google;Heal Edina;Digital Workshop;

2016-03-22 06:19:00

Online tanfolyamot indít a Google

A Google ingyenes online tanfolyamot indított Magyarországon. A 23 kurzust kínáló „Digital Workshop” nevű képzésre bárki jelentkezhet, várják a vállalkozókat, diákokat, és mindenkit, aki tudatosabban és hatékonyabban szeretné használni az internetet üzleti céljai érdekében.

A digitális készségek hiánya az Európai Unió – különösen a közép-európai országok – legégetőbb problémái közé tartozik. Az Európai Bizottság jelentése szerint az unió lakosságának majdnem fele (47 százalék) nem rendelkezik a szükséges digitális ismeretekkel, pedig a közeljövőben a munkakörök 90 százaléka igényel majd valamilyen szinten ilyen készségeket. 2020-ig bezárólag 900 000 állás marad majd betöltetlen emiatt.

Ez Magyarországon különösen nagy problémát jelent: a társadalom digitális készségei, a vállalkozások digitalizáltsága, az internethozzáférés és a digitális közszolgáltatások tekintetében a 28 EU tagállam közül hazánk a 20. helyen áll. Ez arra utal, hogy a magyarországi kis- és középvállalkozások nem használják ki teljes mértékben a digitális eszközök előnyeit.

digitális eszköz Magyarország EU átlag

százalék

saját weboldala van 64 79

közösségi oldalakat használ 26 43

online értékesít 9,8 14,6

- Az internet rendkívül hasznos eszközt jelenthet a társadalom számára a fiatal szakemberek és a vállalkozások fejlődésének előmozdításához. Az online tanfolyam magyarországi elindításával az a célunk, hogy felruházzuk a szükséges digitális készségekkel a magyarországi munkavállalók jelenlegi és későbbi generációit, és segítsük a kis- és középvállalkozásokat növekedésük felgyorsításában, valamint a nemzetközi piacok elérésében – nyilatkozta Heal Edina, a Google Magyarország vezetője.

Hogy segítse a digitális készségek elsajátítását, a Google a https://digitalworkshop-hu.withgoogle.com/ oldalon új online képzési platformot hozott létre. A platform ingyenes oktatóanyagokat biztosít a legkülönfélébb témakörökben az online jelenlét kialakításától kezdve a közösségi médiakampányok futtatásán át a mobiltelefonok által kínált lehetőségek kihasználásáig – mindezt a sikeresebb üzlet érdekében.