A közlemény szerint a KDB jóváhagyta a BKV eljárást lezáró döntését, a jogorvoslati eljárást kezdeményező ajánlattevő észt Skinest Rail AS kérelmének valamennyi elemét teljes terjedelmében elutasította.
Az észt cég ajánlata a BKV álláspontja szerint nyolc pontban ütközött a kiírt feltételekkel, ezért az ajánlatot érvénytelenné kellett nyilvánítani. Ez ellen a Skinest fellebbezett, de a KDB pénteki határozatával ezt elutasította.
Mint azt a BKV közölte, sem a megajánlott áramszedők, sem az ajtóműködtetés rendszere, sem az oktató szimulátor, sem az utasok biztonságát szolgáló menekítőajtók nem feleltek meg az előírt, illetve a jogszabályi feltételeknek.
Az orosz Metrowagonmash céggel kötött szerződés alapján a járművek korszerűsítéssel egybekötött felújítása a BKV által 2006 és 2012 között vásárolt francia Alstom-kocsik árának kevesebb mint 75 százalékát teszi ki - olvasható a közleményben. A 219,2 millió euró (310,1 forintos tervezési árfolyamon 67,97 milliárd forint) vállalkozói díj a 222 motorkocsi korszerűsítéssel egybekötött felújításán túl tartalmazza még a kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítását is.