Szerény erősödéssel indult a napnak a forint

Erősödött kissé a forint hétfőről keddre virradóra a nemzetközi devizakereskedelemben.

Az eurót a hétfő esti 305,15 forint után kedden reggel hét óra előtt 304,89 forinton jegyezték. Hétfőn gyengült a forint: az euró 303 forint alatti jegyzéssel kezdte a napot majd 305 felett fejezte be. A svájci frank jegyzése 292,57 forintra csökkent kedd reggelre a hétfő esti 292,62 forintról, a dolláré 273,05 forintra 273,40-ről, a japán jené pedig 2,2727 forintra 2,2775 forintról.

Az euró erősödött, hétfőn este 1,1156 dolláron, kedd reggel pedig 1,1165 dolláron állt az árfolyama.



Szerző

Kimi, a csapatember

Publikálás dátuma
2015.05.12. 07:56
Räikkönen magyaráz Vettelnek FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/CLIVE MASON
A Spanyol Nagydíj legnagyobb meglepetése nem az volt, hogy Nico Rosberg végre az időmérőn és a futamon is legyőzte a címvédő, az összetettben élen álló csapattársát, Lewis Hamiltont, hanem az, hogy kiderült a két élcsapat pilótái igenis képesek összedolgozni, ha az istálló érdekei úgy kívánják.

A Mercedesnél például a nagy fölénnyel vezető Rosberg – noha a vb szempontjából ez hátrányos volt számára – képes volt tovább kinn maradni a második kerékcseréje előtt annak érdekében, hogy a brit három kiállásos stratégiája sikeres legyen, és maga mögé szorítsa a Ferrarit.

„Lewis igyekezett kiépíteni azt az előnyt, ami ahhoz kellett neki, hogy Vettel elé kerüljön a harmadik etapjában. Emiatt valójában kicsit hátráltatnunk kellett Nicót. Tovább kint hagytuk őt, de ezzel elértük, hogy a két autónk nem akadályozta egymást a pályán, és Lewis előtt megnyílt az út a második helyhez” – árulta el Toto Wolff, a csapat motorsport igazgatója.

Persze a Ferrari sem maradhatott ki a taktikázásból, ám ott már a versenyhétvége előtt eldőlt, kinek kell a másik érdekeinek alávetnie magát. Ezúttal Kimi Räikkönen volt a csapatember, aki önként vállalta, hogy a fejlesztések jobb kiértékelése véget az ő autójáról lekerüljenek az újítások, míg Vetteléről nem, így a helyes fejlesztési irányt jobban meghatározhatják a mérnökök a két autó adataiból. Igaz, a finnek ebben a helyzetben esélye sem volt utolérni csapattársát.

„Az egyetlen módja annak, hogy lásd a különbséget, ha két eltérő autóval körözöl egyszerre, egy időben, ugyanazon a pályán. Én tegnap kész voltam vállalni a kockázatot, de ezek az ismeretek segítenek majd nekünk a későbbiekben. A Ferrarinak olyan autó kell, amely minden körülmények között versenyképes” – magyarázta Räikkönen.

Márpedig a soron következő két futam helyszíne, Monaco és Montreal nagyban különbözik a legtöbb pályától, ráadásul ezeken a ringeken nem jön ki a Mercedes erőfölénye.

Ők mondták Barcelonáról
Lewis Hamilton (brit, Mercedes): „Sajnos nagyon rosszul sikerült a rajtom, hiszen kipörögtek a kerekeim, így Vettel megelőzött. Ugyanakkor boldog vagyok, hiszen sikerült visszajönnöm a második helyre. Még vezetem a bajnokságot!”
Sebastian Vettel (német, Ferrari): „Nem tudtuk tartani a Mercedes tempóját. A harmadik hely az elérhető legjobb eredmény volt ma, annak ellenére, hogy nagyon jó az autónk.”
Valtteri Bottas (finn, Williams): „A versenyem nagyon hasonlított a legutóbbira, hiszen ismét egy vörös autót kellett magam mögött tartanom a végén. Úgy érzem, az autónk tovább javult.”
Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull): „Egyértelműen jobb versenytempóra voltunk képesek, mint amit vártunk. De emeljük ki, ez csak egy hetedik hely, ami jelzi, hol tartunk most a bajnokságban.”
Romain Grosjean (francia, Lotus): „Nagyon boldog vagyok, hogy senkinek sem esett baja a bokszutcai balesetben. Azóta már találkoztam a srácokkal, és szerencsére mindenki rendben van, én pedig jövök nekik egy sörrel.”
Fernando Alonso (spanyol, McLaren): „Eléggé ijesztő volt: nem volt fékem egy körön át. Csalódott vagyok a kiesés miatt, de most csak egy dolgot tehetünk: kielemezzük a történteket, és Monacóig javítunk. Elég messze vagyunk az élcsapatoktól, kétszer ekkora lépéseket kell tennünk, ha pontot szeretnénk szerezni.”



