Paksi atomerőmű - Tömeges kirúgások a személycserék miatt?

Publikálás dátuma
2015.05.21. 19:38
FOTÓ: Népszava
Az MVM Érdekegyeztető és Konzultációs Fórum összehívását javasolja az MVM Társaságcsoport Szakszervezeti Szövetsége (MVM TSZSZ) a Paksi Atomerőmű menedzsmenetjében tervezett személycserék miatt, amely az érdekképviselet szerint jelentős létszámleépítést jelenthet, ez pedig az atomerűmű üzembiztonságát veszélyeztetné.

Az Egyesült Villamosenergia-ipari Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége csütörtökön honlapján nyilvánosságra hozott sajtónyilatkozat szerint az ágazatban működő szakszervezetek osztják azt a szakmai véleményt, hogy a Miniszterelnökséget vezető miniszter korábbi bejelentése, miszerint a kormány külföldi menedzsereket kerestet fejvadász cégekkel az atomerőmű egyes vezetői posztjaira, olyan következményekkel járhat, amelyek akár az erőmű biztonságát is veszélyeztethetik. Szakmai források szerint ennek hátterében a Brüsszel által követelt „átláthatósági kényszer” valószínűsíthető.

A tervvel kapcsolatban már fenntartásait hangoztatta az Energiapolitikai 2000 Társulat is, amely állásfoglalásában arra mutatott rá, hogy a hazai kutatóbázissal megerősített üzemeltetési, létesítési szakértelem éppen az orosz technológia gyakorlatban is alkalmazott alapos ismeretével haladja meg a nyugati azonos típusú (nyomott vizes) reaktorokat ismerő szakemberek tudását. A hazai atomerőműves szakértelem exportképes tudás - szögezték le.

Az MVM TSZSZ a paksi atomerőműnél működő két szakszervezettel, a PADOSZ-szal és MÉSZ-szel közösen a napokban levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz a helyzet megnyugtató rendezése érdekében. Ebben hangoztatják: bizonyosak abban, hogy az atomerőműnél lefolytatott szükséges átvilágítások - szolgálva a transzparenciát - bizonyítani fogják a jelenlegi működés helyességét, a magyar menedzsment és a munkavállalók szakértelmét, tanulságai hatással lesznek Paks 2 megépítésére és üzemeltetésére is.

Jelezték a kormányfőnek: készek kivenni részüket abból a harcból, amit a kormány folytat a magyar energiapolitika szuverenitásáért, és a brüsszeli döntéshozók számára is jelezni aggodalmukat. A szakszervezet honlapján bejelentette, hogy május 22-én Brüsszelben az európai parlament előtt demonstrációt tartanak, és konzultációt kezdeményeznek az EU energiaügyi biztosával.

Szerző

Az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordul a melegrandi.hu

Ingyenes jogsegélyt nyújt a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) a melegrandi.hu-nak, miután a társkereső oldal hirdetéseit néhány héttel ezelőtt a BKK járműveinek felületét is értékesítő Publimont Kft. elutasította. A reklámügynökség indoka akkor az volt, hogy a „hirdetés a fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését károsíthatja”, holott a melegrandi.hu csupán saját megújulását szerette volna a főváros buszainak oldalán reklámozni. 

Ezúttal a társkereső az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordul, miután nem kaptak választ a Friss Gondolat Egyesület (FRIGO) közbenjárásával Tarlós Istvánnak küldött nyílt levelükre. A főpolgármester ugyanis nem reagált a melegjogokért harcoló FRIGO azon kérésére, hogy támogassa: a hirdetés a BKK buszain megjelenhessen. „Ez az ügy nem egy online társkeresőről és még csak nem is a közlekedési vállalatról szól, viszont tökéletesen tükrözi fővárosunk vezetésének kőkorszaki gondolkodásmódját” – hangsúlyozták akkor.

„Magyarországon még mindig tabunak számítanak a melegek jogai és érezhető az ellenállás velük szemben, ennek szomorú példája ez az eset is” – mondta a BKK Rumbach Sebestyén utcai központja előtt tartott csütörtöki sajtótájékoztatón Weiler Péter. A melegrandi.hu-t üzemeltető Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy Magyarországon hónapról hónapra több százezren keresik párjukat online társkeresőkön.

Weiler szerint természetes, hogy a melegek is használnak ilyen szolgáltatásokat, az viszont egyáltalán nem az, hogy ők semmilyen formában nem hirdethetnek. Hozzátette: több nemzetközi példa is mutatja, hogy 2015-re már a legnagyobb cégek is fel tudnak mutatni egy-egy kifejezetten melegeknek szóló reklámkampányt.

„A BKK, mint a főváros prominens vállalata, megmutathatja, hogy igenis ugyanolyan jogaik vannak a melegeknek, mint heteroszexuális társaiknak” – mondta Weiler, aki egy szimbolikus ajándékot is szeretett volna átadni a BKK-nak. A közlekedési vállalat nem vette át a szivárványszínűre festett buszmegálló-táblát. 

Szerző

Az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordul a melegrandi.hu

Ingyenes jogsegélyt nyújt a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) a melegrandi.hu-nak, miután a társkereső oldal hirdetéseit néhány héttel ezelőtt a BKK járműveinek felületét is értékesítő Publimont Kft. elutasította. A reklámügynökség indoka akkor az volt, hogy a „hirdetés a fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését károsíthatja”, holott a melegrandi.hu csupán saját megújulását szerette volna a főváros buszainak oldalán reklámozni. 

Ezúttal a társkereső az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordul, miután nem kaptak választ a Friss Gondolat Egyesület (FRIGO) közbenjárásával Tarlós Istvánnak küldött nyílt levelükre. A főpolgármester ugyanis nem reagált a melegjogokért harcoló FRIGO azon kérésére, hogy támogassa: a hirdetés a BKK buszain megjelenhessen. „Ez az ügy nem egy online társkeresőről és még csak nem is a közlekedési vállalatról szól, viszont tökéletesen tükrözi fővárosunk vezetésének kőkorszaki gondolkodásmódját” – hangsúlyozták akkor.

„Magyarországon még mindig tabunak számítanak a melegek jogai és érezhető az ellenállás velük szemben, ennek szomorú példája ez az eset is” – mondta a BKK Rumbach Sebestyén utcai központja előtt tartott csütörtöki sajtótájékoztatón Weiler Péter. A melegrandi.hu-t üzemeltető Dating Central Europe Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy Magyarországon hónapról hónapra több százezren keresik párjukat online társkeresőkön.

Weiler szerint természetes, hogy a melegek is használnak ilyen szolgáltatásokat, az viszont egyáltalán nem az, hogy ők semmilyen formában nem hirdethetnek. Hozzátette: több nemzetközi példa is mutatja, hogy 2015-re már a legnagyobb cégek is fel tudnak mutatni egy-egy kifejezetten melegeknek szóló reklámkampányt.

„A BKK, mint a főváros prominens vállalata, megmutathatja, hogy igenis ugyanolyan jogaik vannak a melegeknek, mint heteroszexuális társaiknak” – mondta Weiler, aki egy szimbolikus ajándékot is szeretett volna átadni a BKK-nak. A közlekedési vállalat nem vette át a szivárványszínűre festett buszmegálló-táblát. 

Szerző