Előfizetés

"Ez vérre megy" - Vall a FIFA-botrány kulcsfigurája

Publikálás dátuma
2015.06.04. 12:58
Jerome Valcke, Joseph S. Blatter és Walter de Gregorio. FOTÓ: Alessandro Della Bella/Getty Images
Jack Warner, a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség korrupciós botrányának egyik központi figurája ígéretet tett rá, hogy mindent, amit tud, elmond a nyomozóknak - írja a Sport24. A volt FIFA-alelnökről a napokban derült ki, hogy Jerome Valcke, a szövetség főtitkára 10 millió dollárt utaltatott át az ő számlájára. Warner most azt mondja, nem fogja olyan emberek titkait őrizni, akik aktívan törekedtek az ország tönkretételére.

"Ez vérre megy" című fizetett politikai üzenetében, melyet szerdán közvetítettek Trinidad és Tobagóban, a FIFA korábbi alelnöke arról beszélt, hogy bár félti az életét, de mindent felfed. Hozzátette, utasította ügyvédjeit, hogy vegyék fel a kapcsolatot az illetékesekkel otthon és külföldön egyaránt.   

"Nem lehet visszafordulni a történések menetében, már benne vagyok" - szögezte le Warner, aki különböző dokumentumokról tett említést. Olyanokról, amelyek a FIFA-hoz kötődő pénzügyi megállapodásokról szólnak, illetve olyanokról is, amelyek a FIFA-nak a 2010-es Trinidad and Tobagó-i parlamenti választásokban játszott szerepét világítják meg.

"Nem fogok tovább titkokat megőrizni olyanokról, akik aktívan arra törekedtek, hogy tönkretegyék az országot" - tette hozzá.

Forrás: Sport24

10 millió dollárt utaltatott át Warnernek a főtitkár
Amerikai ügyészek szerint Jerome Valcke, a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) főtitkára több tételben tízmillió dollárt utaltatott a vesztegetési botrány egyik főszereplőjének, Jack Warner volt FIFA-alelnöknek.
A FIFA szóvivője szerint a tízmillió dollár átutalását a FIFA pénzügyi bizottságának akkori elnöke, Julio Grondona engedélyezte. Grondona tavaly elhunyt. A FIFA a Valcke esetleges érintettségére utaló hírek nyomán közölte, hogy a főtitkár nem utazik el a Kanadában megrendezendő női labdarúgó világbajnokság szombati megnyitójára. 
Valcke egy, a The New York Timesnak elküldött e-mailben azt állította, hogy nem ő hagyta jóvá a kifizetéseket és arra nem is volt felhatalmazása.

Korábban írtuk: egyre többen követelik, hogy rendezzenek új szavazást a 2018-as, illetve a 2022-es vb odaítélésével kapcsolatban. Nem véletlen, hogy az orosz média kellemetlen hírként értékelte Blatter lemondását. A Kommerszant napilap azt írta, hogy Moszkva a svájci sportvezető legnagyobb szövetségeseinek egyike volt. „Blatter visszalépése nyugtalanító az orosz érdekérvényesítés szempontjából” – értékelt a Sport Expressz. A lap azonban nem tart attól, hogy elvennék Oroszországtól a rendezési jogot.

Ha az oroszországi vb nincs is akkora veszélyben, a katari annál inkább Gregory Dyke, az Angol Labdarúgó Szövetség (FA) elnöke azt követelte, hogy újra döntsenek a 2022-es vb rendezéséről, amennyiben bebizonyosodik, hogy korrupció történt az odaítéléskor. „Ha én lennék a katari szervezők helyében, nagyon rosszul aludnék. Ha viszont bebizonyosodik, hogy a rendezésért folytatott küzdelem őszinte és tiszta volt, akkor minden rendben van” – fejtette ki Dyke.

Tudta? Ezeket kell ennie, ha jókedvű akar lenni

Publikálás dátuma
2015.06.04. 12:23
Fotó: Thinkstock
Nem csak a csokoládé, hanem a búzacsíra, a zabpehely, a banán, sőt bizonyos húsok fogyasztása is hozzájárulhat a jó hangulathoz, míg a halaknak és a bogyós gyümölcsöknek fájdalomcsillapító hatásuk van. Veresné dr. Bálint Márta dietetikus, a Semmelweis Egyetem Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének docense szerint a kiegyensúlyozott táplálkozás részeként ezeket is érdemes beépíteni az étrendbe, különösen azoknak, akinek hosszú időn át rossz a hangulata, vagy krónikus fájdalmuk van.

