Paczolay Béla;Médiaunió Alapítvány;Magyar Adatvédelmi és Adatbiztonsági Egyesület;

2015-06-02 07:15:00

Kampány az internetes zaklatás ellen

Az internetes zaklatás a Médiaunió idei, társadalmi célú kampányának fő témája. A Médiaunió Alapítvány a hetedik egész éven át tartó, országos társadalmi célú kampányt készítette el 2014-ben. Az Alapítványnak minden médium és partner, amely felületet adott vagy segítséget nyújtott társadalmi célú reklámkampányunkban, önmaga felelősségét is elismerte a kiskorúakra vonatkozó tartalmak tekintetében.

 A Médiaunió szakértői nem véletlenül javasolták éppen az online zaklatást az alapítvány figyelmébe. A Magyar Adatvédelmi és Adatbiztonsági Egyesület és az UNICEF Magyar Bizottság 2014. évi felmérései is azt mutatják, hogy Magyarországon minden harmadik gyereket zaklattak már a világhálón. A magyar társadalom egyáltalán nincs tisztában a probléma súlyával.

A szakértők szerint a gyerekek ritkán kérnek maguktól segítséget, a szülőknek kell rákérdezniük arra, mi történik a gyerekkel az interneten. Csak a felnőttek tudnak segítséget nyújtani, ezért tudatosabban kell a témával foglalkozniuk. Az internetes zaklatáshoz kapcsolódó társadalmi célú kampány 2015-ben – a pro bono felajánlott médiafelületeken – éppen ezért főképp a szülőkhöz szól, hogy tudatosítsa a problémát. A kampány célja a probléma társadalmi közbeszéddé tétele. Az új kommunikációs eszközök, az okos telefonok, tabletek egyre népszerűbbek.

Egyre több fiatal használja az internet és a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségeket, fogyasztják a különböző médiatartalmakat. Nem mindegy azonban, hogyan használják ezeket az eszközöket, és ismerik-e a veszélyeiket. Mint ahogyan eddig is, a Médiaunió a felelős, tudatos állampolgári hozzáállás kialakítását célozza, kiemelten hangsúlyozva a szülők felelősségét gyermekeik és az őket ért hatások megismerésében. Az internetes zaklatásról szóló kampányfilm rendezője Paczolay Béla. A 2015 "Felelős médiahasználat" kampány főtámogatója a Telekom.