"Amikor a Capa Központ csaknem két éve magalakult, ígéretet tettünk arra, hogy a fotográfiánál kicsit többet gondolunk, kirándulunk a határterületekre is" - mondta el a kiállítás hétfői sajtóbejárásán Kőrösi Orsolya, az intézmény vezetője. Mucsi Emese kurátor kiemelte: a három alkotó három önálló, ám mégis egy egészet alkotó tárlaton mutatják be legújabb műveiket, melyekben eltérő módon ugyan, de mindannyian a különböző hatalomgyakorlási technikákat, a hatalom és az egyén viszonyát vizsgálják. Mindhárom kiállításban fontos szerepet kapott a szöveg: a képek helyére is szövegek kerültek, vagy a képek azokon alapulnak - jegyezte meg.
A Capa Központ eredetileg Forgács Pétert kérte fel kiállításra, ő azonban az Esterházy Marcell-lel és Gerhes Gáborral közös bemutatkozás ötletét vetette fel. A három alkotó között ugyanis fennáll egyfajta szellemi közösség; noha nem működnek művészcsoportként, hasonlóan gondolkodnak a világról. Pápainé és fiai című, egész termet betöltő, sokszorosan rétegzett installációjában Forgács Péter egy művésztársa, Pápai Péter archívumából válogat, kiegészítve azt többek között Pápai édesanyja III/1-es tevékenységének dokumentumaival.
Gerhes Gábor több munkájában is vizsgálta a nemzetiszocialisták hatalmi szóhasználatát és művészeti esztétikáját. Victor Klemperer nyelvész a harmincas években készült jegyzeteit felhasználva ötvennégy olyan fogalmat szakít ki szövegkörnyezetéből és helyez - tipográfiailag is megformálva - táblákra, melyek a náci hatalmi nyelvben is gyakran feltűntek. Esterházy Marcell munkáiban gyakran foglalkozik saját családjának múltjával, használ fel elemeket, történeteket a családi archívumból. Feled az ember, tudod? című videójában anyai nagyapja az orosz fogsággal és a második világháborúval kapcsolatos emlékeit dolgozza fel, részben nagyapja, részben saját hangján.
Egy paradoxon - "A következő mondat igaz. Az előző mondat hamis" - világít neonfeliratként a Capa Központ falán, melyet Esterházy Marcell a miniszterelnök stilizált kézírásával tár a közönség elé, megfordítva a hatalmi viszonyokat: míg a kormányfő általában az egész magyarság, tehát mások nevében is beszél, itt az ő kézírását használja fel a művész. A hármas kiállítás 2016. március 13-ig látogatható látható a Nagymező utcai Capa Központban.