Demján: bevásárló turizmus indulhat Romániába

Publikálás dátuma
2015.06.20. 07:25
Demján Sándor és Ioan Lucian megállapodást kötött FOTÓ: VAJDA JÓZSEF
A 27 százalékos magyarországi áfánál jóval alacsonyabb romániai forgalmi adó valószínűleg elindítja a kereskedelmi turizmust - mondta lapunknak Demján Sándor.

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ügyvezető elnöke emlékeztetett arra, amikor a horvátoknál vasárnapi zárva tartás volt, és hazánkban még nem, egy Barcs méretű kisváros ott, egy 100 ezres magyar település kereskedelmi forgalmát bonyolította le a nálunk bevásárlók miatt. Az ilyesmire általában érzékenyek a fogyasztók. Az a kérdés, hogy mivel Romániában valamennyi élelmiszer áfáját levitték június 1-jétől 24 százalékról 9 százalékra, lesz-e olyan verseny, hogy a csökkentést átadják a vásárlóknak? Fontos, hogy ne legyen csempészés, fekete piac és a magyar vásárlókat tartsuk Magyarországon belül.

A VOSZ ügyvezető elnöke tegnap abból az alkalomból nyilatkozott lapunknak, hogy szövetség a Román Munkaadók Nemzeti Szövetségével (UNPR) a partnerségi szerződést kötött, amelyet Demján Sándor és Ioan Luciannal az UNPR elnökével írt alá. Megállapították, hogy a két ország üzleti köreinek szoros együttműködése hatékonyan hozzájárulhat majd a két ország gazdasági fejlődéséhez. Fontos, hogy a két ország vállalkozói biztonságban érezzék magukat egymás országában és élni tudjanak a gazdasági lehetőségekkel. A tapasztalatok megosztása, a szoros együttműködés és a barátság lehet az a közös alap, amelyre építkezve a két ország vállalkozói sikeresek lehetnek.

Szerző

Cégátalakítások jönnek

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a közelmúltban ellenőrzést folytatott több állami és önkormányzati tulajdonban lévő társaságnál és megállapították, hogy számos gazdálkodási és működési területet rendszerszintű hiányosságok jellemeznek.

A beazonosított kritikus területek esetében pedig nem lehet eltekinteni a felelősségi köröktől - írta a Portfolió internetes portál. A feltárt hibák és hiányosságok nem választhatóak el e gazdálkodó szervezetek vezetőinek, illetve a tulajdonosi joggyakorló és felügyeleti szervek felelősségétől - állapították meg a számvevők. Rámutattak arra, hogy a közpénzfelhasználás egyik fontos szempontja, hogy nem csupán szabályszerűen kell elkölteni az adóforintokat, hanem teljesítménykritériumokat is kell rendelni azok mellé az eredményesség és hatékonyság biztosítása érdekében - írja az ÁSZ.

Mindennek annak fényében van jelentősége, hogy Lázár János szokásos heti sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy az ÁSZ korábban megfogalmazott javaslatainak megfelelően teljesen átalakítják az állami és önkormányzati cégek működését, menedzsmentrendszerét. Ezért Domokos László ÁSZ-elnököt a heti kormányülésen is meghallgatták.

Szerző
Témák
állami cégek

M4 - Sztráda helyett 2x2 sáv

Publikálás dátuma
2015.06.19. 20:50
Fotó: Szalmás Péter/Népszava
Az "M4-es autópálya Abony–Fegyvernek új Tisza-híddal (kivitelezés)” című projekt csökkentett műszaki tartalommal történő megépítéséről döntött a kormány, miután az eredeti projektet korábban leállította - az erről szóló határozat a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.

A csökkentett tartalom autópálya helyett 2x2 sávos gyorsforgalmi utat jelent, plusz gyorsforgalmi út köti majd össze Szolnokot a budapesti körgyűrűvel. A kormányhatározat szerint a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. feladata a megépült műtárgyak állag- és vagyonvédelme. A nemzeti fejlesztési miniszter feladata pedig az, hogy biztosítsa: a projekt lezárását követően két éven belül induljon el annak folytatása. A most futó projekt lezárását nem részletezi a kormányhatározat.

A folytatás pedig úgy történik, hogy az Abony – Törökszentmiklós (Szolnok északi elkerülő) szakaszon, az eddigi - a projekt szerinti - nyomvonalon egy 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül az M4-es ezen szakaszán. Viszont megépül az eredetileg is tervezett új Tisza-híd. A Törökszentmiklós–Fegyvernek szakaszon a kormány szerint indokolt lehet a nyomvonal felülvizsgálata is, és ugyancsak 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül autópálya helyett. Szolnokot pedig úgy kívánja bekapcsolni a kormány a gyorsforgalmi úthálózatba, hogy - az M4-es részeként - 2x2 sávos gyorsforgalmi utat kell építeni az M0 autópálya és Abony között.

Korábban írtuk: Lázár János június 4-i kormányinfós bejelentése szerint eddig az Abony-Fegyvernek szakasz építése kapcsán a 3 kivitelezői csoport 67 milliárd forintot kapott, de csak 37 milliárd forintnyi munkát végzett el, így tehát erre a szakaszra a 91,7 milliárd forintból 37 milliárd ment el. Korábban 22 milliárd forintot kértek volna vissza a beruházóktól, ezt módosították most 28 milliárd forintra, amit két héten belül visszavárnak. A módosított beruházásra új közbeszerzési pályázatot írnak ki.

Az M4-es autópálya helyett a régi 4-es utat 70 kilométeres szakaszon kibővítik (kétszer kétsávosra) és így az M0 körgyűrűt kötik össze Szolnokkal. Ez összesen 110 milliárd forintba kerül, és költségvetési forrásból valósul meg.

Szerző