A megvont támogatás híre nem jutott el Ukrajnában minden fuvarozóhoz, a lapunknál jelentkező egyik kamionos szerint sokan meglepődnek a határra érve, hogy fizetniük kell és nem is keveset. A Magyarországra jövő fuvar esetén 12 tonna alatti szerelvényre oda és visszaútra 10000-10000 forintot, 12 tonna fölött 30000-30000 forintnyi illetékbélyeget kötelesek a szállítók vásárolni, míg tranzit fuvarnál (beleértve a harmadik országos engedély ilyen felhasználását is) 12 tonna alatt 30000-30000, e fölött pedig 60000-60000 forintot kell leszurkolni.
Az egyszeri fizetéssel a járművek 96 órát tartózkodhatnak Magyarországon, ezután minden megkezdett 48 óráért újra fizetniük kell. Amennyiben ezt az időtartamot túllépték, és nem fizették meg a gépjárműadót, az adóhiányt és az adóbírságot (mely az adóhiány ötszöröse) minden túllépett 48 óráért meg kell fizetniük.
Az ukrán kamionosok eddig több adómentes engedélyt használtak el, mint a magyarok– nyilatkozta a Népszavának Bende Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) személyszállítási és árufuvarozási tanácstitkára. Az ukrán és magyar fuvarozók költségei közötti jelentős különbség kiegyenlítése érdekében hozta ezt a döntést a Fuvarozási Vegyes Bizottság. Az MKFE már márciusban kérte a kormánytól, hogy az idei és a jövő évi magyar-ukrán fuvarengedélyek számát a jelenlegi felében határozza meg, és ha lennének további, viszonosságon felüli igények, azokat csak adóköteles kontingenssel lehessen kielégíteni.