Nem rákellenes az ivóvíz - Bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,3 millió forint bírságot szabott ki a a Bio-Herb Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re (Bio-Herb), mert a Magyar Rákellenes Liga ajánlásával jogsértő módon reklámozta a 105-Deuterium Water Balance elnevezésű terméket. A Bio-Herb e mellett a csökkentett deutérium tartalmú vizet egyéb, megalapozatlan gyógyító hatásokkal is népszerűsítette - közölte a versenyhivatal.

A Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet szakhatósági állásfoglalása alapján a 105-Deuterium Water Balance nevű ivóvíz nem minősül sem gyógyszernek, sem pedig gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítménynek - szögezte le a hivatal és megállapította, hogy a termék egyéb, különleges táplálkozási célú élelmiszerkategóriában történő nyilvántartásba vétel hiányában, általános közfogyasztásra készült élelmiszernek minősül.

A Magyar Rákellenes Liga 2012. januárjában mintegy két évig érvényes támogatási megállapodást kötött a Bio-Herbbel, amivel lehetőség nyílt arra, hogy a Bio-Herb Kft. feltüntesse a Magyar Rákellenes Liga logóját és a "Magyar Rákellenes Liga ajánlásával" feliratot egyes termékein. A Bio-Herb a Magyar Rákellenes Liga ajánlását megjelenítő reklámjai azt közvetítették a fogyasztóknak, hogy a termék alkalmas a rákbetegség megelőzésére és gyógyítására. A GVH jogsértőnek ítélte mind az ajánlással közzétett reklámokat, mind pedig a termék gyógyhatásáról a Bio-Herb honlapján közzétett film állításait.

A GVH a Bio-Herb és a Magyar Rákellenes Liga felelősségét egyaránt megállapította ugyan, de a Magyar Rákellenes Ligával szemben nem látta indokoltnak bírság kiszabását.

A hivatal súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott és kifejezetten sérülékeny fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációra.

Szerző

Szerdáig cserélhető az Astra-kötelező

Publikálás dátuma
2015.09.28. 12:56
Fotó: Thinkstock
A Netrisk.hu saját adatai szerint vasárnap estig az érintettek 48 százaléka élt azzal a lehetőséggel, hogy a visszavont engedélyű Astránál kötött kötelező biztosítását közös megegyezéssel felmondja, és október elsejei hatállyal azt egy másik biztosítónál kösse meg.

A felmondásoknak szeptember 30-ig, szerdáig kell beérkezniük, így a még várakozóknak kevesebb mint három napjuk maradt - hívta fel a figyelmet az online biztosításközvetítő portál az MTI-hez eljutatott hétfői közleményében.
A Netrisk.hu az Astránál kötött összesen mintegy 160 ezer kgfb-szerződés 15 százalékát kezeli.

Minden Astra-kötelezővel rendelkező autósnak azt ajánlják, hogy feltétlenül éljen a lehetőséggel, és vigye át másik biztosítóhoz a kgfb-szerződését. Aki nem így tesz, nehéz helyzetbe kerülhet, a jogszabályok értelmében ugyanis károkozás esetén a károsult közvetlenül a károkozótól is követelheti a kár összegét - idézi a közlemény Sebestyén Lászlót, a Netrisk.hu vezérigazgatóját.

A kötelező biztosításoknál az ügyfelek nagy része az árat figyelembe véve dönt, hol köt szerződést. A Netrisk.hu adataiból kiderül, hogy a szerződők harmada az Astra engedélyének visszavonása után más szempontokat is figyelembe vett, és nem a legolcsóbb ajánlatot választotta.

Az összevont román pénzügyi felügyelet (AFS) augusztus 26-án fizetésképtelenné nyilvánította a romániai Astra biztosítótársaságot, megvonta működési engedélyét és csődeljárást kezdeményezett ellene, miután a társaság nem hajtotta végre a hatóság által előírt feltőkésítést. A romániai hivatalos közlönyben augusztus végén jelent meg a biztosító tevékenységi engedélyének visszavonásáról és a felszámolás elrendelésének kezdeményezéséről rendelkező határozat.

Szerző

Teljes körű kártyaelfogadás alacsonyabb költségekkel

Publikálás dátuma
2015.09.28. 10:00

A kártyás fizetések népszerűsége évek óta kitartóan nő Magyarországon. A MasterCard statisztikája szerint a bankkártyás vásárlások száma öt százalékkal, értéke 12 százalékkal bővült 2015. január és május között. Ugyan arra vonatkozó statisztika nem készült, hogy a kártyás forgalom bővülésében mekkora szerepet játszott a pénztárgépek NAV-hoz történő kötelező bekötése, de tény, hogy a láthatóvá vált forgalom készpénzes költségeinél jóval olcsóbb az elektronikus kártyával történő fizetés. Erre kínál a kkv-k számára is elérhető alternatívát a multipayes POS terminál.

Az elmúlt időszakban a Multi-Pay® kártyaelfogadásban aktív céges partnerei körében egyre gyakrabban merült fel az igény a termináltelepítésre is. Ebben bizonyára nagy szerepet játszanak az eddigi pozitív tapasztalatok: a kártyás fizetés után az ellenérték garantált, késedelem nélküli megérkezése, de legalább ilyen fontos, hogy probléma esetén az állandóan elérhető ügyfélszolgálat rugalmas, gyors, egymenetes ügyintézést biztosít.

