A közlekedési társaság közleménye szerint az eljárás célja, hogy a járműkísérői beavatkozás fokozatos elhagyásával bizonyítsák, a rendszer megfelelően működik és járműkísérő nélkül is közlekedhetnek a szerelvények. A járművezetők egyre hosszabb menetrendi időszakokban a jármű menetirány szerinti hátsó vezetőfülkéjében lesznek és az esetleges balesetveszélyes helyzetek elhárításán kívül már semmilyen beavatkozást nem végeznek.
Hangsúlyozták, hogy szombattól az ajtók zárását és a szerelvények indítását csak az automatika végzi, ezért kiemelten fontos, hogy az ajtók zárását jelző hang- és fényjelzést követően az utasok már ne kíséreljék meg a beszállást a szerelvénybe.
A hatóság által felügyelt tesztüzem ezen fázisának sikeres lezárását követően, várhatóan szeptembertől megkezdődik a teszt utolsó szakasza, amelyben a járműkísérői jelenlét a szerelvényeken teljesen megszűnik.