Ezúttal a társkereső az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordul, miután nem kaptak választ a Friss Gondolat Egyesület (FRIGO) közbenjárásával Tarlós Istvánnak küldött nyílt levelükre. A főpolgármester ugyanis nem reagált a melegjogokért harcoló FRIGO azon kérésére, hogy támogassa: a hirdetés a BKK buszain megjelenhessen. „Ez az ügy nem egy online társkeresőről és még csak nem is a közlekedési vállalatról szól, viszont tökéletesen tükrözi fővárosunk vezetésének kőkorszaki gondolkodásmódját” – hangsúlyozták akkor.
„Magyarországon még mindig tabunak számítanak a melegek jogai és érezhető az ellenállás velük szemben, ennek szomorú példája ez az eset is” – mondta a BKK Rumbach Sebestyén utcai központja előtt tartott csütörtöki sajtótájékoztatón Weiler Péter. A melegrandi.hu-t üzemeltető Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy Magyarországon hónapról hónapra több százezren keresik párjukat online társkeresőkön.
Weiler szerint természetes, hogy a melegek is használnak ilyen szolgáltatásokat, az viszont egyáltalán nem az, hogy ők semmilyen formában nem hirdethetnek. Hozzátette: több nemzetközi példa is mutatja, hogy 2015-re már a legnagyobb cégek is fel tudnak mutatni egy-egy kifejezetten melegeknek szóló reklámkampányt.
„A BKK, mint a főváros prominens vállalata, megmutathatja, hogy igenis ugyanolyan jogaik vannak a melegeknek, mint heteroszexuális társaiknak” – mondta Weiler, aki egy szimbolikus ajándékot is szeretett volna átadni a BKK-nak. A közlekedési vállalat nem vette át a szivárványszínűre festett buszmegálló-táblát.