Nem regisztrálták a gyerekét - Megkéselte a hivatalnokokat

A kínai férfi egy városi családtervezési hivatalban szurkálta meg az alkalmazottakat, mert nem voltak hajlandók regisztrálni negyedik gyermekét - jelentette a China News Service hírügynökség pénteken.

A kettős halált okozó támadás két éve történt a Kuanghszi-Csuang autonóm terület Tunghszing településén. Az esetnek négy sebesültje is volt. A beszámolók szerint a négygyerekes családapa, Ho Sen-kuo, miután közölték vele a rossz hírt, hazament, az éjszaka megélezte fegyverét, majd másnap motorkerékpárján visszatért a harmadik emeleti irodába és leszúrta az illetékeseket, rátámadt a segítségükre sietőkre.

Hót, akin állítólag korábban elmebetegség jeleit fedezték fel, tavaly bűnösnek találta a helyi bíróság, és miután a rá kiszabott halálos ítélet jogerőssé vált, csütörtökön végre is hajtották azt. A kivégzés alig egy héttel történt azután, hogy Pekingben bejelentették, több mint 35 év után véget vetnek az "egykepolitika" néven elhíresült születésszabályozás eddigi gyakorlatának és a jövőben már két gyermek születését engedélyezik.

Szerző

Ékszerek éjszakája, először Budapesten - Hangolódjon a fotókkal!

Publikálás dátuma
2015.11.13. 09:31
Thinkstock
A KÉPRE KATTINTVA KÁPRÁZATOS GALÉRIA NYÍLIK! 

Első alkalommal rendezik ma meg az Ékszerek éjszakáját, amelynek keretében mintegy harminc budapesti helyszínen mutatják be munkáikat kortárs magyar ékszertervezők. A projekt elsődleges célja, hogy a közönség jobban megismerhesse a kortárs dizájn és képzőművészet szellemében készült tervezői ékszereket, valamint lehetőséget teremtsen személyes találkozásra, közvetlen párbeszédre az alkotókkal. Az éjszaka idejére a Design Terminálban, művészeti galériákban és dizájnüzletekben ötven kortárs ékszertervező, valamint művészeti intézmények diákjainak kiállítását nézhetik meg az érdeklődők, de a programokat divatbemutatók, vetítések és rövid interaktív workshopok is színesítik.

A rendezvény a Design Terminál Pavilonjában és Konferenciatermében nyíló Kontakt című ékszerpályázat alkotásaiból nyíló kiállítással veszi kezdetét. A szervezők célja egy hagyományteremtő, évről évre ismétlődő, nemzetközi színvonalú kulturális esemény létrehozása, a hasonló profilú müncheni Schmuck és a bécsi Nacht der Schmuckkunst mintájára.

Szerző

Interlagos, a drámapálya

Publikálás dátuma
2015.11.13. 07:00
Ayrton Senna (középen) emberfeletti képességeiről tett tanúbizonyságot az 1991-es futamon FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/PASCAL RO
Utolsó kanyarban elveszített világbajnoki cím. Győzelem beragadt váltóval. Nevető harmadik. Gyakorlatilag az összes drámai elemet felvonultatta már a Brazil Nagydíj, mely a következő állomása lesz a Forma-1 mezőnyének. Idén viszont sok meglepetés már nem várható, legfeljebb az, hogy Lewis Hamilton milyen formában lesz a balesete után.

A mindig érdekes Brazil Nagydíj a Forma-1-es versenynaptár következő helyszíne. Az első izgalmasabb – összességében a harmadik – futamot 1975-ben rendezték. A Shadow versenyzője, Jean-Pierre Jarier hiába autózott az első helyen, az üzemanyag rendszer meghibásodása miatt feladni kényszerült a futamot. A francia pilóta pályafutása során háromszor esett ki tisztán vezetve az élről, így futamgyőzelmet sosem ünnepelhetett. A vezető helyét a brazil José Carlos Pace vette át, aki karrierje első és egyetlen sikerét könyvelhette el. A Brabham-Ford versenyzője két évvel később egy légi baleset során elhunyt, róla nevezték el az interlagosi pályát.

A kilencvenes években a brazilok nagy kedvence, Ayrton Senna produkált emlékezetes versenyeket. 1990-ben nagy fölénnyel nyerte meg az időmérő edzést, de a futam 44. körében óriási balszerencse érte: összeütközött a lekörözésre váró Satoru Nakajimával, így a brazil legendának orrkúpot kellet cserélnie a bokszutcában, végül a 3. helyen végzett. Senna a pályafutása egyik legnehezebb győzelmét 1991-ben aratta, amikor az utolsó hét kört úgy kellett megtennie, hogy a váltója hatosban ragadt. A levezető körén rövid ideig meg kellett állnia, mert annyira kimerült, hogy majdnem elájult.

Az elmúlt időszakban a McLaren két versenyzőjének, Fernando Alonsónak és Lewis Hamiltonnak, valamint a ferraris Kimi Räikkönennek a 2007-es küzdelme vált emlékezetesé. Hiába indult a 2. helyről Hamilton, többen is lerajtolták, ezért már a negyedik kanyarban megpróbálta visszavenni a pozícióját, de lefutott a pályáról, és a középmezőnybe esett vissza. Az élen Massa haladt, aki csapattársa vb-címe érdekében hamarabb jött ki a bokszutcában, ezzel maga elé engedte Räikkönent, aki a futamot megelőzően csak a 3. volt a vb-összetettben. Mivel Alonso csak a 3., míg Hamilton a 7. lett, így a Jégember ünnepelhetett. Minden idők (egyik) legjobb szezonfináléja viszont a 2008-as Brazil Nagydíj volt.

A vb-címért Hamilton és Massa küzdött. A Ferrari brazilja magabiztos volt a futamon, nem forgott veszélyben a győzelme. Vb-címéhez arra volt szükség, hogy Hamilton a 6. vagy annál rosszabb helyen végezzen, mely szituáció – az utolsó körökben leszakadó eső miatt – be is következett. Massa a kockás zászlót meglátva világbajnoknak érezhette magát, de a viadal utolsó kanyarját nem tudta bevenni a toyotás Timo Glock, mivel slick gumikon próbálta teljesíteni az utolsó négy kört. Hamilton így elhúzott mellette, és egy ponttal világbajnok lett.

A hétvégi Brazil Nagydíj pikantériáját talán Hamilton szolgáltathatja, mivel hétfőn autóbalesetet szenvedett Monacóban, így egy nappal később utazott el Brazíliába. A csapat eleinte azt kommunikálta a külvilág felé, hogy betegség miatt késik a brit sztárpilóta, mely hír félig igaz volt, ugyanis lázasan vezetett Hamilton. "A legfontosabb az, hogy senki sem sérült meg. Az autó nyilvánvalóan károkat szenvedett, mellyel eltaláltam egy álló járművet" – nyilatkozta őszintén az idei szezon bajnoka. A Brazil Nagydíj szombati időmérő edzése és a vasárnapi futam is 17.00 órakor kezdődik, mely eseményekről az M4 közvetít.

A világbajnokság állása

Pilóták: 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 345 pont (világbajnok), 2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 272, 3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 251, 4. Valtteri Bottas (finn, Williams) 126, 5. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 123, 6. Felipe Massa (brazil, Williams) 117. Konstruktőrök: 1. Mercedes 617 pont, 2. Ferrari 374, 3. Williams 243, 4. Red Bull 172, 5. Force India 112, 6. Lotus 71.



Frissítve: 2015.11.12. 22:38