A 65 év felettiek ingyenes utazását illetően a főpolgármester jelezte: a díjmentességhez a főváros nem tud hozzányúlni, azt csak állami akaratra lehet meglépni. Tarlós István kitért arra is, hogy politikailag támogatja a rezsicsökkentést, de annak hatására kevésbé tervezett, nem kívánatos hatások érik a fővárosi közszolgáltató cégeket. 2010 óta összességében a fővárosi közszolgáltató cégeket több mint 54 milliárd forint veszteség érte ezekből az okokból - közölte, hozzátéve: szívesen venné, ha ezt az állami költségvetésben a fővárosnak juttatott "úgynevezett támogatásoknál" figyelembe vennék.
Az MSZP elfogadhatatlannak tartaná, ha megszűnne a 65 évnél idősebbek ingyenes fővárosi tömegközlekedési lehetősége. Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi képviselője úgy fogalmazott, az idősek tisztességes nyugdíj helyett kapják a bérletet, amelyért szerintük csak akkor lehetne tőlük pénzt kérni, ha az állam becsülettel megfizetné korábban ledolgozott éveiket. A főváros dolga, hogy olyan minőségű közösségi közlekedést alakítson ki, amely gyorsabb, olcsóbb és komfortosabb az egyéni, autós utazásnál - fejtette ki Horváth Csaba, aki szerint ennek a feltételnek nem felel meg a HÉV államosítása, ami ráadásul a főváros anyagi gondjait sem csökkenti érdemben.
A MÁV-tartozás kapcsán a Miniszterelnökséget vezető miniszter tegnap azt mondta, hogy a főváros a MÁV-nak 12 milliárd forinttal tartozik. Ezt Tarlós határozottan cáfolta, szerinte egy huncut fillérrel sem tartozik a főváros a MÁV-nak. A főpolgármester az agglomerációs tömegközlekedés kapcsán folytatott egyeztetéseket előremutatónak nevezte. Közölte azt is, hogy a fővárosnak 30 milliárd forintos tartaléka van.
A kormány továbbra is garantálja a 65 év felettiek ingyenes utazását - közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ. Az érintettek ingyenes utazásának biztosítását törvény szabályozza, és a kormánynak nincs szándékában a jogszabály módosításának kezdeményezése.
Ahogy a Népszava is beszámolt róla, Lázár a tegnapi Kormányinfón ismét bejelentette, hogy az állam veszi át az elővárosi közlekedés finanszírozását. A HÉV vonalakat a MÁV fogja működtetni, új vonalak kiépítését is kilátásba helyezte a miniszter, sőt arra is ígéretet tett, hogy nagyobb arányú felújításokat fognak végezni. Ide kapcsolódóan elmondta, hogy a Déli pályaudvart minden bizonnyal lebontják, a helyére közparkot terveznek, a fejpályaudvar szerepét a Kelenföldi pályaudvar veszi át. A Nyugati pályaudvarhoz is hozzá kell nyúlni, szeretnék a síneket a föl alá helyezni, hogy ott is egy nagyobb zöldterület jöhessen létre, mintegy folytatva a Liget projektet. A pályaudvar épületét pedig felújítanák.
Tarlós István a pénteki sajtótájékoztatón ellenzéki kijelentésekre reagálva, miszerint csődbe kerül az önkormányzat, közölte, hogy a fővárosnak több mint 30 milliárd forintos tartaléka van. A közvilágítás és a szemétszállítás elmaradásával való riogatás szerinte már súrolja a rémhírterjesztés kategóriáját. A taxisok ügyével kapcsolatban szólt arról, szerinte a taxisoknak igazuk van abban, hogy ők elfogadták a taxirendeletben foglaltakat és fizetnek adót, az Uber meg nem. Ez azért nincs rendben - értékelte a helyzetet.
A főpolgármester az agglomerációs tömegközlekedésről folytatott egyeztetéseket előremutatónak nevezte. A legközelebbi megbeszélés szombaton lesz Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel az ügyben, elmondása szerint Tarlós személyes elvárása, hogy a megegyezés szülessen meg a Fővárosi Közgyűlés februári rendes ülése előtt. A jogszabályok szerint az agglomerációs közlekedés biztosítása állami feladat, vita még az átvétel módjáról folyik. Túl azon, hogy kérik az agglomerációs közlekedés tavalyról elmaradt finanszírozását, azt javasolják: ugyanúgy lebonyolítanák a szolgáltatást, mint eddig, és az állam a Volánnak kifizetné az agglomerációs buszközlekedést - közölte a főpolgármester. Hozzátette: olyan határozatot is kívánnak hozni a Fővárosi Közgyűlésben, amely arról szól majd, hogy ha elhúzódik a megegyezés, akkor csak térítés ellenében továbbra is technikailag ellátják a szolgáltatást.
A HÉV-re vonatkozóan Tarlós István elmondta, a szerelvényeket két-három éven belül muszáj felújítani vagy új szerelvényeket kell vásárolni, a pályákat is több szakaszon fel kell majd újítani. Minderre 60-100 milliárd forintra lenne szükség. Bejelentette, hogy a körülbelül ezer embert foglalkoztató Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) jelentős - várhatóan 150 fős - létszámleépítés lesz. Hozzátette, a létszámleépítés után lesz a BKK olyan, amilyennek annak idején elképzelte: forgalomszervező és projektkezelő. Elmondta, a BKV-nál 200 fős létszámleépítésben gondolkodnak. Feleslegessé válthat az óbudai garázs és telephely, és ez maximum 400-500 millió forint megtakarítást eredményezhet. Tarlós István kérdésre válaszolva azt mondta: az agglomerációs közlekedést az állam nem át-, hanem visszaveszi, ugyanis ez állami feladat. Közölte, ha az államhoz kerül a HÉV, akkor valószínűsíthető, hogy két változata lesz a fővárosi bérleteknek: lesz olyan, amely a HÉV-re is érvényes lesz, és ennek nyilván más lesz a díjszabása.