Tarlós: kicsit lassan haladnak a BKV-tárgyalások

Publikálás dátuma
2016.02.05. 12:58
FOTÓ: Vajda József
Elkészült 3-as metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30. - közölte Tarlós István főpolgármester. A 3-as metró felújított szerelvényei már korábban, 2019 nyarán forgalomba állhatnak - mondta Tarlós. A főpolgármester azt is elárulta, hogy az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-éig megszületik, s bár jó irányba halad az egyeztetés, egy "kicsit lassú".

Újságírói kérdésre válaszolva közölte: az Európai Unió egyelőre nem hagyta jóvá az infrastrukturális felújítási projekt támogatását. Tarlós István ugyanakkor elképzelhetetlennek nevezte a felújítás csúszását. Ez a kormány, az állam és a főváros számára "katasztrofális kudarcot jelentene", és könnyen azzal a következménnyel járna, hogy 2019-ig valamikor esetleg le kellene állítani a 3-as metrót - mondta. Kijelentette: a problémát meg kell oldani, és ha az unió esetleg nem adna támogatást, akkor meggyőződése szerint "az állam kénytelen lesz a zsebébe nyúlni".

Az elkészült ütemterv szerint a felszíni pótlások kiépítése már 2016 első félévében megkezdődne, és a metrófelújítás első ütemének is 2016. november-decemberben meg kell kezdődnie - mondta Tarlós István, hozzátéve: ha ez egy hónapnál többet csúszik, akkor a szeptember végi határidő is veszélybe kerül.

FOTÓ: Vajda József

FOTÓ: Vajda József

A BKV-tárgyalásokról

A főpolgármester közölte, az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-ig megszületik. Szerinte jó irányba halad az egyeztetés, csak egy "kicsit lassú". A 65 éven felüliek díjmentessége kapcsán elmondta, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kimutatása szerint ez 350 ezer embert érint, és "a fedezetlen mentesség" vesztesége 8 milliárd 71 millió forint a fővárosban. Tarlós István hangsúlyozta, nem az a célja, hogy a díjmentességet elvonják, hanem azt akarja: ennek a veszteségnek legalább egy részét fizesse ki az állam.

Módosítaná a hulladéktörvényt

A hulladékgazdálkodásról szóló törvény módosítása kapcsán a főpolgármester kérte a nemzeti fejlesztési minisztertől, hogy a végrehajtási rendelet megalkotásába vonják be a fővárost. Sok jogi, gazdasági és szakmai aggály is felmerült a módosítással kapcsolatban, példaként említette, hogy a szabályozás alapján Budapesten 140 ezer hulladékgyűjtő edényt kellene kicserélni - jegyezte meg.

Kifejtette: a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-nek a város takarításából évente több milliárdos vesztesége termelődik, míg a hulladékgazdálkodásból ezt meghaladó profit keletkezett, így a cég egyensúlyba tudott kerülni. Ha a törvénymódosítás következtében a díjmegállapítás elkerül a fővárostól, akkor gyakorlatilag az említett profit eltűnik, és Budapest nagyon rosszul járna, mert a fővárosi pénzből a vidéki veszteségeket tüntetnék el - mondta a főpolgármester.

Szétdarabolják a BKK-t?

Tarlós István a sajtóban megjelent, a BKK "szétdarabolásáról" szóló hírekre reagálva azt mondta: a cég azt a szerepet tölti majd be, amit eredetileg elképzelt neki. A közlekedésszervezés és a közlekedési projektek menedzselése marad a BKK-nál. Senki nem akarta a BKK-t egy kétezer fős cégnek, lényegesen kisebbnek kell lennie - jegyezte meg. Közölte azt is, hogy a főváros elindított egy közvetlen uniós projektet a városi és elővárosi hajózás fejlesztésének előkészítéséről. Megjegyezte, ha lesz olimpia Budapesten, akkor a játékok kiszolgálásban is komoly szerepet játszhat a dunai hajózás. Közölte, kifejezetten elektromos hajtású hajókban gondolkodnak. 

Fejlesztenék a dunai "kishajózást"

Mint mondta, a dunai "kishajózás" ma csak városnéző jelleggel, idegenforgalmi látványosságként működik elavult járművekkel. A fejlesztés célja az lenne, hogy teljes értékű, integrált része legyen a dunai "kishajózás" a régió közösségi közlekedési hálózatának. A folyón való közösségi közlekedés kiterjedne Százhalombattáig, illetve Nagymarosig. 

HÉV helyett villamos?

A csepeli HÉV kapcsán Tarlós István arról beszélt, hogy a vonalnak számos problémája van. Ezek között említette, hogy nincs közvetlen belvárosi kapcsolata és nem éri el egyik metróvonalat sem - jegyezte meg. A csepeli HÉV az elképzelések szerint a Közvágóhíd térségében összekötnék az 1-es villamos vonalával, a Boráros téren a nagykörúti villamosokkal úgy, hogy a 4-es és a 6-os villamosok közül csak az egyik menne csak át Budára, a másik az újbudai irány helyett délre fordulva Csepelre közlekedne. "Tulajdonképpen ez lenne a pesti fonódó villamos" - mondta a főpolgármester.

Újságírói kérdésre válaszolva közölte, hogy "végrehajtható költségvetést tudtak összeállítani", az február 17-én kerül a Fővárosi Közgyűlés elé. A költségvetési fő szám várhatóan 313 milliárd forint körül lesz.

Szerző
Frissítve: 2016.02.05. 16:10

Tragédia! Stroke végzett a 34 éves modellel

Publikálás dátuma
2016.02.05. 12:53
Forrás:Facebobok
Katie May-t Amerikában mindenki a "Snapchat királynő" néven ismerte. A 34 éves nőt több mint két millió ember követte a közösségi oldalán, ugyanis munkássága szerint közösségi média-modell volt - írja a Blikk. 

Most a gyönyörű szépség halott. 34 éves volt, egy hétéves kislány anyukája. Katie May-jel stroke végzett - adta hírül az amerikai TMZ.

Katie csütörtökön halt meg agyvérzésben. Állítólag már hétfőn egy Los Angeles-i kórházba szállították, ahol állapota rosszabra fordult. Csütörtökön döntött úgy a családja, hogy lekapcsoltatja az Instagram királynőjét az életben tartó készülékről.

Katie egy sztár volt. Minden szempontból. Soha nem fogom elfelejteni és nagyon fog hiányozni - nyilatkozta a lány testvére a People magazinnak.

Szerző

Tragédia! Stroke végzett a 34 éves modellel

Publikálás dátuma
2016.02.05. 12:53
Forrás:Facebobok
Katie May-t Amerikában mindenki a "Snapchat királynő" néven ismerte. A 34 éves nőt több mint két millió ember követte a közösségi oldalán, ugyanis munkássága szerint közösségi média-modell volt - írja a Blikk. 

Most a gyönyörű szépség halott. 34 éves volt, egy hétéves kislány anyukája. Katie May-jel stroke végzett - adta hírül az amerikai TMZ.

Katie csütörtökön halt meg agyvérzésben. Állítólag már hétfőn egy Los Angeles-i kórházba szállították, ahol állapota rosszabra fordult. Csütörtökön döntött úgy a családja, hogy lekapcsoltatja az Instagram királynőjét az életben tartó készülékről.

Katie egy sztár volt. Minden szempontból. Soha nem fogom elfelejteni és nagyon fog hiányozni - nyilatkozta a lány testvére a People magazinnak.

Szerző