Bacskai felülmúlta Kátét a fináléban

Az I. Széchenyi Ökölvívó Emlékverseny legszínvonalasabb döntőjében a 69 kilogrammos súlycsoportban Bacskai Balázs legyőzte Káté Gyulát.

Az Európa-bajnok Bacskainak volt miért visszavágnia, hiszen korábban rendre kikapott a világbajnoki bronzérmes Kátétól, aki nagyon kemény meccsen keresztül, Vadász Andráson túllépve jutott a döntőbe. Bacskai mellett szólt, hogy jóval könnyebb találkozót vívott a döntőbe jutásért. Emellett ő volt inkább meccsben, mivel egy hete Caracasban megnyerte élete első World Series Boxing (WSB) félprofi meccsét. Az ütésekben gazdag találkozón Bacskai végig ott volt Káté nyakán, főként a második menetet hajtotta meg, s végül 3-0-s győzelmet aratott.

A 60 kg-os súlycsoportban Varga Miklós diadalmaskodott, míg 64 kg-osoknál meglepetés született, ugyanis az Európa-bajnoki negyeddöntős Nyéki Georgián kikapott a fináléban Kontrecz Márktól. A torna legkiemelkedőbb férfi versenyzőjének Bacskait választották, a nőknél ez a cím Szatmári Petráé lett.

Szerző

Lájkok és a társas magány

Publikálás dátuma
2016.03.07. 06:49
A Deák 17 Galéria látássérültek részére is tartott egy vezetést, így ők is megismerhették a tárlat anyagát FOTÓ: TÓTH GERGŐ
Facebook, lájkok, szelfik – köztünk élő társas magány címmel nyílt kiállítás a Deák 17 Galériában. A március 27-ig látogatható tárlat kortárs művészek munkái és gyerekrajzok segítségével dolgozza fel, hogy miként hat ránk az internet és a tömegkommunikációs eszközök robbanásszerű tárhódítása.

A pesti belvárosi Deák 17 Galéria egy debreceni művészcsoporttal együtt gondolta ki, hogy szervez egy tárlatot, melynek a középpontjában a Facebook, a lájkok, és a szelfik állnak. Igen ismerős hívószavak, ráadásul egyre inkább uralják sokunk életét. Kaposi Dorka, a galéria vezetője és a kiállítás egyik kurátora elmondta, arra voltak kíváncsiak, hogy kortárs képzőművészek és gyerekek miként gondolkodnak erről a témáról, illetve ezek a hívószavak milyen képzőművészeti munkákat eredményeznek. Nem mondom, hogy elsőre egy könnyen fogyasztható, teljesen világos és áttekinthető képről beszélhetünk, hiszen érdemes mélyebben szemügyre venni az egyes munkákat és akkor közelebb jutunk a megfejtéshez. Nem véletlenül használom ezt a szót, hiszen több alkotást szinte szó szerint meg kell fejteni.

A kiállításra a szervezők száz gyerekrajzot válogattak be, ezekhez kapcsolódik a tárlatra meghívott harminc debreceni és budapesti kortárs művész munkája. A Deák 17-ben különböző tematikus blokkokban láthatjuk az elkészült műveket, külön csoportba rendezték a számítógéppel foglalkozó alkotásokat, ezeket követik a számítógép társadalmi hatásaira reflektáló montázsok, installációk, fotók és rajzok. Külön egységet képeznek azok az alkotások, amelyek az internet párkapcsolatokra történő hatását firtatják. Egy másik csoportban kifejezetten a magánnyal kapcsolatos művek szerepelnek. Szintén önálló blokkba kerültek a közösségi oldalak szimbólumait feldolgozó fotók, installációk, rajzok. A leginspirálóbb hívószónak a tárlat témakörei közül a szelfit említhetjük, hiszen a legtöbb gyerekrajz, illetve kortársalkotás ebben a tárgykörben született.

Szarvák Antal grafikusművész, a társrendező debreceni NDK művészcsoport vezetője szerint azért fontos ez a tárlat, mert egy térben reflektálnak a kiállítás témájára diákok és kortárs képzőművészek, és mindenki a saját vizuális nyelvén teheti meg ezt.

