A német bíróságok az ügyvéd szerint az utazási költségeket, az áldozatok kieső jövedelmét, a haláleset pénzügyi következményeit veszik tekintetbe, de a hozzátartozóknak okozott érzelmi károkat nem.
A Lufthansa eddig 111 családnak fizetett egyenként 50 ezer eurós gyorssegélyt, közölte a légitársaság szóvivője, s a többi családot is minél előbb szeretnék kártalanítani. Az ügyvéd, aki várhatóan két amerikai áldozat családját is képviseli majd, legalább egymillió eurós (1,1 millió dolláros) kártérítést szeretne elérni.
A Germanwings 9525-ös járata március 24-én zuhant le a francia Alpokban, Barcelonnette közelében. A gépen tartózkodó 150 ember életét veszítette. Giemulla 21 német áldozat hozzátartozóit képviseli, köztük annak a diákcsoportnak a tagjait, amely spanyolországi csereútról tért volna vissza a szerencsétlenül járt Airbus 320-as géppel. A hozzátartozók attól tartanak, Németországban nem tudják érvényesíteni a kárigényüket a légitársasággal szemben.
Mint a fekete dobozok adatai megerősítették, a katasztrófát a repülőgép másodpilótája okozta, s kiderült, hogy a Lufthansa légitársaság tudott arról, hogy alkalmazottja, a 27 éves Andreas Lubitz depresszióban szenvedett.
A tragédiából okulva a német repülésegészségügyi szakorvosok szövetsége a pilóták egészségi állapotának gyakoribb és alaposabb ellenőrzését sürgeti. Véleményük szerint egyebek között ki kell terjeszteni a laborvizsgálatokat, ellenőrizni kell, hogy a páciens fogyasztott-e kábítószert vagy pszichés problémák kezelésére szolgáló gyógyszert.