Végső állomásához érkezett az idei túraautó-világbajnokság (WTCC), ugyanis a 12. versenyhelyszínre, Katarba látogatott a mezőny. A 2004-ben átadott Losail International Circuit elnevezésű versenypálya először látja vendégül a WTCC pilótáit és a világbajnoki sorozat történetében először rendeznek lámpafényes éjszakai futamot. A dohai sportlétesítmény büszkélkedhetett a legnagyobb állandó világítással rendelkező projekt titulussal egészen 2007-ig. A katari versenypálya 5380 méter hosszú, a versenyzők kétszer 12 kört tesznek majd meg a futamokon. A legtöbb súlyt ismét a csapatvilágbajnok Citroën cipeli – plusz 60 kilogramm –, a Hondákba 40 kg többletet, míg a Ladákba plusz 10 kg-ot tesznek bele.
Az egyéni világbajnoki cím sorsa is eldőlt már, hiszen a Citroënnel versenyző argentin José María López behozhatatlan előnyre tett szert, de a 2. és a 3. hely sorsa még kérdéses, ugyanis Sébastien Loeb és Yvan Muller között mindössze öt pont a különbség. Ugyancsak nem dőlt el az összetettbeli 6. hely sorsa, hiszen Michelisz csupán egy ponttal előzi meg a márkatárását, a portugál Tiago Monteirót. Nem tudni azt sem, kihez kerül a Yokohama Drivers’ Trophy – mely egy külön értékelésű pontverseny a vb-n belül a privát istállók számára – ugyanis a magyar pilóta előnye csupán hét pont a marokkói Mehdi Bennanival szemben.
"Sajnos a legutóbbi futamok balszerencséjének következtében nehéz helyzetben vagyunk, hogy a szezon elején kitűzött célokat teljesítsük, de az utolsó, közel-keleti versenyhelyszínen is beleadunk mindent" – jelentette ki Michelisz, aki még 2012-ben a BMW-vel nyert privát vb-címet. – A versenypálya elsősorban nyújtott és lendületes kanyarjairól ismert, ahol a kevés előzési pont és a rettentő magas külső hőmérséklet jelenti majd a legnagyobb kihívást a versenyzőknek. Remélem, hogy dobogón fejezzük be az évet."
Könnyen meglehet, hogy élete utolsó WTCC-futamain láthatjuk majd a kilencszeres rali-világbajnok Loeböt, akire jövőre már nem számít a Citroën. Ennek oka, hogy a francia PSA Peugeot Citroën autógyárcsoport a Formula E versenysorozathoz csatlakozik, így a francia istállónak el kellett döntenie, hogy a rali-világbajnokságot (WRC) vagy a WTCC-t áldozza be a 2017-es szezonban. Végül utóbbi mellett döntöttek, ami azt jelenti, hogy – kivonulásuk előtt – jövőre már csak két gyári versenyautóval indulnak a sorozatban, ezzel párhuzamosan pedig fejlesztik 2017-re az új szabályok szerint készülő, szélesebb, erősebb, aerodinamikailag is előremutatóbb raliautójuk.
A Citroënnek az idei volt mindössze a második szezonja – mindkettőt megnyerte –, jövőre várhatóan a Muller, López párossal állnak majd fel. Loeb számára a Dakar jelenti a legújabb kalandot, idén Daniel Elenával állnak rajthoz a Peugeot Sport színeiben. A WTCC időmérő edzése magyar idő szerint ma 13.00 órakor (tv: M4, Eurosport 2) kezdődik, az első futam 19.45 órakor, a második pedig 20.55 órakor rajtol el, a versenyeket az M4 és az Eurosport közvetíti.
Pilóták: 1. José María López (argentin, Citroën) 441 pont, 2. Sébastien Loeb (francia, Citroën) 329, 3. Yvan Muller (francia, Citroën) 324, 4. Ma Csing-hua (kínai, Citroën) 213, 5. Gabriele Tarquini (olasz, Honda) 191, 6. Michelisz Norbert (magyar, Zengő Motorsport) 172.
Gyári csapatok: 1. Citroën 974 pont, 2. Honda 664, 3. Lada 337