A vizsgálatok kiderítették: az első balesetben érintett Gripen vezetőjének megvolt a szükséges jogosítványa, azonban a repülési ideje az esetet megelőző fél évben rendkívül alacsony volt, melynek oka, hogy a pilóta egy római tanfolyamon volt, majd orvosi vizsgálatokon vett részt. Felelősségét vizsgálják. A második, Kecskeméten történt Gripen-baleset egyértelműen műszaki hiba okozta: a futómű nem nyílt ki teljesen és a gép katapultülése sem oldódott ki megfelelően. A JAK-52-es repülőgép június végi, szolnoki balesetéről a vizsgálat azt mondta ki, személyi felelősséget nem állapítottak meg.
A miniszter az elsődleges feladatok között emelte ki a Magyar Honvédség légierős kiképzésének erősítését. Kitért arra is, a JAK-52-esek vonatkozásában el kell gondolkodni azon, hogy 30-40 éves gépeket érdemes-e rendszerben tartani, ezek felújítására 168 millió forintot tervezett korábban a tárca. Ezt viszont most átgondolják, Simicskó szerint inkább korszerű gépekre lenne szükség.