fogyasztóvédelem;trükkök;termékbemutatók;

2015-07-18 07:08:00

Igazi termékbemutatók a "kamuk" ellen

Ádáz harc indult a termékbemutatós cégek között. A Blikk szerint létezik egy olyan társaság, a Wolf King Medical nevű cég, amely új trükköt vetett be: visszaveszik az eladott bóvlikat, de csak akkor, ha a korábban már átvert vevő fizet nekik még 100 ezer forintot.

Ne nevezzük őket termékbemutató cégnek, inkább „bizományi értékesítőknek” – jelentette ki lapunknak egy „valódi” termékbemutató cég képviselője. Sajnálatos módon feltehetően naiv, idős embereket csapnak be – tette hozzá. A Wolf King Medical budapesti irodája előtt szórólapozással próbálják tájékoztatni a cég megvezetett ügyfeleit. Ők – állítása szerint – hosszú évek óta egy telephelyen dolgoznak, és mindenkit arra kérnek, hogy a náluk vásárolt termékekkel kapcsolatban hozzájuk forduljanak. A csatározás azonban semmi jót nem jelent az ügyfeleknek, akik futnak a pénzük után. A termékbemutató cég dolgozója szerint a Wolf King Medicalnak nem volt más célja, csak hirtelen nagy mennyiségű pénzt összeszedni és ehhez kapóra jöttek neki az idősebb korosztály képviselői. Az ő cégüknél a korrektség az első számú elvárás, az ügyfél számukra a legfontosabb.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz érkezett bejelentés a Wolf King Medicallel kapcsolatban, az ügyet a területileg illetékes kormányhivatalhoz továbbították – nyilatkozta a Népszavának Kiss Anita szóvivő. Véleménye szerint eljárás indul az ügyben, hiszen a csalás büntetőjogi következményeket von maga után.

Megírtuk: kötelező ügyfélszolgálat fenntartása, az ajándékjuttatás és ajándéksorsolás reklámjának tilalma, a megvételre kerülő árucikkek kapcsán betiltott fogyasztói hitelezés – ilyen módosításokat tartalmaz a Parlament előtt lévő KDNP-s törvényjavaslat. Ez a szabályok szigorításával számolná fel a termékbemutatókon legtöbbször nyugdíjasokkal szemben elkövetett csalásokat. A javaslat lehetővé teszi a fogyasztók védelmét a termékbemutatókat szervezőkkel szemben.