Vajon kitől kapott 2 millió eurós megbízást a Rába?

Évi 2 millió euró értékű, 5 évre szóló, futóművek szállítására vonatkozó megállapodást írt alá a Rába egy európai prémium kategóriás járműgyártóval - közölte a győri járműipari vállalat hétfőn.

A vállalat nevét nem hozták nyilvánosságra, azonban a közleményből annyi kiderül, hogy a két társaság közötti együttműködés több évre nyúlik vissza. A Rába Járműipari Holding Nyrt. 2007-ben szállított először alkatrészeket a partnervállalat felső kategóriás nehézgépjárműveihez. A közlemény szerint az európai partnervállalat új utánfutó-típust tervez, amelyhez a Rába nyerte el a futómű-gyártási jogot. A győri székhelyű társaság már idén mintadarabokat szállít a cég számára, jövőre pedig indul az új konstrukcióval rendelkező futóművek sorozatgyártása. A szállítások összértéke éves szinten elérheti a 2 millió eurót.

A Rába Járműipari Holding több mint egy évszázados járműipari tapasztalattal rendelkező vállalat, amelynek üzleti portfólióját három önálló, egymáshoz kapcsolódó üzletág alkotja: a futómű, az alkatrész és a jármű üzletág. A Rába exportorientált vállalat, stratégiai piacai az Európai Unió, a FÁK-országok és az Amerikai Egyesült Államok. A Rába részvényeit a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriájában jegyzik. A BÉT adatai szerint a Rába Járműipari Holding tavalyi éves, konszolidált árbevétele mintegy 48 milliárd forint volt, adózás utáni nyeresége pedig 852 millió forintot tett ki.

Szerző
Témák
járműipar Rába

Varga optimista: meg se érezzük a görög válságot?

Publikálás dátuma
2015.06.29. 13:50
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter érkezik a 2016. évi költségvetésről a Parlamentben tartott sajtótájékoztatóra 2015. júniu
Varga Mihály szerint a görög válság legújabb eseményei igen csekély hatással vannak a magyar gazdaságra, a görög gazdaság kereskedelmi kapcsolatai Magyarországgal viszonylag mérsékeltek, a külkereskedelmi áruforgalomnak mindössze 0,4 százalékát adják.

A nemzetgazdasági miniszter a Díj a sikeres vállalkozásokért elismerések átadását követően hétfőn újságíróknak azt mondta, a görög bankrendszer hatása a magyar bankszektorra elenyésző, Magyarországon nincsenek jelen görög bankok, ellentétben Bulgáriával vagy Szerbiával.

A miniszter felhívta a figyelmet arra, hogy két hatással számolni kell: az egyik az árfolyam alakulása, a másik pedig az állampapírok hozamaira gyakorolt hatás.

Kiemelte, az elmúlt hetekben az árfolyamot tekintve a világpiacok már beárazták a görög válság aktuális eseményeit, egy esetleges görög csőd vagy az eurózónából való kilépés hatását. Az állampapírpiacon azonban előfordulhat, hogy a befektetők most a perifériaországok állampapírjai helyett más területeken keresnek befektetést, így az állampapírok hozamának emelkedésére lehet számítani, de itt sem kell drasztikus, érzékeny hatással számolnia Magyarországnak.

Varga Mihály kiemelte: a kormány figyeli a piacokat, és ha komolyabb változásokat érzékel akár az árfolyamot, akár az állampapírok hozamait illetően, akkor lépni fog.

A miniszter szerint a turizmuson egyelőre még nem érződnek a görög válság fejleményei. "Sok magyar család turisztikai célpontja Görögország, ebben a vonatkozásban még nem látszanak a válság fejleményei, az sem érezhető, hogy drasztikus hatásra, változásra kellene felkészülni" - mondta Varga Mihály, hozzátéve, hogy az igazi turisztikai szezon csak július-augusztusban lesz. 

Varga Mihály kiemelte: a hatások nagymértékben függnek attól, hogy a görög bankrendszer fizetőképessége hogyan marad fenn. Ha ugyanis a görög bankrendszerben jelentősen korlátoznák a készpénz-felvételt, a fizetési tranzakciókat, az erőteljesen elriaszthatná a magyar turistákat, mert "senki sem akar olyan országba utazni, ahol bizonyos korlátozások vannak érvényben" - mondta a nemzetgazdasági miniszter.

Banai Péter Benő, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államháztartásért felelős államtitkára a tárca egy másik sajtótájékoztatóján elmondta: a görög válság az állampapírok hosszabb lejáratain érezteti hatását, a rövid futamidejűeknél kevésbe érződnek a fejlemények.

Az NGM államtitkára rámutatott: most látszik, hogy visszaigazolódik az a kormányzati stratégia, amely az államadósságon belül a devizaadósság leszorítására irányul, és már eddig is sikereket ért el. "Az ország külső sérülékenysége az államadósság finanszírozásán keresztül is mérséklődött, most 35 százalék körül van a devizaadósság aránya a teljes államadóságon belül" - emelte ki Banai Péter Benő.

Szerző
Frissítve: 2015.06.29. 18:42

Bringások, jó hír! Keszthelyen is elkészült a bicikliút

Publikálás dátuma
2015.06.29. 12:49
Illusztráció: Thinkstock
Közel négy kilométernyi új szakasz építésével, illetve kijelölésével mintegy 280 millió forint támogatás felhasználásával készült el Keszthelyen az a kerékpárút, amely a városon átvezetve összeköti Hévízt a balatoni bringakörúttal.

Ruzsics Ferenc polgármester (Fidesz-KDNP) a hétfői átadáson elmondta: az önkormányzati városüzemeltető cég, a VÜZ Kft. vissza nem térítendő támogatást nyert a beruházáshoz a nyugat-dunántúli operatív program turisztikai attrakciók és szolgáltatások fejlesztést szolgáló pályázatán. A most elkészült több mint 3,7 kilométernyi kerékpárúttal együtt már meghaladja a 16 kilométert a Keszthelyen épített vagy kijelölt bicikliutak hossza.

A Hévíz felől a Balaton-partig vezető új kerékpárút több mint 2,7 kilométernyi szakasza új építésű, további közel egy kilométer pedig meglévő utakon kijelölt nyomvonal. A nagyobb részt gyalogosok közlekedésére is kijelölt útnak két ága van, az egyik megkerüli, a másik pedig áthalad a Festetics-kastély parkján, továbbá 7 helyszínen pihenőt is kialakítottak a közlekedőknek.

Manninger Jenő, a térség országgyűlési képviselője (Fidesz-KDNP), zalai fejlesztési miniszteri biztos az átadáson elmondta: Keszthelyt sok turista keresi fel, ezért fontos, hogy megfelelően tudjanak közlekedni a kerékpárosok is. Hévíz és a balatoni bringakörút összeköttetésének megteremtésével pedig a főbb turistaútvonalak és a keszthelyi látnivalók is megközelíthetővé váltak a biciklisek számára.

Szerző