Sűrű köd, ónos szitálás - Ismét riasztott az OMSZ

A tartós, sűrű köd miatt az észak-nyugati területeket leszámítva az ország nagy részére ismét figyelmeztetést adott ki az Országos Meteorológiai Szolgálat pénteken.

A veszélyjelzés szerint Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Vas és Veszprém megye kivételével az egész országra figyelmeztetés érvényes.

Sokfelé képződik ugyanis sűrű köd. Ott, ahol a hőmérséklet fagypont alá csökken, ónos szitálás is lehet. Szombaton nappal a köd a legtöbb helyen ritkul vagy megszűnik, a kevésbé szeles területeken, főként az Alföldön és az Északi-középhegység térségében, azonban tartósan korlátozottak lehetnek a látási viszonyok. Az előrejelzés szerint napközben átmenetileg többfelé csökken a felhőzet, de főleg az Északi-középhegység tágabb környezetében egész nap borongós, néhol ködös idő várható. Estétől az Északi-középhegység térségében kisebb eső is lehet. 

lásd még: Borús, de enyhe napok jönnek

Szerző

Modern villamost ígér a HÉV helyett Csepel polgármestere

A Fidesz-KDNP-s Borbély Lénárd szerint az ellenzéki pártok és a baloldali média olyan rágalomhadjáratba kezdett az olimpiával kapcsolatban, amely köszönőviszonyban sincs a valós tervekkel. A rágalmak egyike szerint a csepeli HÉV helyébe rövid, a Közvágóhídig tartó, elavult villamosvonalat építenek - írta, hozzátéve: van olyan politikus, aki azzal riogat, hogy ezentúl gyalog lehet csak bejutni a Boráros térre.

A polgármester - ezzel szemben - azt ígéri: minden ígéretükhöz ragaszkodnak, és Csepel nem fogad el a helyiek számára hátrányos megoldást. Csak olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely nemcsak az úthálózatot javítja és új hidak, parkok, sportlétesítmények építéséhez vezet, hanem a közösségi közlekedést is európai szintre emeli.

Borbély Lénárd közleményében kiemeli: a csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz. Szerinte ez valósul meg, ha a "zötykölődős", műszaki problémákkal küszködő HÉV-et a tervezett modern villamosjárat váltja fel, ráadásul így megszűnik Csepel jelenlegi külvárosias jellege. A tervezett villamosvonalon a csepeliek átszállás nélkül utazhatnak egészen a Széll Kálmán térig a 4-6-os vonalán, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig. A járatok kétperces követési idővel közlekednek majd - ígérte a kerületvezető.

Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika budapesti képviselője teljesen elfogadhatatlannak nevezte a csepeli HÉV megszüntetését, a Párbeszéd Magyarországért pedig internetes aláírásgyűjtésbe kezdett az erről szóló fővárosi közgyűlési rendelettel szemben. A DK közleményben tiltakozott, az ellenzéki párt szerint  több tízezer ember utazását lehetetleníti el a döntés. Az MSZP szerint a HÉV megszüntetésével Csepel elszigetelődne.

Szerző

Modern villamost ígér a HÉV helyett Csepel polgármestere

A Fidesz-KDNP-s Borbély Lénárd szerint az ellenzéki pártok és a baloldali média olyan rágalomhadjáratba kezdett az olimpiával kapcsolatban, amely köszönőviszonyban sincs a valós tervekkel. A rágalmak egyike szerint a csepeli HÉV helyébe rövid, a Közvágóhídig tartó, elavult villamosvonalat építenek - írta, hozzátéve: van olyan politikus, aki azzal riogat, hogy ezentúl gyalog lehet csak bejutni a Boráros térre.

A polgármester - ezzel szemben - azt ígéri: minden ígéretükhöz ragaszkodnak, és Csepel nem fogad el a helyiek számára hátrányos megoldást. Csak olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely nemcsak az úthálózatot javítja és új hidak, parkok, sportlétesítmények építéséhez vezet, hanem a közösségi közlekedést is európai szintre emeli.

Borbély Lénárd közleményében kiemeli: a csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz. Szerinte ez valósul meg, ha a "zötykölődős", műszaki problémákkal küszködő HÉV-et a tervezett modern villamosjárat váltja fel, ráadásul így megszűnik Csepel jelenlegi külvárosias jellege. A tervezett villamosvonalon a csepeliek átszállás nélkül utazhatnak egészen a Széll Kálmán térig a 4-6-os vonalán, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig. A járatok kétperces követési idővel közlekednek majd - ígérte a kerületvezető.

Csárdi Antal, a Lehet Más a Politika budapesti képviselője teljesen elfogadhatatlannak nevezte a csepeli HÉV megszüntetését, a Párbeszéd Magyarországért pedig internetes aláírásgyűjtésbe kezdett az erről szóló fővárosi közgyűlési rendelettel szemben. A DK közleményben tiltakozott, az ellenzéki párt szerint  több tízezer ember utazását lehetetleníti el a döntés. Az MSZP szerint a HÉV megszüntetésével Csepel elszigetelődne.

Szerző