Előfizetés

Előrelépés a Citibank eladásában

Publikálás dátuma
2015.12.18. 14:07
FOTÓ: Justin Sullivan/Getty Images
Lezárult a hatósági engedélyezési folyamata, miután a felügyeleti szervek, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB)  jóváhagyták, hogy az Erste Bank Hungary Zrt. és leányvállalata az Erste Befektetési Zrt. megvásárolja a Citibank lakossági üzletágát - jelentette be a két pénzintézet pénteken eljuttatott közös közleményben. 

A tranzakció révén az Erste Bank a második legnagyobb lakossági portfólióval rendelkező pénzintézetté válik Magyarországon. A tranzakcióval az Erste egyedülálló pozícióba kerül a magyar bankpiacon a két vállalat kiemelkedő értékeinek - az Erste Bank széles fiókhálózatának és univerzális banki szolgáltatásainak, valamint a Citibank piacvezető ügyfélkiszolgálási gyakorlatának - összevonása révén - olvasható a közleményben. 

Az ügyfélszámlák átadása 2016 utolsó negyedéve előtt nem várható. Addig a Citibank ügyfeleinek semmilyen teendőjük nincs. A Citibank a rendes ügymenet szerint működik tovább, beleértve az ügyfelek kiszolgálását és az ügyfélszerzési tevékenységeket is.

A közlemény rögzíti, hogy a Citibank Europe plc adta el a Citibank lakossági betéti- és befektetési-, személyi hitel-, hitelkártya, valamint a mikrovállalatokat kiszolgáló (CitiBusiness) üzletágait, és azt hogy az ügylet magában foglalja a lakossági üzletág alkalmazottainak átvételét is.

A Citi hangsúlyozta, hogy továbbra is elkötelezett marad Magyarország iránt. A jövőben a kis- és középvállalatok, a nagyvállalatok, a pénzügyi intézmények, az állami szektor és a multinacionális cégek magyarországi leányvállalatai számára nyújtott szolgáltatások fejlesztésére és bővítésére helyezi a hangsúlyt. A Citi elkötelezettsége a Budapest Citi Szolgáltató Központ továbbfejlesztése iránt is változatlan marad, amely a világ több mint 50 országban működő Citi-vállalatok számára nyújt háttérszolgáltatásokat. A lakossági üzletág eladására vonatkozó döntés a Citi globális stratégiáját követi, amelynek célja, hogy a vállalat erőforrásait azokra az ügyfélszegmensekre összpontosítsa, amelyekben tovább növelheti versenyelőnyét a magyar piacon.

Az ügyfélszámlák átadásáig  a Citibank és az Erste egyaránt azon dolgozik, hogy a működési folyamatokat összehangolva olyan zavartalan és gördülékeny átmenetet biztosítsanak az ügyfelek számára, amelyből azok csak profitálhatnak. A Citbank magyarországi lakossági üzletágának eladásáról szeptember elején jött létre a megállapodás az Erstével. 

A Citigroup tavaly októberben jelentette be, hogy 11 országban, köztük Magyarországon, de például Csehországban, Egyiptomban, Japánban, Peruban és Dél-Koreában is el akarja adni lakossági üzletágát. Indoklásképpen arra hivatkozott, hogy azokra a piacokra kíván összpontosítani, ahol a legnagyobb mérettel és növekedési  potenciállal rendelkezik. 

Elemzők szerint a Citibank nem tartozik a hazai pénzpiac legjelentősebb szereplői közé, de portfóliójában sok a jól fizető lakossági ügyfél,  lakossági üzletága ezért értékes a piacon.

Olcsó utazás? Lehet, hogy Önt is megtévesztették!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Kaland Travel Kft. hiányos és megtévesztő tájékoztatást adott az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról, a jogsértésért 1 millió 300 ezer forint bírságot szabott ki a cégre - közölte a versenyhivatal pénteken.

A tájékoztatás szerint a GVH az utazásszervező cég 2013 októberétől megjelenő egyes programfüzeteit és egyéb hirdetéseit vizsgálta. A vizsgálat megállapította, hogy a Kaland Travel hiányos és megtévesztő tájékoztatást adott az utasoknak egyebek között az utazás áráról, az idegenforgalmi adó összegéről, a többletköltségekről és a szállás helyszínéről. A bírság megfizetése mellett helyreigazító közlemény közzétételére is kötelezték a vállalkozást.    

A hatóság döntése szerint a Kaland Travel Kft. csak az utazási szerződés megkötését követően közölt a fogyasztókkal fontos, kötelezően feltüntetendő információkat a fakultatív programokról az általa szervezett Bécsi adventi vásár, Velencei karnevál, Földközi-tenger gyöngyszemei és Garda-tó fantázianevű utazásokkal kapcsolatban.     A GVH azt is megállapította, hogy a Bécsi adventi vásár, a Velencei karnevál és a Garda-tó programok hirdetett ára (alapára) nem az általánosan alkalmazott fogyasztói ár volt. 

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor az egyes utazási szolgáltatások értékesítéséből származó árbevételéből, annak 5 százalékából indult ki. Súlyosító körülményként értékelték többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat visszatérően valósult meg, és jelentős számú fogyasztót ért el, és az egész kereskedelmi gyakorlat a valótlan, illetve hiányos tájékoztatáson alapult.

Olcsó utazás? Lehet, hogy Önt is megtévesztették!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Kaland Travel Kft. hiányos és megtévesztő tájékoztatást adott az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról, a jogsértésért 1 millió 300 ezer forint bírságot szabott ki a cégre - közölte a versenyhivatal pénteken.

A tájékoztatás szerint a GVH az utazásszervező cég 2013 októberétől megjelenő egyes programfüzeteit és egyéb hirdetéseit vizsgálta. A vizsgálat megállapította, hogy a Kaland Travel hiányos és megtévesztő tájékoztatást adott az utasoknak egyebek között az utazás áráról, az idegenforgalmi adó összegéről, a többletköltségekről és a szállás helyszínéről. A bírság megfizetése mellett helyreigazító közlemény közzétételére is kötelezték a vállalkozást.    

A hatóság döntése szerint a Kaland Travel Kft. csak az utazási szerződés megkötését követően közölt a fogyasztókkal fontos, kötelezően feltüntetendő információkat a fakultatív programokról az általa szervezett Bécsi adventi vásár, Velencei karnevál, Földközi-tenger gyöngyszemei és Garda-tó fantázianevű utazásokkal kapcsolatban.     A GVH azt is megállapította, hogy a Bécsi adventi vásár, a Velencei karnevál és a Garda-tó programok hirdetett ára (alapára) nem az általánosan alkalmazott fogyasztói ár volt. 

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor az egyes utazási szolgáltatások értékesítéséből származó árbevételéből, annak 5 százalékából indult ki. Súlyosító körülményként értékelték többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat visszatérően valósult meg, és jelentős számú fogyasztót ért el, és az egész kereskedelmi gyakorlat a valótlan, illetve hiányos tájékoztatáson alapult.