Bizonyos ételek egyértelműen befolyásolják hangulatunkat, a bennük lévő aminosavakból ugyanis az emésztés során agyi, idegi ingerületátvivő anyagok keletkeznek. Ilyen aminosav például a húsokban, tejben, tojásban és szójában található triptofán, amiből az egészséges alváshoz, a depresszió megelőzéséhez nélkülözhetetlen szerotonin képződik. Ahhoz azonban, hogy ez az átalakulás zavartalanul megtörténjen, cink tartalmú élelmiszereket, például bárány- vagy marhahúst, rákot, osztrigát, illetve hüvelyeseket vagy olajos magvakat is kell fogyasztani – mondja a szakember.

A szerotonin szint emelkedését segíti még a cukor, illetve a keményítőben gazdag élelmiszerek, például a tészta, a barnarizs, a burgonya és a kenyér, de termelődésében fontos szerepe van a B6-vitaminnak is, amit a búzacsíra, a zabpehely, a máj, a banán, a halak és a teljes kiőrlésű gabonafélék tartalmaznak legnagyobb mennyiségben. A minimum ötven százalékos kakaótartalmú, főként keserű csokoládék emellett, a bennük lévő fenil-etilamin miatt szintén hozzásegíthetnek a jó hangulathoz. Gyakori fogyasztását azonban cukortartalmuknak köszönhetően fogkárosító, és energiatartalmuk miatt elhízáshoz hozzájáruló hatásuk miatt nem javasolja a dietetikus, de főétkezések után egy-egy kockával ez is megengedett.

Bizonyos élelmiszereknek fájdalomcsillapító hatásuk is van, a bennük lévő omega-3 zsírsavakból ugyanis a szervezetben gyulladáscsökkentő anyagok képződnek. A mélytengeri halak (makréla, hering, szardínia, lazac, tonhal) és a busa, valamint a lenmag-, dió- és repceolaj rendszeres fogyasztása a gyulladással járó krónikus, reumás fájdalmakat enyhítheti. Veresné dr. Bálint Márta azt javasolja, hogy aki krónikus fájdalommal küzd, heti két alkalommal egyen halfélét, esetleg orvosi konzultáció után szedjen az előírt mennyiségben omega-3 zsírsav kapszulát.

A bogyós gyümölcsök is segíthetnek: a málnában, szederben, szőlőben, ribizliben, egresben, eperben és áfonyában a fájdalomcsillapító hatású aszpirinhez hasonló vegyületek, szalicilátok, valamint antioxidánsok találhatók. Ezek rendszeres fogyasztása enyhe fejfájás, krónikus ízületi fájdalom esetén javíthat az állapoton. Jó tudni, hogy a testmozgás hatására a szervezetben természetes fájdalomcsillapító anyag, endorfin képződik, aminek serkentéséhez egyes csípős fűszerek, így a chili és az erős paprika is hozzájárul. Emellett a kávéban, kólában, teában, csokiban található koffein is csökkentheti a fejfájást, de túlzott mennyiségben ezek hangulatingadozást, álmatlanságot válthatnak ki. A fejfájást egyébként sokszor egyetlen pohár víz is enyhítheti, ha ugyanis valaki nem iszik eleget, a vérkeringés rosszabb lesz, így nem jut elég oxigén az agyba.

A szakember arra is felhívja a figyelmet, hogy ezek az élelmiszerek nem gyógyszerek, és nem helyettesítik azokat. A változatos, kiegyensúlyozott étrend részeként azonban hozzájárulnak közérzetünk javulásához, az enyhébb fájdalmak enyhítéséhez. Érdemes ezért rendszeresen fogyasztani belőlük. Jó tanácsként elmondható, ha az idénygyümölcsöket kisebb adagokban lefagyasztjuk, egész évben elérhető lesz számunkra.

