Újra elérhető a YouTube

Publikálás dátuma
2016.01.19. 09:36
Illusztráció: Sean Gallup/Getty Images
Pakisztánban tegnaptól ismét elérhető a világ legnépszerűbb videómegosztó oldala, a YouTube, amelyet a dél-ázsiai ország kormányzata 2012-ben tiltott be. 

Az iszlamabadi hatóságok szerint ugyanis „istenkáromló tartalmak” voltak elérhetők a honlapon: az érvelés arra „A muszlimok ártatlansága” című filmre vonatkozott, amelyet a kormány iszlámellenesnek ítélt.

A YouTube tulajdonosa, a Google világcég a most életbe lépett megállapodás alapján egy pakisztáni nemzeti változatot indított, s hasonló döntést hozott Nepállal és Sri Lankával kapcsolatban is. Nem teljesen világos azonban, milyen alapon történhet a jövőben a hatóságok által sérelmesnek vélt anyagok kezelése: pakisztáni bejelentés szerint a videómegosztó törli a kifogásolt videókat, a YouTube illetékese viszont úgy fogalmazott, hogy az ilyen kérések teljesítése nem automatikus, hanem minden esetben megvizsgálják a szóban forgó videókat, s saját szabályaik alapján döntenek.

Az istenkáromlás vádja korántsem gyerekjáték Pakisztánban, akit ilyen bűnben találnak vétkesnek, akár halállal is lakolhat. A 2012-es film miatt számos muzulmán országban tüntetések robbantak ki, a felfokozott hangulatú demonstrációkban egy tucatnyi ember vesztette életét.

Szerző

MÁV: késések, vonatkimaradások a reggeli csúcsban

Publikálás dátuma
2016.01.19. 09:29
Illusztráció: Thinkstock
Nem járnak a vonatok Pilisvörösvár és Piliscsaba között, mert elromlott a vasúti jelző- és biztosítóberendezés, Budapest-Hatvan között síntörés miatt késnek a szerelvények, Nagycenk és Sopron között pedig a leszakadt felsővezeték miatt buszokra kell szállni - tájékoztatott a Mávinform kedd reggel.

A közlemény szerint a Budapest-Esztergom vonalon, Pilisvörösvár és Piliscsaba között elromlott a jelző- és biztosítóberendezés, emiatt szünetel a vonatközlekedés a szakaszon. A szakemberek dolgoznak a berendezés megjavításán, amennyiben ez hosszabb időt vesz igénybe, vonatpótló buszokat állítanak be.

A Budapest-Hatvan elővárosi vonalon 20-30 perccel meghosszabbodik a reggeli vonatok menetideje, mert Gödöllő és Aszód között síntörés miatt a vonatok csak az egyik vágányon közlekedhetnek - jelezték. Várhatóan másfél óra alatt kijavítják a hibát. 

A GYSEV-től kapott tájékoztatás szerint a Mávinform közölte: Sopron és Harka között leszakadt a felsővezeték, ezért vonatpótló autóbuszok közlekednek a Szombathely-Sopron vonalon Nagycenk és Sopron között, a Deuschkreutz-Sopron-Bécs vonalon pedig Deuschkreutz és Sopron között. Várhatóan egész délelőtt buszokkal pótolják a vonatokat.

Szerző

BKV-ügy - Rendkívüli közgyűlést hívott össze Tarlós István

Publikálás dátuma
2016.01.19. 09:18
FOTÓ: Népszava
Összehívta a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését csütörtökre Tarlós István főpolgármester ellenzéki indítványra, a kezdeményezők azt szeretnék, hogy a testület tárgyaljon a budapesti közösségi közlekedés idei finanszírozási kérdéseiről. Az ellenzéki képviselők összegyűjtötték ugyanis a kezdeményezéshez szükséges támogató aláírásokat, így a főpolgármester nem tehetett másképpen. 

A budapest.hu oldalon közzétett meghívó szerint a napirendi pontok között szerepel továbbá a HÉV államosítási tervének, valamint a fővárosi alapszolgáltatások idei finanszírozási kérdéseinek a megtárgyalása.

A január 6-i dátumozású kezdeményező indítványban a rendkívüli közgyűlés összehívását azzal indokolták, hogy bizonytalanná vált a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés jövője, valamint veszélybe kerültek a főváros olyan alapszolgáltatásai is, mint a közvilágítás, a közterületek takarítása, a hómentesítés, a parkgondozás, a kéményseprés vagy épp a színházaink működése.

"Orbán Viktor és kormánya láthatóan nem tiszteli a budapestiek napi erőfeszítéseit, és nem veszi figyelembe a fővárosiak által a központi költségvetésbe befizetett napi 18 milliárd forintnyi adót, és a jövőben láthatóan nem kíván foglalkozni azokkal a fővárosi problémákkal, amelyeket egyébként ő maga hozott létre" - áll a dokumentumban.

Mint írták, az adótörvények decemberi módosítása, a közösségi közlekedés finanszírozásában való állami szerepvállalás folyamatos csökkenése veszélybe sodort minden fővárosi alapszolgáltatást. A közgyűlési meghívóban Tarlós István arról tájékoztatott, hogy a törvény értelmében 15 napon belül össze kell hívnia az ülést, ha azt a képviselők legalább egynegyede indítványozta.

Korábban írtuk: Folytatódnak a tárgyalások az agglomerációs járatok átadásának részleteiről, Tarlós István főpolgármester  ugyanis nem állapodott meg Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel. Szűkszavú közleményben tudatták, közeledtek az álláspontok, a főváros illetve a kormány is az utasok számára megnyugtató megoldást akar. 

A jegyekkel kapcsolatban állítólag nincs vita, ahogy arról sem, hogy a HÉV-et a jövőben a MÁV működteti, a busz csatlakozásokról viszont nincs egyezség, az ezzel kapcsolatos javaslatokról - úgy tudjuk - a kormánynak kell szerdán dönteni. Ez is azt jelzi, hogy Seszták miniszternek - mint azt tegnap is írtuk - Orbán Viktortól nem volt megfelelő felhatalmazása. A tervek szerint a megállapodás részleteit már csütörtökön nyilvánosságra akarták hozni, egyelőre viszont nem tudni, erre valójában mikor kerül sor. 

Megírtuk: Lázár János a múlt csütörtöki Kormányinfón jelentette be, hogy az állam átveszi az agglomerációs közlekedés működtetését és kész a HÉV átvételére is. A Miniszterelnökség vezetője szerint a kabinet elfogadja a főpolgármester észrevételeit, vagyis Budapestnek azt kell finanszíroznia, ami törvényi kötelezettsége. Tarlós korábban kilátásba helyezte, ha a kormány nem ad pénzt az elővárosi tömegközlekedés működtetésére, február 17-e, a fővárosi költségvetés elfogadása után, a városhatáron túlnyúló szolgáltatásokat Budapest nem finanszírozza. Annál is inkább, mert a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tavaly erre egyetlen fillért sem adott. Emiatt a BKK másfél hete - 15 napos határidővel - felszólító levelet küldött a tárcának, amiben közölték, ha nem pótolják a mulasztást, azaz nem fizetik ki a tartozást, a BKK felmondja az agglomerációs közlekedés finanszírozására vonatkozó megállapodást.

Szerző