) ajánlott fel egy-egy áldozat családjának azonnali segítségképpen. Ez az összeg független a kártérítéstől, amelynek összegét a későbbiekben állapítják majd meg.
A katasztrófa körülményeit vizsgáló hatóságok eddigi megállapításai szerint a másodpilóta valószínűleg szándékosan kormányozta a gépet a hegyoldalnak. Kiderült, hogy a másodpilóta öngyilkossági hajlam miatt pszichoterápiás kezelésben részesült, még mielőtt megkezdte a pilótaképzést. A lakásában lefoglalt iratok között betegállományba helyezésről szóló aktuális, a katasztrófa napjára is vonatkozó, összetépett dokumentumok is voltak, ami arra utal, hogy beteg volt és ezt titkolta.
A Lufthansa hangsúlyozza, hogy nem volt tudomása a másodpilóta korábbi pszichés megbetegedéséről és arról, hogy betegállományban kellett volna lennie. Amennyiben az áldozatok hozzátartozói beperlik a céget, hihetővé kell tennie, hogy nem tudta volna megakadályozni a katasztrófát. A bíróságoknak pedig mérlegelniük kell egyebek között azt, hogy milyen jelentősége van annak a körülménynek, hogy a társaság nem veti alá pilótáit rendszeres pszichológiai vizsgálatnak - emelte ki a Handelsblatt.
A Germanwings hivatalosan még nem jelentette be, de német sajtójelentések beazonosították a szerencsétlenül járt 9525-ös járat kapitányát. A 34 éves Patrick Sondenheimer a repülés szerelmese volt, élvezte a munkáját. Nagymamája, Marianne mondta el a sajtónak, hogy a pilóta családja sokkos állapotban van, s az emberek megértését kérik. A nagymama szerint az unokája kitüntetést érdemelne, hiszen az utolsó percek hangfelvétele alapján megpróbálta megmenteni a gépet.
„Nyisd már ki azt az átkozott ajtót!” – kiabálta a másodpilótának, aki bezárkózott a pilótafülkébe. Sondheimer valamilyen eszközzel, feltehetőleg egy baltával próbált bejutni, de sikertelenül. A Lufthansa megerősítette, hogy Sondenheimer 2005-ben lépett be a céghez. A pilóta több mint 6 ezer órát repült a Germanwingsnél, ahová 2014 májusában kérte áthelyezését.
Előtte a Lufthansa anyacég, illetve a Condor leányvállalat pilótája volt. Patrick Sondenheimet felesége és két kisgyereke, 6 éves kislánya és 3 éves fia gyászolja. A pilóta a gyerekek óvónője szerint azért változtatott munkahelyet, hogy közelebb legyen a családjához, több időt tölthessen a gyerekeivel.