Forrás: semmelweis.hu

Tudta? Ezeket kell ennie, ha jókedvű akar lenni

Publikálás dátuma
2015.06.04. 12:23
Fotó: Thinkstock
Nem csak a csokoládé, hanem a búzacsíra, a zabpehely, a banán, sőt bizonyos húsok fogyasztása is hozzájárulhat a jó hangulathoz, míg a halaknak és a bogyós gyümölcsöknek fájdalomcsillapító hatásuk van. Veresné dr. Bálint Márta dietetikus, a Semmelweis Egyetem Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének docense szerint a kiegyensúlyozott táplálkozás részeként ezeket is érdemes beépíteni az étrendbe, különösen azoknak, akinek hosszú időn át rossz a hangulata, vagy krónikus fájdalmuk van.

Bizonyos ételek egyértelműen befolyásolják hangulatunkat, a bennük lévő aminosavakból ugyanis az emésztés során agyi, idegi ingerületátvivő anyagok keletkeznek. Ilyen aminosav például a húsokban, tejben, tojásban és szójában található triptofán, amiből az egészséges alváshoz, a depresszió megelőzéséhez nélkülözhetetlen szerotonin képződik. Ahhoz azonban, hogy ez az átalakulás zavartalanul megtörténjen, cink tartalmú élelmiszereket, például bárány- vagy marhahúst, rákot, osztrigát, illetve hüvelyeseket vagy olajos magvakat is kell fogyasztani – mondja a szakember.

A szerotonin szint emelkedését segíti még a cukor, illetve a keményítőben gazdag élelmiszerek, például a tészta, a barnarizs, a burgonya és a kenyér, de termelődésében fontos szerepe van a B6-vitaminnak is, amit a búzacsíra, a zabpehely, a máj, a banán, a halak és a teljes kiőrlésű gabonafélék tartalmaznak legnagyobb mennyiségben. A minimum ötven százalékos kakaótartalmú, főként keserű csokoládék emellett, a bennük lévő fenil-etilamin miatt szintén hozzásegíthetnek a jó hangulathoz. Gyakori fogyasztását azonban cukortartalmuknak köszönhetően fogkárosító, és energiatartalmuk miatt elhízáshoz hozzájáruló hatásuk miatt nem javasolja a dietetikus, de főétkezések után egy-egy kockával ez is megengedett.

Bizonyos élelmiszereknek fájdalomcsillapító hatásuk is van, a bennük lévő omega-3 zsírsavakból ugyanis a szervezetben gyulladáscsökkentő anyagok képződnek. A mélytengeri halak (makréla, hering, szardínia, lazac, tonhal) és a busa, valamint a lenmag-, dió- és repceolaj rendszeres fogyasztása a gyulladással járó krónikus, reumás fájdalmakat enyhítheti. Veresné dr. Bálint Márta azt javasolja, hogy aki krónikus fájdalommal küzd, heti két alkalommal egyen halfélét, esetleg orvosi konzultáció után szedjen az előírt mennyiségben omega-3 zsírsav kapszulát.

A bogyós gyümölcsök is segíthetnek: a málnában, szederben, szőlőben, ribizliben, egresben, eperben és áfonyában a fájdalomcsillapító hatású aszpirinhez hasonló vegyületek, szalicilátok, valamint antioxidánsok találhatók. Ezek rendszeres fogyasztása enyhe fejfájás, krónikus ízületi fájdalom esetén javíthat az állapoton. Jó tudni, hogy a testmozgás hatására a szervezetben természetes fájdalomcsillapító anyag, endorfin képződik, aminek serkentéséhez egyes csípős fűszerek, így a chili és az erős paprika is hozzájárul. Emellett a kávéban, kólában, teában, csokiban található koffein is csökkentheti a fejfájást, de túlzott mennyiségben ezek hangulatingadozást, álmatlanságot válthatnak ki. A fejfájást egyébként sokszor egyetlen pohár víz is enyhítheti, ha ugyanis valaki nem iszik eleget, a vérkeringés rosszabb lesz, így nem jut elég oxigén az agyba.

A szakember arra is felhívja a figyelmet, hogy ezek az élelmiszerek nem gyógyszerek, és nem helyettesítik azokat. A változatos, kiegyensúlyozott étrend részeként azonban hozzájárulnak közérzetünk javulásához, az enyhébb fájdalmak enyhítéséhez. Érdemes ezért rendszeresen fogyasztani belőlük. Jó tanácsként elmondható, ha az idénygyümölcsöket kisebb adagokban lefagyasztjuk, egész évben elérhető lesz számunkra.

Forrás: semmelweis.hu