köztévé;sportcsatorna;M4 Sport;

2015-07-12 14:36:00

Milliárdokba kerül az állami sporttévé

A médiaszolgáltatási alap az idén 5,4 milliárd forintot költ az egy hét múlva induló M4 Sport csatornára - írja a nol.hu. Az új sporttévé adása július 18-án indul, és minden háztartásban nézhető lesz.

Megfeszített munkával készülnek, hogy elkerüljék az M1 hírcsatorna március 15-i indításának csúfos kudarcát. Lesznek külsős beszállítók, a sportági magazinokat például a szövetségek készítik majd. A nagyjából ötvenfős stáb folyamatosan „vak adásokat” készít, mintha élőben menne a műsor, hogy a műsorvezetők és a technikai személyzet begyakoroljon minden munkafázist.

A lap azt írja: az MTVA nem kímél pénzt, paripát, fegyvert, hogy az állami sporttévé sikeres legyen. A kihívás azonban igen nagy, mivel csak a hazai piacon számos csatornával kell majd megküzdeniük a nézőkért, többek között a Sport1, a Sport2, a SportM, a SportKlub, a Digi Sport1, a Digi Sport2, az Eurosport és az Eurosport2-vel.

Igaz, korábban úgy nyilatkoztak, hogy az M4 Sport nem kíván „a jelenleg működő” kereskedelmi sportcsatornák versenytársa lenni, kifejezetten magyar sportot adna, a fontos nemzetközi események – így az olimpia, a világ- és Európa-bajnokságok – mellett.

Korábban írtuk: Rohamtempóban próbálja tartani a határidőket új tévécsatornái beindításánál az állami média, ám mindeközben kiderült: valamennyi galopp- és ügetőversenyt közvetíteni fogja majd nemsokára induló tévécsatorna. Az MTVA kényszerűségből hozta ezt a döntést, ugyanis az M4-re tervezett programok alapján belátták, a 16 kiemelt magyar sportág életének követése, miként arról terveik szóltak, messze nem tölti ki majd a napi adásidőt, és hogy ne is váljon túl egysíkúvá a műsorkínálat, a lóversenyek közvetítésével igyekeznek majd pótolni a hiányosságokat. Korábbi információink szerint az MTVA szerződést is kötött a Kincsem Parkkal a közvetítésekről. A kiemelt futamokat ugyan máig a Sport1 sugározza, ám a közmédia – mely most már Orbán Viktor által is elismerten a kormány és a Fidesz „hivatalos” partnere üzeneteik közvetítésében – abban is segíti a kormányt, hogy népszerűsítse a fogadásokat: a kormány a „profilbővítés” mellé országos kampányt is tervez, amelytől – mint forrásunk korábban fogalmazott – „a fogadó kedv fellendülését várja”.