A lap szerint Jordán Tamás a POSZT-botrány kirobbanása után elhűlve tapasztalta, hogy a tulajdonosi szerkezet megváltozásával tudomása szerint nem rögzítették írásban a működés szabályait: a szakmai zsűri összeállításának menetrendjét sem. Most mindkét érintett fél – a színházi társaság és a teátrumi társaság – konszenzusról beszél, de valójában nem lehet tudni, mit kell érteni a „konszenzus” valódi tartalmán. Jordán Tamás úgy véli, a botrány dagad, de a színészekre kevesen figyelnek. Olimpiai bojkottokat említ, amikor politikai érdekek sportolók kemény munkáját tették tönkre. Véleménye szerint nem szabad – nem etikus – elvenni a színészektől a megmutatkozás lehetőségét és örömét. Ezért döntött úgy, hogy a Vitéz Mihály – Béres Attila rendezése – részt vesz a POSZT-on, és ha részt vesz, akkor természetesen versenyez is.
Az Örkény István Színház, a Szputnyik Hajózási Társaság és a STEREO Akt társulata korábban azt közölte, hogy a POSZT versenyprogramjába beválogatott előadásaikat játszani fogják a találkozón, de a versenyben nem vesznek részt. A Teátrumi Társaság nyílt levélben kérte a tiltakozókat, fontolják meg a döntésüket. A POSZT bojkottjára irányuló akciót négy kritikus indította el, mert a fesztivál szakmai zsűrijének összeállításakor a Magyar Teátrumi Társaság indoklás nélkül visszautasította a kritikuscéh delegáltját, és a Magyar Színházi Társaság ezt szó nélkül tudomásul vette. Tiltakozásul a Színházi Kritikusok Céhe és az Örkény Színház kilépett a Magyar Színházi Társaságból. A bojkotthoz egyébként sokan csatlakoztak, közöttük több neves író, rendező és színész. A legutóbbi aláírók között szerepel Spiró György író, Csákányi Eszter színész, valamint Morcsányi Géza dramaturg.