Az online kaszinójáték szervezésére csak olyan szervező jogosult, amely rendelkezik kaszinójáték szervezésére vonatkozó koncesszióval – olvasható Bánki Erik fideszes képviselő törvénymódosítási javaslatában. A honatya kezdeményezése tulajdonképpen nem tartalmaz újdonságot - hívták fel lapunk figyelmét az iparági szakértők. Ugyanis az idei költségvetést alátámasztó, úgynevezett salátatörvényben megbújva már szerepel egy erre történő, egyértelmű utalás. A 2015. évre vonatkozó adómódosítások között már olvasható volt, hogy az úgynevezett nem liberalizált távszerencsejáték szervezésen belül az online sportfogadás szervezését kizárólag a Szerencsejáték Zrt., míg az online kaszinó- és kártyajáték szervezését csak játékkaszinó üzemeltetésére szóló koncessziós jog jogosultja végezheti. Márpedig az közismert - és kellően nagy felháborodást kiváltó tény -, hogy játékkaszinó üzemeltetési joga ez idő szerint csak két vállalkozónak van Magyarországon: Andrew G. Vajna filmügyi kormánybiztosnak és Szima Gábornak, akik - és ez sem elhanyagolható tény -, ezt a jogot nem nyílt koncessziós pályázaton nyerték el, hanem egy, a kormány által speciálisan szerencsejátékra kitalált úgynevezett "megbízhatósági eljárás" keretében kapták. Erről a megbízhatóságról csak annyit, hogy Andrew G. Vajna mögött ennél a projektnél egy külföldi bejegyzésű off-shore cég áll.
A Bánki Erik új módosító javaslatának lényege, hogy az online kaszinójátékok ezentúl külön szabályozási kategóriába esnének, melyet „kizárólag a kaszinójáték szervezésére jogosult koncessziós társaság szervezhet.” Majd ezt követi az egyénre szabás "az állami adóhatóság legfeljebb két online kaszinó működését engedélyezheti.” Vagyis Andrew G. Vajna és Szima Gábor nyugodtak lehetnek, ha a törvényt elfogadják, akkor bármely konkurens cég a törvény erejénél fogva eleve kizáratik ebből az évi 100 milliárd forintosra becsült piacból.
A törvényjavaslatban az is szerepel, hogy az online kaszinójáték kizárólag magyarországi IP címről kapcsolódó játékos számára tehető hozzáférhetővé, és a szervezőnek folyamatosan figyelnie kell a játékosok IP-címét. (Az eredeti törvény alkotójának egyik szándéka az volt, hogy a külföldieket kizárja a játékkaszinók (benne a pénznyerő automaták) üzemeltetéséből, az azonban korántsem zavarja a Fidesz-kormányt, hogy a két kedvezményezett vállalkozó egyike mögött, mint említettük egy off-shore vállalkozás áll. Az állami adóbevételek ellenőrizhetősége és a játékosok védelme érdekében a javaslat előírja, hogy a szervezőnek folyamatosan biztosítania kell a szerverhez való távoli hozzáférés lehetőségét az állami adóhatóság részére. Vagyis kis ráfordítással az adóhatóság számára az is nyílt titok lesz, hogy kinek a számítógépéről, mennyit játszottak.
A Bánki-féle törvénymódosítási javaslat óriási felháborodást váltott ki a szakmában. Schreiber István, a néhai Magyar Szerencsejáték Szövetség volt elnöke lapunknak azt mondta: döbbenetes, hogy a luxemburgi székhelyű Európai Unió Bírósága múlt heti ítéletét figyelmen kívül hagyja a kormánypárt egyik képviselője, olyan valaki, aki két esztendeig az Európai Parlament padsoraiban ült. Az ítélet ugyanis kimondja, hogy "az olyan nemzeti jogszabály, amely csak kaszinókban engedélyezi egyes szerencsejátékok szervezését és az abban való részvételt, a szolgáltatás szabadsága korlátozásának minősül." Az on-line kaszinóról szóló törvényjavaslat erre az elmarasztalt jogszabályra épül. Nem kizárt, hogy ez a jogszabályrész is az unió bíróságán "végzi".