A politikus telefonon azt mondta: "pillanatnyi tudásunk szerint Tarlós és Orbán háborújában a főpolgármester nyert, de az utasok vesztettek". Ugyanakkor a kormány beismerte - tette hozzá -, hogy eddig nem biztosított forrást az elővárosi járatok finanszírozására, és most sem pénzt adna erre, hanem átadná például a HÉV-ek üzemeltetését a MÁV-nak.
Az Együtt szerint ez a lépés átgondolatlan, rengeteg kérdést vet fel: mi történik azokkal a járatokkal, amelyek el sem hagyják Budapest határát, mint például a csepeli HÉV, milyen jegyet kell váltani, és ki biztosítja a pótlóbuszokat, ha szükség lenne rájuk?
Emlékeztetett: a pártja által nemrégiben bemutatott, Közlekedj okosan! című javaslatok között az szerepel, hogy a Budapest és az agglomeráció 81 településének, csaknem két és félmillió embernek a közösségi közlekedését integráltan, egy megrendelő szervezetnek kellene ellátnia.
Ez a szervezet versengő közlekedési szolgáltatókat igénybe véve az utasok igényeinek megfelelően szervezné újjá a térség közösségi közlekedését, magában foglalva a BKK, a MÁV-Start és a Volán-társaságok budapesti és elővárosi járatait - tette hozzá.