Lázár elzárta a pénzcsapot Orbán vejénél?

Az elmúlt másfél évben könnyű dolga volt a miniszterelnök veje, Tiborcz István által résztulajdonolt energetikai cégnek. Sok helyen úgy írták ki a közvilágítási pályázatokat, hogy azoknak csak ők vagy nagyon kevés más cég tudott megfelelni - írja a 444.hu., hivatkozva a direkt 36-ra.

Most itt az első jele, hogy ennek vége szakadhat.

“Versenykorlátozó” és “indokolatlanul szűkíti a versenyt” – a Miniszterelnökség többek között ezekkel a megjegyzésekkel küldte vissza Jászberénynek a város közvilágításának korszerűsítéséről szóló pályázat tervezetét március közepén. Jászberény tavaly decemberben nyert 410 millió forint uniós támogatást erre a beruházásra. Mivel a munka várható értékét nettó 310 millióra becsülik, ezért a közbeszerzési kiírást kötelező előre engedélyezni az uniós pénzek felhasználását felügyelő Miniszterelnökségnek, ahogy minden 300 milliónál drágább uniós beruházást.

A minőség-ellenőrzés szerint a jászberényi tervezet nem felel meg sem a közbeszerzés alapelveinek, sem az unió által elvárt “hatékony és eredményes pénzgazdálkodás elvének”. A terv harminc vizsgált pontjából tizenkettőt magas, további ötöt alacsony kockázatúnak találtak. A közbeszerzési eljárást már akkor sem lehet elindítani, ha csak egyetlen pontot is magas kockázatúnak minősítenek.

A teljes cikket itt olvashatja!

Szerző

Annyi a múzeumnegyednek?

Maga Orbán Viktor is elbizonytalanodott abban, hogy ebben a formában van-e szükség a múzeumi negyed megvalósítására. Az EU ugyanis egy centet sem ad a kormány víziójára. A Múzeum-Liget sorsa egy májusi kormányülésén dőlhet el.

Az egész Liget projekt kapcsán finom kommunikációs játékok zajlanak, s ennek részei a látványtervek. Megvezetik azokat, akik nem szakértők - nyilatkozta a Figyelő Online-nak Zoboki Gábor építész.

A lapnak adott interjúban így fogalmazott:

- Nincs ma itthon olyan józan építész, aki a Ligetben, egy ilyen kiírás mellé odaadta volna a nevét, tévedés ekkora léptékű épületet odahelyezni. Formai eszközökkel nem lehet eltakarni azt a bődületes megastruktúrát, amit elvárnak az építészektől. Javaslom, hogy folytatni kell a Liget-stábnak a munkát, de nézzenek rá a léptékvonalzójukra és ne hozzanak egy 200 éves örökséget lehetetlen helyzetbe. Zoboki építészirodája egyébként a budai Várban, a Szent György téren helyezné el az Új Magyar Nemzeti Galéria épületét.

Figyelő információi szerint Orbán Viktort elsősorban nem a szakmapolitikai érvek gondolkoztatták el, hanem az, hogy a Ligettel párhuzamosan zajlik a budai Vár felújítása, ami ugyancsak százmilliárdos tétel. Első körben. A Vár és környezetének megújítása, a város vérkeringésébe kapcsolása húszéves program, és több százmilliárd forintot igényel. "Egyszerre két ilyen volumenű beruházást nem bír el a büdzsé, valamelyiket takarékra kell állítani" – ezt az érvet említették a hetilapnak.

A teljes cikket itt olvashatja!

Szerző

Puzsér büntetett előéletű

Publikálás dátuma
2015.04.30. 12:11
FOTÓ: Facebook
A szabadszájú kritikus, aki szeret az erkölcs és a becsület szószólójaként tetszelegni, mindezt elfelejtette közölni a nyilvánossággal - írja a Blikk.

A televíziós szakembert, aki internetes blogján komoly kritikákkal illeti a magyar közéletet, 2012. október 12-én a Pesti Központi Kerületi Bíróság jogerősen elítélte, méghozzá ittas állapotban elkövetett járművezetés miatt. A jogosítványát egy évre elvették tőle, és komoly pénzbírságot is a nyakába sóztak. A vezetői engedélyét csak úgy kaphatta vissza, ha újra levizsgázott.

A Blikk megkérdezte az üggyel kapcsolatban a publicistát is, akit az ország a Csillag Születik zsűritagjaként ismert meg néhány évvel ezelőtt.

– Én nem vagyok büntetett előéletű. Az igaz, hogy ittasan elkaptak a rendőrök. Emlékszem, valahol a belvárosban, az Ó utca környékén történt a dolog. Összevesztem a barátnőmmel, és ittam néhány fröccsöt. Nem mérlegeltem, kocsiba vágtam magam, és elindultam. A rendőrök azonnal levillogtak – vallotta be őszintén Puzsér, aki azóta visszakapta jogosítványát, és számára már csak történelem, hogy életének abban az évében, busszal közlekedett mindenhova. Mint elmondta, tanult a dologból, és sem a történtek előtt, sem azután soha nem ült ittasan a volán mögé.

A teljes cikket itt olvashatja!

Szerző