Max Cavaleránál kevés fontosabb alakja van a modern metálnak. A brazil frontember öccsével alapított zenekara, a Sepultura a nyolcvanas-kilencvenes évek egyik legnagyobb black-thrash metal zenekara volt, és a kiválása után, 1997-ben alapított Soulfly sem marad el sokban mögötte. Emellett elképesztő mennyiségű közreműködése, kollaborációja az elmúlt húsz év metáljának központi figurájává tette.
A Soulfly valahol ott folytatta, ahol Cavalera a Sepulturával abbahagyta: zúzós, ugyanakkor felszabadult, groove-os, egyszerűnek tűnő, ugyanakkor súlyosan invenciózus, kompromisszumok nélküli thrash. Bőven van benne a punk nyerseségéből, az indusztriál sötét zuhogásából, és mindezeket a hatásokat Cavalera (és gyakran változó, de mindig kitűnő zenészei) magától értetődő természetességgel gyúrják egybe az összetéveszthetetlen Soulfly-hangzásba.
Közel húsz év alatt tíz nagylemez, sok ezer koncert, koprodukció - a Soulfly mégsem fárad ki soha. Olyannyira, hogy a napokban jelentette be új lemezét. Az augusztus 14-én megjelenő Archangel éppúgy a Nuclear Blastnél jön ki, mint az előző album, a Savages. És egyébként újjabban éppúgy két Cavalerát láthatunk a színpadon, mint a Sepultura (vagy a Cavalera Conspiracy) aranyidejében. Csak most már nem az "öcsi", Igor ül a dobok mögött, hanem Max fia, Zyon Cavalera, aki többek között arról híresült el, hogy az ő magzatkori szívhangja hallható a Sepultura Refuse/Resistjének intrójában - és 17 éves korában ő dobolta fel ugyanennek a számnak a feldolgozását a Soulfly Omen lemezére.
A modern metál stílusteremtő zenekara tehát újra Budapesten, új lemezzel, ezúttal az A38 Hajón.