Először négy éve merült fel, hogy megszűnik az 1980-as évek második felének kultikus szórakozóhelye, a Petőfi Csarnok, azonban akkoriban még megoldást nyújtott az épület további sorsára nézve az ott működő éttermet üzemeltető cég, amely bejelentette, hogy további tíz évig bérli a fővárostól a PeCsát. Az intézmény nevét ekkor hivatalosan megváltoztatták Pecsa Music Hall-ra, majd körülbelül két éve átkeresztelték Petőfi Rendezvényközpontra. 2013-ban az állami tulajdonban lévő Széchenyi Tőkealap-Kezelő Zrt. 59 millió forintos kihelyezett tőkével támogatta a csarnokot, ezáltal biztosítva a felújítási munkálatok jelentős részét. Azonban a hónapokig tartó korszerűsítés ellenére Baán László, a Múzeumi Negyed miniszteri biztosa bejelentette, hogy lebontják a Petőfi Csarnokot. "Építészetileg nem méltó arra, hogy megmaradjon" - indokolta a döntést. Holott az évtizedekig állami segítséggel működő PeCsa szabadtéri színpadát nem sokkal korábban újították fel, mások mellett a fűtést is korszerűsítették.
Az első kormányzati közlések szerint zöld területté alakították volna át a helyszínt, mostanra azonban már biztos: a Petőfi Csarnok helyén fog állni az Új Nemzeti Galéria, amely a Ludwig Múzeum épületével egészül ki. A döntés pedig olyannyira véglegesnek számít, hogy a PeCsától alig néhány méterre lévő Közlekedési Múzeum repüléstörténeti tárlatát, amely az épületben volt kiállítva, már el is költöztették.
A Petőfi Csarnok már hosszú ideje nem tartozik Budapest kulturális életének kiemelkedő helyszínei közé. Egykor viszont népszerű könnyűzenei koncerteknek biztosított otthont, zenészek és a közönség életében is meghatározó zenei, kulturális események zajlottak ódon falai között. "Amikor húszéves működés után 1984-ben bezárt a budai Ifjúsági Park, ahol mi is tízezres tömeg előtt léptünk fel, a városvezetésnek új ifjúsági szabadidőközpont után kellett néznie. A Karthagót érte a megtiszteltetés, hogy 1985-ben megnyithattuk az ifipark pesti párjaként beharangozott Petőfi Csarnokot" - árulta el lapunknak Szigeti Ferenc, a Karthago zenekarvezetője, gitárosa. Hozzátette:"A nyolcvanas években voltunk a csúcson, gyakran évi háromszázhúsz koncertet nyomtunk le.
A PeCsa nyitókoncertje nekünk mégis kvázi búcsúkoncert volt, mert eldöntöttük, hogy ezt követően kicsit szüneteltetjük a zenekart, mivel hat évig megállás nélkül játszottunk." Időközben a Petőfi Csarnok, amelynek nevét Bernáthy Sándor képzőművész-zenész nyomán szinte csak összevont alakban használták, népszerű szórakozóhellyé vált, ahol a könnyűzenei események mellett divatbemutatókat (többek között a meggyilkolt Király Tamás első jelentős kollekciója is itt mutatkozott be), fotókiállításokat, filmvetítéseket, görkorcsolyaklubokat tartottak, a futás szerelmesei pedig ingyen tusolhattak az épületben kialakított zuhanyzókabinokban.
