Péntektől a vonatok a pályaudvar lezárása előtt érvényes menetrend szerint közlekednek, ismét jár minden martonvásári és százhalombattai elővárosi vonat is. Kelenföld helyett újra a Déli pályaudvarról indulnak és oda érkeznek a szerelvények, valamint az ideiglenesen a Keleti pályaudvarra átterelt vonatok is visszatérnek a Déli pályaudvarra.
Flirt motorvonat indul el az újranyitott Déli pályaudvarról 2015. április 3-án hajnalban. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Az MTI tudósítója már az újranyitást követő órákban élénk, egy vasútállomáson megszokott forgalmat tapasztalt a pályaudvaron, a peronokon és a pénztárak előtt egyaránt és szinte valamennyi vágányon várakozott szerelvény. Miközben az elmúlt időszakban a peronok előtt található boltok, büfék szinte kivétel nélkül zárva tartottak, péntek délelőtt már az összes üzlet nyitva volt, vagy éppen a nyitáshoz készülődtek.
Februárban csupán a nemzeti dohánybolt várta a vevőket a peronok előtt. A bolt eladója most azt mondta, hogy délelőtt annyi forgalmat produkált, mint az előző két teljes napban együttvéve, tehát számításai szerint az állomás zárva tartása alatt kevesebb mint egyharmadára csökkent a bevétel.
A zárva tartás alatt legfeljebb a galamb járt arra Fotó: 2015-02-04/Vajda József, Népszava
Ugyancsak pénteken nyitott ki, két hónap után, az egyik zöldséges. Az eladó azt mondta: az állomás bezárása után csupán egy hétig tartottak ki, utána rájöttek, hogy "felesleges erőlködni". Most viszont kezdenek visszatérni a vevők.Több üzlettulajdonos is arról számolt be, hogy a bérleti díjat addig is fizették, amíg kényszerűségből zárva tartottak, ám ígéretet kaptak a kompenzációra. Egy ital- és édességboltos úgy fogalmazott, hogy konkrét ígéretet ugyan még nem kaptak, de "talán le lehet majd lakni a bérleti díjat". Egy büfés szerint bár mindenki különböző szerződéssel rendelkezik, szintén azt ígérték neki, hogy visszatérítést kap.
Az állomásépület alatt működő boltokban általános volt a vélemény, hogy legalább egy hét kell ahhoz, hogy a korábbi szintre álljon vissza a forgalom. Egyedül az egyik kocsma tulajdonosa mondta azt, hogy már nemcsak a törzsvendégek járnak be, hanem "a vonatozók" is betérnek egy-egy italra.
A nyitással egyidejűleg a Kelenföldi pályaudvarra tartó vonatpótló buszok is eltűntek az állomás Alkotás utca felőli oldalából, és a változást jelezte az is, hogy visszatértek a taxik a drosztra. Míg február elején az MTI tudósítója egyetlen kanárisárga autót látott, most legalább hat autó sorakozott utasokra várva. A sofőrök kivétel nélkül azt mondták, hogy az elmúlt egy hónapban nem volt értelme a Délinél utasra várni, ám most abban reménykednek, hogy fellendül a forgalom.
A pályaudvart január 31-én azt követően zárták le, hogy támfalkövek hullottak a sínekre a vasúti alagút kelenföldi oldalán és maga a támfal is megcsúszott.
A Déli pályaudvar alagútjának Csukló utca felőli bejárata 2015. március 5-én. Ekkor kezdődött meg a Déli pályaudvarra vezető alagút bejárata melletti-feletti támfal és rézsű ideiglenes helyreállítása. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt