Az utasok is értetlenül álltak a „jelenség” előtt, egyesek – főképp idősek – szóvá is tették, hogy aggódnak, mi lesz, ha a fagyban csúszóssá válik a peron, ők pedig fél testtel a “lyukban” kötnek ki. Ezzel kapcsolatban a vasútvonal rekonstrukcióját végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kijelentette: a peronok az érvényes előírások és szabványok szerint épültek. A szintkülönbségre pedig azt a magyarázatot adták, hogy a ,,helyszíni kötöttségek, valamint a megközelítési adottságok" miatt nem volt lehetőség a peron kedvezőbb elhelyezésére. Szerintük a tervezéskor elvégzett vizsgálatok igazolták, hogy mind a Desiro, mind a villamosítás után üzembe álló Flirt szerelvényeknél (alacsony padlós vonatok) a kitolható lépcsők használatával az előírások szerinti átlépési távolság biztosított lesz – közölték.
Mindeközben a szakaszon közlekedő utasok a "10-es út" nevű Facebook-csoportban jelezték, hogy a solymári vasúti megállóban a térkövek egyszerűen szétcsúsztak, a mellette lévő töltésen pedig a védőkorlát is megdőlt. Erről képeket is készítettek, amelyeken jól látszik, hogy a MÁV megoldásképpen a balesetveszélyes helyszínt sárga szalaggal kerítette el. Az ügy kapcsán egyébként komoly hozzászólás áradat indult be, amelybe maga Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastrukrúra-fejlesztő szóvivője is bekapcsolódott. Közölte, a hibát jelezték a kivitelezőnek, aki azt elismerte. A helyreállító munkákat kedden meg is kezdték, ígéretük szerint október 31-ig el is készülnek vele.
A vasútvonal jelenlegi helyzetére a MÁV is reagált. Szerintük az augusztus 20. és október 28. között részükre küldött észrevételekből mindössze nyolc eset vonatkozott az infrastruktúrára, ebből pedig csupán egyben fogalmazták meg azt, hogy a pályaszakaszon épült megállóban a vonat padlója és a peron között a megszokottnál nagyobb távolságot kell átlépni. Ezt az észrevételt az ügyfélszolgálat viszont már eljuttatta az illetékes szakmai szervezeteknek.