A 67 éves férfi váratlanul hunyt el szeptember 3-án, holttestét a Platinum Temetkezési Vállalat munkatársai szállították a ravatalozóba. Özvegyének négy nappal később telefonáltak a cégtől, hogy a család kérése ellenére nincs lehetőség a nyíltkoporsós temetésre. A nő másnap a ravatalozóhoz ment, ahol elmondása szerint elviselhetetlen szag terjengett. Nem engedték, hogy megnézze férje holttestét, azt közölték vele, hogy „sajnos olyan állapotban van, hogy nem lehet”. Hozzátették, hogy elromlott a hűtő, a hibát pedig csak szeptember 7-én vették észre.
A cég először elektromos zárlatra hivatkozott, később arra, hogy valaki bemászott az épületbe és elvágta a kábeleket. A cég felajánlotta, hogy visszatéríti a hűtési díjat és a temetési költség egy részét – nagyjából 230 ezer forintot – a gyászolók azonban ezt nem fogadták el, és az ÁNTSZ-hez, a temetkezési vállalatot működtető önkormányzathoz, valamint ügyvédhez fordult.
„Nem tudjuk elhinni, hogy a 21. században olyan megtörténhet, hogy állunk a koporsó mellett és érezzük a hullaszagot” – emlékezett az asszony. Az özvegy szerint az külön megalázó volt, hogy nem abban a koporsóban temették el a férjét, amit a család kiválasztott, a bomlásnak indult holttest ugyanis nem fért be abba. A temetkezési vállalat munkatársa megerősítette, hogy megtörtént az eset és megígérte, hogy a cégvezető tájékoztatást ad a vállalat álláspontjáról, de ez nem történt meg. A portál megkereste a Balmazújvárosi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztályát is az ügyben, tudakolván, indítottak-e vizsgálatot az ügyben, illetve hogy kinek a hatáskörébe tartozik a temetkezési vállalat megfelelő működésének az ellenőrzése. Lapzártánkig nem érkezett válasz.