– Köszönhetően az idei startnak, az általunk kínált multipayes terminálok a legmodernebb fizetési megoldást ígérik: biztosítják a bankkártyával történő megszokott (mágnescsík és chip) és egyérintéses (PayPass) fizetést ugyanúgy, mint a teljes körű egészségpénztári és szépkártya-elfogadást. A bankkártya-elfogadásban stratégiai partnerünk a megbízható svájci hátterű SIX Payment Services – emeli ki dr. Lukács Marianna, a Patika-csoport vezetője.

A multipayes POS-ok a teljeskörűség mellett további, vevőcsalogató előnyöket is kínálnak, mint például a kártyaelfogadó kereskedőt előre finanszírozó, Hűséges vagyok törzsvásárlói programot, amely a telepítéstől kezdve működik a terminálon. 

A Hűséges vagyok kártyaprogram
A Hűséges vagyok nem egy egyszerű, felmutatásra működő pontgyűjtő program, hanem egy igazi újratölthető fizető kártya: a feltöltött pénz azonnal a kártyaelfogadót gazdagítja, egyúttal garantálja a hűséges vásárlók visszatérését. Ráadásul a keret nyilvántartásával sem kell vesződni, hiszen azt a Multi-Pay® tartja biztos kezekben.
Előnyök
  • növeli az üzlet forgalmát: az előre feltöltött kártya biztosan visszatérő vásárlókat jelent, az ajándékba vásárolt kártya pedig újakat hoz.
  • garantálja a vásárlók elégedettségét: a kártyához tetszőleges nagyságú árkedvezmény adható.
  • azonnali likviditást biztosít: a törzsvásárlói forintok a kártya eladásakor azonnal a kereskedőt gazdagítják.
  • automatizált adminisztrációt kínál: az előre feltöltött kártya mindenkori egyenlegét a Multi-Pay® tartja kézben, így a boltban nem kell bajlódni a maradék keret nyilvántartásával.
  • rugalmasan egyszerű: a kártya a vevő igényeihez igazodva tetszőleges összeggel tölthető fel.
  • minden kereskedő számára elérhető: minden magyarországi kereskedő és bolthálózat csatlakozhat már működő POS terminállal vagy a vadonatúj multipayes telepítésével.
  • mindez reális költségen: újratölthető hűségplasztik párszáz forintért, rendszerhasználat a forgalom függvényében.

Az innovatív multipayes megoldást rendkívül egyszerű telepíteni. Nem kell hozzá más, csupán internetkapcsolat, és a már meglévő POS parkot sem kell lecserélni, a két típus megfér egymás mellett. A kártyaelfogadó kereskedőnek pedig nem szükséges bankot váltania – mint általában a többi bankkártya-szolgáltatónál –, maradhat a régi, megszokott partnerénél. Sőt, kapcsolt, kötelezően megvásárolandó egyéb szolgáltatások, vagy rejtett költségek sincsenek!

Miért a teljes körű multipayes kártyaelfogadás a legjobb választás?

Mert

  • teljes körű bankkártya, egészségpénztári, cafeteria- és SZÉP-kártya elfogadást kínál.

  • általa megnyílik a kártyaelfogadó kereskedőt előre finanszírozó, a vásárlók megtartását elérő Hűséges vagyok program, amellyel növelheti vásárlói elégedettségét, vállalkozása versenyképességét és üzleti forgalmát.

  • a patikakártyánál megszokott fizetési pontosság a bankkártyák esetében is igaz

  • általa egyszerűen kezelhető a kártyaelfogadás minden fronton

  • garantálja a céges likviditást

  • minden kártyalehúzásról e-mailben gyors, átlátható ellenőrző listát küld

  • minden kártyalehúzás elektronikus engedélykéréshez kötött, ami kizárja a fedezetlen tranzakció lehetőségét

  • a multipayes költségek – telepítés, üzemeltetés, forgalmi jutalék – versenyképesek

  • 24 órás telefonos ügyfélszolgálat biztosítja a kérdések gyors megválaszolását és az éjjel-nappal elérhető hibabejelentést

Számoljon velünk! Növelje forgalmát, optimalizálja költségeit, és csatlakozzon a megbízható háttérrel rendelkező Patika-csoporthoz!

VÁLTSON MOST MULTI-PAY ® POS TERMINÁLRA!  www.multi-pay.hu  (x)

A Patika-csoportról
A társaság másfél évtizeddel ezelőtti piacra lépése óta folyamatosan újít, szem előtt tartva a céges és az egyéni partnerei évről évre szélesebb körű kiszolgálását. A Patikapénztár és Új Pillér egészségipari húzó-brand mellett 2007-ben a Tradíció Nyugdíjpénztárral és a Tempo Nyugdíjpénztárral elindult a nyugdíjágazat, majd 2010-ben a teljes körű céges cafeteria-szolgáltatásokat kínáló Multi-Pay® Cafeteria. A Patika-csoport jelenleg évi nyolcmilliárd forint forgalmat bonyolít, százezres nagyságrendű egyéni-, és kártyaszámlát kezel egyidejűleg, éves szinten egymillió fizetési tranzakciót bonyolít.

 

 

Szerző