A PeCsa 2500 férőhelyes nagytermében a korabeli viszonyokhoz képest többé-kevésbé korszerű hang- és fénytechnikát használtak, a levegőcserét pedig nagy ventilátorok segítségével biztosították. Az épület belseje, a lepukkant stílus, a csupasz betonfal azonban már akkoriban sem számított szépnek. "A PeCsát mutatósnak valóban nem lehet nevezni, inkább a kultikus a helyénvaló meghatározás" - jelentette ki Szigeti Ferenc, aki elmondta azt is, hogy a hely akusztikája sem volt megfelelő, amelyet azzal magyarázott, hogy nem koncerthelyszínnek, hanem ifjúsági központnak épült. "83'-ban Ausztriában megnyertünk egy nemzetközi dalfesztivált a Requiem című dalunkkal, ezt követően két nagylemezünk is megjelent az osztráknál (az angol nyelvű aranylemez lett), így többek között Németországban, Svájcban, sőt még a Szovjetunióban is felléptünk. Ezeken a külföldi turnékon találkoztunk először a PeCsához hasonló koncerthelyszínekkel: az egyik nyugati országban hatalmas kultusza volt annak az egykori gyárnak, amelyet eredeti, naturális állapotában adtak át a rockzenészeknek" - tette hozzá.
Nagy Feró, a Beatrice énekese szintén több alkalommal adott teltházas koncertet a Petőfi Csarnokban. "Régóta rebesgették a bezárást, mert nem szép, nincs jó helyen, lepusztult. Szerintem úgy jó, ahogyan van. Soha nem volt exkluzív hely, soha nem is akart az lenni, de a rockereknek és a popereknek ideális koncerthelyszín volt. Közel volt a közönség, lehetett zsibongani, lehetett földhöz verni a fenekünket! A legfontosabb pedig: emberközeli volt" - nyilatkozta a Népszava megkeresésére. A 69 éves zenész szerint felesleges azzal foglalkozni, hogy a PeCsa hangzása nem volt kielégítő, ugyanis véleménye szerint megálmodói gondolni sem mertek arra, hogy tízezer wattal fog dübörögni a zene, másrészt azt vallja: egy jó zenekar rossz körülmények között is képes jó zenekar maradni.
Szeptember 17. és 20. között mintegy huszonöt koncerttel vesznek búcsút a Petőfi Csarnoktól azok a művészek, akik egykor felléptek nagytermében, vagy szabadtéri színpadán. A zárófesztivál, amelynek csúcspontja a Karthago nagykoncertje lesz, éles ellentéteket szült a koncertszervezők és a PeCsa jelenlegi tulajdonosai között. Utóbbiak indulatos közleményben reagáltak a 'Mindenki menjen a PeCsába Zárófesztivál' létrejöttére. Leszögezték, hogy a rendezvény nem az ő szervezésükben valósul meg, s azt "egy megtévesztő, rosszhiszemű gerilla eseménynek" nevezték, amelytől teljes mértékben elhatárolódnak. Közleményükből kiderül az is, hogy a nagyszabású koncert ellenére önálló búcsúkoncerttel készülnek. Kérdés azonban, hogy ha már egyszer Varga Miklós, Deák Bill Gyula, Török Ádám, Vikidál Gyula, a Beatrice, a Fáraó, a Lord, a Napoleon Boulevard , a Skorpió, a Z’Zi Labor és a Veresegyházi Asszonykórus is végső búcsút vesz az egykori szocreál központtól, akkor a hivatalos búcsúgálán milyen előadók lépnek a fővárosi folklórból kiszorult színpadra? "Nagyon nem tetszik, hogy a PeCsát a PeCsa nélkül, a vezetőség rosszallásával búcsúztatjuk el. Arról van szó, hogy a bérlők még utoljára zsebre raknának egy kis pénzt. De ha nem akarnak búcsúkoncertet, nekünk zenészeknek, miért is kell erőszakoskodni?! Ez tipikus magyar paradoxon" - summázta véleményét Nagy Feró.
"Többhetes egyeztetés után sem tudtuk a helyszín bérléséről megállapodni, mivel a cég olyan döbbenetesen magas összeget kért, amely eleve veszteségesre ítélte volna a rendezvényünket" - az alábbi adekvát közleménnyel tett pontot az í-re a koncertet szervező társaság. A beharangozott megemlékezést az épület előtti réten tartják, a jegyirodák pedig már megkezdték a belépők árusítását. Mindenesetre érdemes figyelembe venni, hogy a szervezők fenntartják az erősen gyanított műsorváltozás jogát.