Orbán volt a kakukktojás New Yorkban

Publikálás dátuma
2015.10.05. 08:24

The Washington Post

Az ENSZ Közgyűlés ülésszakán a pénzfelajánlásokat leszámítva nem lehetett érdemi választ hallani arra, hogy miként lehetne megoldani a menekültválságot. Magyarország visszautasította a kerítés miatti bírálatokat, mondván, segít megvédeni az EU-t. Orbán Viktor arról beszélt, hogy itt népvándorlásról van szó, gazdasági bevándorlók, menekültek, menedékkérők és külföldi harcosok jönnek Európába. Az amerikai külügyminisztérium egyik magas rangú vezetője úgy gondolja, hogy a magyar kormányfőn kívül nincs senki, aki így értékelné a helyzetet. A névtelenséget kérő nyilatkozó szerint nem sok alapja van az idegen katonákról szóló tézisnek, már ha van egyáltalán. Ezért nem tanácsos így beállítani mindenkit, aki csak jobb megélhetést akar magának, illetve oltalmat keres a háború és az üldöztetés ellen.

Szerző

Rosszul megy?

Publikálás dátuma
2015.10.05. 08:22

Őszinte részvétem a Nyugat vezető, és eddig hiteleseknek vélt újságjainak. Ha hinni lehet az m1-en sugárzott Szemtől szembe műsornak, amely kipécézte az Orbánt bíráló „vad” sajtókommentárokat, a kocka fordulni látszik. Nem tudom, honnan származnak Balogh Ákos Gergelynek, a Mandiner főszerkesztőjének értesülései, de szerinte kezdik hitelüket veszteni a Frankfurter Allgemeine Zeitung, a Le Figaro, a Le Monde, s a hasonló „férclapok” írásai. Az ottani szerkesztők elfogult dühtől megszállottan közlik káromló véleményüket, de olvasóik már torkig vannak velük. Kezdenek a magyar kormányfőnek igazat adni - így a redaktor -, aki szerint úgy látszik, e lapok „hanyatló korszakukba” érkeztek. A Fidesz hangja új-e, vagy az m1 tévedt el az információ-áramlásban? Egyetlen szerény megjegyzés: a FAZ, a Figaro, a Le Monde és a többiek munkatársai olvassák Orbán tusványosi, kötcsei és egyéb megnyilatkozásait is, ebből következtetnek, hogy nem éppen meggyőződéses demokratával van dolguk. A dicshimnuszokat zengő vakbuzgók minden igyekezete ellenére sem.

Szerző

Rosszul megy?

Publikálás dátuma
2015.10.05. 08:22

Őszinte részvétem a Nyugat vezető, és eddig hiteleseknek vélt újságjainak. Ha hinni lehet az m1-en sugárzott Szemtől szembe műsornak, amely kipécézte az Orbánt bíráló „vad” sajtókommentárokat, a kocka fordulni látszik. Nem tudom, honnan származnak Balogh Ákos Gergelynek, a Mandiner főszerkesztőjének értesülései, de szerinte kezdik hitelüket veszteni a Frankfurter Allgemeine Zeitung, a Le Figaro, a Le Monde, s a hasonló „férclapok” írásai. Az ottani szerkesztők elfogult dühtől megszállottan közlik káromló véleményüket, de olvasóik már torkig vannak velük. Kezdenek a magyar kormányfőnek igazat adni - így a redaktor -, aki szerint úgy látszik, e lapok „hanyatló korszakukba” érkeztek. A Fidesz hangja új-e, vagy az m1 tévedt el az információ-áramlásban? Egyetlen szerény megjegyzés: a FAZ, a Figaro, a Le Monde és a többiek munkatársai olvassák Orbán tusványosi, kötcsei és egyéb megnyilatkozásait is, ebből következtetnek, hogy nem éppen meggyőződéses demokratával van dolguk. A dicshimnuszokat zengő vakbuzgók minden igyekezete ellenére sem.

Szerző