Drogbotrány Törökszentmiklóson - Őrizetben a gyanúsított

Publikálás dátuma
2016.01.30. 09:15
Illusztráció: Thinkstock
Őrizetbe vett egy 39 éves helybéli férfit a Törökszentmiklósi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya a városban történt kábítószer-fogyasztásokkal és megbetegedésekkel kapcsolatban - közölte a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője pénteken.

 Szabó Zoltán tájékoztatása szerint a rendőrség szakértők bevonásával vizsgálja az eset körülményeit. 

Az M1 aktuális csatorna péntek esti Híradójában elhangzott: másfél nap alatt hat fiatalt vittek kórházba eszméletlen állapotban kábítószer-fogyasztás miatt. Ecseki Tímea, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Hetényi Géza Kórház-Rendelőintézet ügyeletes orvosa elmondta: két fiatal, várandós nő is a kórházukba került, rajtuk császármetszést is végre kellett hajtani. A két nőt az intenzív osztályon ápolják. Hozzátette: ismeretlen eredetű drogot, úgynevezett kristályt fogyaszthattak. A rendőrség pénteken őrizetbe vett egy 39 éves helybéli férfit.

Az M1 tudósítója a helyszínről bejelentkezve elmondta: a két kismama mellett három fiatal férfit is a kórházban ápolnak, egy férfit "nagyon súlyos állapotban" Budapestre szállítottak, az újszülötteket pedig ugyancsak a fővárosba, az 1-es számú gyermekklinikára vitték. Elek István, a Péterfy Sándor utcai kórház osztályvezető főorvosa megerősítette: egy fiatal férfit kórházukba szállítottak Szolnokról, a fiatalembernek jelenleg "támogatják a légzését", de javul az állapota, ma tervezik felébreszteni.

 

Szerző
Frissítve: 2016.01.30. 11:08

Zacher Gábor: skandalum, ami Törökszentmiklóson történt

A toxikológus szakember szerint a magyar kábítószer-történetben még nem fordult elő, hogy ilyen súlyos, tömeges túladagolás két várandós nőt is érintsen, ráadásul a császármetszéssel világra jött újszülöttek is nagyon rossz általános állapotban vannak.

Zacher Gábor az M1 aktuális csatorna híradójának nyilatkozva péntek este elmondta: a fiatalok ismert szereket, úgynevezett alfa-PVP-t, illetve pentedront fogyasztottak, amelyek két-három éve jelentek meg a piacon, nagyon "népszerűek" és sokat is foglalnak le belőlük a rendőrök. Mindkét szer - tette hozzá - önmagában is alkalmas arra, hogy életveszélyes állapotot okozzon, de együtt különösen. A túladagolás tünetei között van a szapora szívműködés, érösszehúzódás, magas vérnyomás, a testhőmérséklet extrém emelkedése, és halmozott görcsrohamok.

 A toxikológus jelezte: "iszonyú emberi felelőtlenségnek" tartja a két várandós nő részéről, hogy drogot használtak, és ezzel visszaéltek a magzatok életével.  Zacher Gábor elmondta azt is: lehet, hogy túl tiszta volt az a szer, amelyet a fiatalok fogyasztottak. Azt mondta: biztos, hogy valamilyen fantázianéven vették a port a drogkereskedőtől, és nem tudták, hogy mi a hatása vagy milyen anyagok kombinációjából áll.

lásd még: Ismeretlen pszichoaktív szer ütötte ki a törökszentmiklósiakat 

 

Szerző

Elmerült egy kerékpáros a jeges Balatonban

A férfi a tihanyi Gödrös-strand közelében ment a tó vékony jegére, ami beszakadt alatta. A kerékpárost a vízimentők húzták ki a Balatonból - tájékoztatott a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata.

A Balatoni Vízirendészet arról kapott riasztást a strand közeléből, hogy egy férfit látnak az olvadó jégen, aki kerékpárját tolja Balatonfüred irányába. A vízimentők készenléti szolgálatától ketten mentek a helyszínre, és kimentették a középkorú férfit, aki alatt beszakadt a jég. Később az elmerült kerékpárt is kihúzták a Balatonból.  A férfi nem sérült meg, csak alaposan átfázott.

A vízimentők szakszolgálata ismét felhívta a figyelmet arra, hogy a Balaton jegére lépni életveszélyes a napok óta tartó olvadás miatt.

Szerző