A Neue Debreczenische Kunst művészcsoport kiállításainál tradícióvá vált, hogy különböző tárgyakat sorsolnak ki a művészek között és ezeket a kiállítás résztvevőinek be kell építeniük a kiállításon szereplő munkákba. Ezt a legkülönfélébb módon meg lehet tenni, például bele lehet festeni egy képbe, de ha installációról van szó, szét lehet szedni, vagy bele is lehet darálni a kisorsolt tárgyat az alkotásba. Természetesen a tárgyak mindig a kiállítás témájához kapcsolódnak, így most kisorsolták például a számítógépes alaplapot, a videokártyát, mobiltelefont, billentyűzetet és a kábeleket. Szarvák Antal szerint a felnőtt képzőművészek és a diákok is kritikusan álltak hozzá a témához, de a művek hangulatát a humor és az irónia is jellemzi. Szarvák Antal saját alkotással is jelen van a tárlaton, mégpedig egy látványos tárgy kollázst készített. A műbe számtalan, a témához kapcsolódó asszociáció sűrítményeként értelmezhető.

Szervák többféle technikát társít ebben az alkotásában, többek között nyomtatott áramköröket is beépített, elmondása szerint a kortárs művészek közül ezt ő egyedül használja. A mű előterében egy elgondolkodó fiatal lány látható maszkkal a fején, a közelében egy klaviatúrával. A maszkkal a művész az elidegenedést próbálta felerősíteni. A lány egy Facebook-panelre tekint, ahol hét új jelölés jelenik meg. Erre csupán egyetlen válasz lehetséges, mégpedig a megerősítés. Az ismerősök a hét főbűnt szimbolizálják. A billentyűzet pedig a fogyasztás mindenhatóságára utal, hiszen ha megnyomjuk a billentyűket, különböző fogyasztói márkák jelennek meg. A kollázs alapját különböző eldobott tárgyak adják, olyan az egész, mintha egy éjszakai parti romjaira, hulladékaira épült volna fel. És ezt az egészet még tetézik a mobiltelefon alakú legyek, melyek egy-egy főbűnből táplálkoznak.

Papp Lucát, a Bakáts téri Ének-Zenei Általános Iskola tanulóját a szelfi ihlette meg. Egy trendi, menő szelfiző alakot rajzolt le, de az egész nagyon is ironikus hangulatú. A másik rajz szintén paródiaként fogható fel, hiszen Mona Lisát ábrázolja, amint szelfit készít magáról, de a kép inkább egy ősrobbanás képzetét kelti. Luca kedvenc hobbija a rajzolás, ám inkább színésznő akar lenni, bár a rajzolással sem szeretne a későbbiekben sem felhagyni. Egy másik rajzon, melyet húgával együtt készített, a felkapott fiatal énekes, Justin Bieber látható, mint mai szőke herceg, fehér lovon. Luca a rajzon azt szerette volna megmutatni, hogy egy mai idealizált szőke herceg hogyan nézhet ki. Egy tipikus popsztár, aki csak magával foglalkozik. - Azt szerettem volna jelezni, hogy az emberek mennyire képesek rajongani egy olyan valakiért, akit nagyon menőnek gondolnak, de valójában nem ismerik őt - tette hozzá.

Szerző

Lájkok és a társas magány

Publikálás dátuma
2016.03.07. 06:49
A Deák 17 Galéria látássérültek részére is tartott egy vezetést, így ők is megismerhették a tárlat anyagát FOTÓ: TÓTH GERGŐ
Facebook, lájkok, szelfik – köztünk élő társas magány címmel nyílt kiállítás a Deák 17 Galériában. A március 27-ig látogatható tárlat kortárs művészek munkái és gyerekrajzok segítségével dolgozza fel, hogy miként hat ránk az internet és a tömegkommunikációs eszközök robbanásszerű tárhódítása.

A pesti belvárosi Deák 17 Galéria egy debreceni művészcsoporttal együtt gondolta ki, hogy szervez egy tárlatot, melynek a középpontjában a Facebook, a lájkok, és a szelfik állnak. Igen ismerős hívószavak, ráadásul egyre inkább uralják sokunk életét. Kaposi Dorka, a galéria vezetője és a kiállítás egyik kurátora elmondta, arra voltak kíváncsiak, hogy kortárs képzőművészek és gyerekek miként gondolkodnak erről a témáról, illetve ezek a hívószavak milyen képzőművészeti munkákat eredményeznek. Nem mondom, hogy elsőre egy könnyen fogyasztható, teljesen világos és áttekinthető képről beszélhetünk, hiszen érdemes mélyebben szemügyre venni az egyes munkákat és akkor közelebb jutunk a megfejtéshez. Nem véletlenül használom ezt a szót, hiszen több alkotást szinte szó szerint meg kell fejteni.

