A tájékoztatókban megerősítették, hogy az EA 198 dízelmotorral szerelt járművekben a nitrogén-oxidok kibocsátásának szintje nem felel meg az Euro 5-ös környezetvédelmi normában rögzített határértékeknek. Egyben hangsúlyozták, hogy ez az autók működését hátrányosan nem befolyásolja, biztonságát sem veszélyezteti.
Felhívták a figyelmet, hogy a műszaki megoldás kidolgozása folyamatban van, és azt ígérték, hogy ezt követően a cégek felveszik a kapcsolatot a járműtulajdonsokkal, a szükséges javítási munkákat pedig díjmentesen fogják elvégezni. Az Audi honlapján azt írták, hogy a járművek többségénél valószínűleg egy szoftverfrissítés elegendő lesz.
A SEAT.hu oldalon azt közölték, hogy elővigyázatosságból ideiglenesen felfüggesztették minden olyan SEAT modell értékesítését és átadását, amely EA189 dízelmotorral rendelkezik, mindaddig, amíg a Volkswagen AG vizsgálata be nem fejeződik. Magyarországon jelenleg két ilyen autó van - jegyezték meg. Csak a vizsgálatot követően tudnak teljes körű tájékoztatni az ügyről - jelezték, és azt ígérték, hogy rövid időn belül elérhető lesz a keresőrendszer, amellyel a járműtulajdonosok meggyőződhetnek arról, hogy autójuk érintett-e vagy sem.
A Skoda honlapján olvasható információk szerint EA 189 erőforrás a következő modellekbe, az alábbi gyártási időszakokban került: Fabia II (2009-2014), Roomster (2009-2015), Rapid (2011-2015), Yeti (2009-2015), Octavia II (2009-2013), Superb II (2009-2015). Leszögezték: az Európai Unióban értékesített valamennyi új Skoda gépjármű az EU6 szerinti motorral szerelt, és megfelel a jogi, valamint a környezetvédelmi előírásoknak.
A Volkswagen márka elsőként, már a hét elején elindította alvázszámkereső programját, a magyar nyelvű honlapon a megoldás iránti elkötelezettségéről biztosítja ügyfeleit, a probléma tisztázását, átláthatóságot, és mielőbbi tájékoztatást ígér az ügyfeleknek. Ekkor közölték azt is, hogy a Volkswagen és a konszern többi érintett márkája még októberben bemutatja az illetékes hatóságoknak a műszaki megoldásokat és intézkedéseket.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. A 11 millióból 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el.