Szerző

Kimi, a csapatember

Publikálás dátuma
2015.05.12. 07:56
Räikkönen magyaráz Vettelnek FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/CLIVE MASON
A Spanyol Nagydíj legnagyobb meglepetése nem az volt, hogy Nico Rosberg végre az időmérőn és a futamon is legyőzte a címvédő, az összetettben élen álló csapattársát, Lewis Hamiltont, hanem az, hogy kiderült a két élcsapat pilótái igenis képesek összedolgozni, ha az istálló érdekei úgy kívánják.

A Mercedesnél például a nagy fölénnyel vezető Rosberg – noha a vb szempontjából ez hátrányos volt számára – képes volt tovább kinn maradni a második kerékcseréje előtt annak érdekében, hogy a brit három kiállásos stratégiája sikeres legyen, és maga mögé szorítsa a Ferrarit.

„Lewis igyekezett kiépíteni azt az előnyt, ami ahhoz kellett neki, hogy Vettel elé kerüljön a harmadik etapjában. Emiatt valójában kicsit hátráltatnunk kellett Nicót. Tovább kint hagytuk őt, de ezzel elértük, hogy a két autónk nem akadályozta egymást a pályán, és Lewis előtt megnyílt az út a második helyhez” – árulta el Toto Wolff, a csapat motorsport igazgatója.

Persze a Ferrari sem maradhatott ki a taktikázásból, ám ott már a versenyhétvége előtt eldőlt, kinek kell a másik érdekeinek alávetnie magát. Ezúttal Kimi Räikkönen volt a csapatember, aki önként vállalta, hogy a fejlesztések jobb kiértékelése véget az ő autójáról lekerüljenek az újítások, míg Vetteléről nem, így a helyes fejlesztési irányt jobban meghatározhatják a mérnökök a két autó adataiból. Igaz, a finnek ebben a helyzetben esélye sem volt utolérni csapattársát.

„Az egyetlen módja annak, hogy lásd a különbséget, ha két eltérő autóval körözöl egyszerre, egy időben, ugyanazon a pályán. Én tegnap kész voltam vállalni a kockázatot, de ezek az ismeretek segítenek majd nekünk a későbbiekben. A Ferrarinak olyan autó kell, amely minden körülmények között versenyképes” – magyarázta Räikkönen.

Márpedig a soron következő két futam helyszíne, Monaco és Montreal nagyban különbözik a legtöbb pályától, ráadásul ezeken a ringeken nem jön ki a Mercedes erőfölénye.

Ők mondták Barcelonáról
Lewis Hamilton (brit, Mercedes): „Sajnos nagyon rosszul sikerült a rajtom, hiszen kipörögtek a kerekeim, így Vettel megelőzött. Ugyanakkor boldog vagyok, hiszen sikerült visszajönnöm a második helyre. Még vezetem a bajnokságot!”
Sebastian Vettel (német, Ferrari): „Nem tudtuk tartani a Mercedes tempóját. A harmadik hely az elérhető legjobb eredmény volt ma, annak ellenére, hogy nagyon jó az autónk.”
Valtteri Bottas (finn, Williams): „A versenyem nagyon hasonlított a legutóbbira, hiszen ismét egy vörös autót kellett magam mögött tartanom a végén. Úgy érzem, az autónk tovább javult.”
Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull): „Egyértelműen jobb versenytempóra voltunk képesek, mint amit vártunk. De emeljük ki, ez csak egy hetedik hely, ami jelzi, hol tartunk most a bajnokságban.”
Romain Grosjean (francia, Lotus): „Nagyon boldog vagyok, hogy senkinek sem esett baja a bokszutcai balesetben. Azóta már találkoztam a srácokkal, és szerencsére mindenki rendben van, én pedig jövök nekik egy sörrel.”
Fernando Alonso (spanyol, McLaren): „Eléggé ijesztő volt: nem volt fékem egy körön át. Csalódott vagyok a kiesés miatt, de most csak egy dolgot tehetünk: kielemezzük a történteket, és Monacóig javítunk. Elég messze vagyunk az élcsapatoktól, kétszer ekkora lépéseket kell tennünk, ha pontot szeretnénk szerezni.”



Szerző