A kiállításra a szervezők száz gyerekrajzot válogattak be, ezekhez kapcsolódik a tárlatra meghívott harminc debreceni és budapesti kortárs művész munkája. A Deák 17-ben különböző tematikus blokkokban láthatjuk az elkészült műveket, külön csoportba rendezték a számítógéppel foglalkozó alkotásokat, ezeket követik a számítógép társadalmi hatásaira reflektáló montázsok, installációk, fotók és rajzok. Külön egységet képeznek azok az alkotások, amelyek az internet párkapcsolatokra történő hatását firtatják. Egy másik csoportban kifejezetten a magánnyal kapcsolatos művek szerepelnek. Szintén önálló blokkba kerültek a közösségi oldalak szimbólumait feldolgozó fotók, installációk, rajzok. A leginspirálóbb hívószónak a tárlat témakörei közül a szelfit említhetjük, hiszen a legtöbb gyerekrajz, illetve kortársalkotás ebben a tárgykörben született.

Szarvák Antal grafikusművész, a társrendező debreceni NDK művészcsoport vezetője szerint azért fontos ez a tárlat, mert egy térben reflektálnak a kiállítás témájára diákok és kortárs képzőművészek, és mindenki a saját vizuális nyelvén teheti meg ezt.

A Neue Debreczenische Kunst művészcsoport kiállításainál tradícióvá vált, hogy különböző tárgyakat sorsolnak ki a művészek között és ezeket a kiállítás résztvevőinek be kell építeniük a kiállításon szereplő munkákba. Ezt a legkülönfélébb módon meg lehet tenni, például bele lehet festeni egy képbe, de ha installációról van szó, szét lehet szedni, vagy bele is lehet darálni a kisorsolt tárgyat az alkotásba. Természetesen a tárgyak mindig a kiállítás témájához kapcsolódnak, így most kisorsolták például a számítógépes alaplapot, a videokártyát, mobiltelefont, billentyűzetet és a kábeleket. Szarvák Antal szerint a felnőtt képzőművészek és a diákok is kritikusan álltak hozzá a témához, de a művek hangulatát a humor és az irónia is jellemzi. Szarvák Antal saját alkotással is jelen van a tárlaton, mégpedig egy látványos tárgy kollázst készített. A műbe számtalan, a témához kapcsolódó asszociáció sűrítményeként értelmezhető.

Szervák többféle technikát társít ebben az alkotásában, többek között nyomtatott áramköröket is beépített, elmondása szerint a kortárs művészek közül ezt ő egyedül használja. A mű előterében egy elgondolkodó fiatal lány látható maszkkal a fején, a közelében egy klaviatúrával. A maszkkal a művész az elidegenedést próbálta felerősíteni. A lány egy Facebook-panelre tekint, ahol hét új jelölés jelenik meg. Erre csupán egyetlen válasz lehetséges, mégpedig a megerősítés. Az ismerősök a hét főbűnt szimbolizálják. A billentyűzet pedig a fogyasztás mindenhatóságára utal, hiszen ha megnyomjuk a billentyűket, különböző fogyasztói márkák jelennek meg. A kollázs alapját különböző eldobott tárgyak adják, olyan az egész, mintha egy éjszakai parti romjaira, hulladékaira épült volna fel. És ezt az egészet még tetézik a mobiltelefon alakú legyek, melyek egy-egy főbűnből táplálkoznak.

Papp Lucát, a Bakáts téri Ének-Zenei Általános Iskola tanulóját a szelfi ihlette meg. Egy trendi, menő szelfiző alakot rajzolt le, de az egész nagyon is ironikus hangulatú. A másik rajz szintén paródiaként fogható fel, hiszen Mona Lisát ábrázolja, amint szelfit készít magáról, de a kép inkább egy ősrobbanás képzetét kelti. Luca kedvenc hobbija a rajzolás, ám inkább színésznő akar lenni, bár a rajzolással sem szeretne a későbbiekben sem felhagyni. Egy másik rajzon, melyet húgával együtt készített, a felkapott fiatal énekes, Justin Bieber látható, mint mai szőke herceg, fehér lovon. Luca a rajzon azt szerette volna megmutatni, hogy egy mai idealizált szőke herceg hogyan nézhet ki. Egy tipikus popsztár, aki csak magával foglalkozik. - Azt szerettem volna jelezni, hogy az emberek mennyire képesek rajongani egy olyan valakiért, akit nagyon menőnek gondolnak, de valójában nem ismerik őt - tette hozzá.

Szerző